Τον περασμένο Νοέμβριο, λίγα 24ωρα πριν τον τελευταίο αγώνα του περσινού πρωταθλήματος της F1, η Honda ανακοίνωσε ότι θα συνεχίσει να προμηθεύει με τα power units της την Red Bull και την Toro Rosso μέχρι και το 2021, δηλαδή την πρώτη χρονιά που το κορυφαίο μηχανοκίνητο sport του πλανήτη θα διέπεται από τους νέους κανονισμούς της FIA. Για μετά το 2021 τα πάντα είναι ρευστά. Και ο διευθύνων σύμβουλος της Honda F1, Mashashi Yamamoto, ήρθε να ενισχύσει τις φήμες για αποχώρηση, βάζοντας φωτιά τόσο στην Red Bull, όσο και στην F1 γενικότερα.

Συγκεκριμένα, ο Yamamoto δήλωσε μεν ότι αυτό το διάστημα “τρέχουν” συζητήσεις με την Red Bull Racing για την ενδεχόμενη επέκταση της συνεργασίας τους, αλλά από την άλλη ξεκαθάρισε ότι υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που θα πρέπει να συνυπολογιστούν, όπως οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία στην προσπάθειά της να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα της ηλεκτροκίνησης.

Ο επικεφαλής του αγωνιστικού τμήματος της Honda, τόνισε:

Πολλοί κατασκευαστές καλούνται να επενδύσουν μεγάλα ποσά συνεπώς είμαστε αναγκασμένοι να σκεφτόμαστε πλέον και την επιχειρηματική πλευρά και να αναζητούμε τον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να λειτουργούμε με τους λιγότερους δυνατούς πόρους.

Σε αντίστοιχο -αλλά σαφώς πιο αυστηρό κλίμα- ήταν οι δηλώσεις του Alain Prost, μη εκτελεστικό μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Renault, ο οποίος κατέκρινε τους ολοένα και αυστηρότερους κανονισμούς εκπομπής ρύπων. O Prost χαρακτήρισε ηλίθιες τις κινήσεις των κυβερνήσεων με στόχο την απαγόρευση της πώλησης βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων που θα σκοτώσουν την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, ενώ η επιβολή της προσαρμογής της αυτοκινητοβιομηχανίας στην ηλεκτροκίνητη εποχή γίνεται με βίαιο τρόπο, θέτοντας υπό αμφισβήτηση και το μέλλον της Formula 1.