Ανανέωση: Επίσημο πλέον
Χθες διέρρευσαν μερικές επίσημες φωτογραφίες της αμιγώς ηλεκτρική έκδοση της νέας γενιάς του 500, και σήμερα έγιναν γνωστές όλες οι λεπτομέρειες του ηλεκτρικού μοντέλου της Fiat.
Το νέο μοντέλο είναι εντελώς καινούριο, διατηρώντας τον ρετρό χαρακτήρα του. Παραμένει διαχρονικό, όντας ταυτόχρονα πιο σύγχρονο, ενώ διακρίνονται περισσότερα στοιχεία από το αυθεντικό Fiat 500 του 1957, τόσο στην εξωτερική του σχεδίαση, όσο και στην καμπίνα.
Το νέο 500e θα τοποθετηθεί απέναντι από το ηλεκτρικό μοντέλο της MINI, με το νέο 500 να κατασκευάζεται πάνω σε μια εντελώς νέα πλατφόρμα, την ίδια που θα χρησιμοποιεί και το νέο Panda. Έχει ελαφρώς μεγαλύτερες διαστάσεις, καθώς είναι μακρύτερο κατά 60 χλστ. και πλατύτερο κατά 20 χλστ. σε σχέση με τη σημερινή γενιά. Έτσι, το μήκος του φτάνει τα 3,63 μέτρα, το πλάτος του τα 1,69 μέτρα, και το ύψος του τα 1,48 μέτρα.
Το αμιγώς ηλεκτρικό 500 διαθέτει μια μπαταρία ιόντων-λιθίου με χωρητικότητα 42 kWh, η οποία είναι τοποθετημένη στο πάτωμα του αμαξώματος. Αυτή τροφοδοτεί με ενέργεια έναν ηλεκτροκινητήρα, απόδοσης 87 kW (118 ίππων), που κινεί τον εμπρός άξονα. Για το 0-50 χλμ/ώρα θα χρειάζεται 3,1 δευτ., και για 0-100 χλμ/ώρα 9 δευτ., ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 150 χλμ/ώρα.
Η αυτονομία του είναι 320 χλμ. σε κύκλο WLTP, ενώ για την φόρτιση του με 7,4 kW wallbox χρειάζεται περίπου 6 ώρες. Με χρήση ταχυφορτιστή 85 kW, το 80% της φόρτισης γίνεται σε 35 λεπτά, ενώ με χρήση οικιακού ρεύματος απαιτούνται 14 ώρες για την πλήρη φόρτιση της μπαταρίας.
Το 500e διαθέτει τρία διαφορετικά προγράμματα οδήγησης. Το πρώτο είναι το normal, ένα ακολουθεί αυτό που επιτρέπει στον οδηγό να κινείται με τη χρήση του ενός πεντάλ (λειτουργία one pedal), ενώ το τρίτο ονομάζεται Sherpa και ρυθμίζει έτσι όλες τις παραμέτρους του αυτοκινήτου ώστε να προσφέρει κάποια επιπλέον χιλιόμετρα αυτονομίας, όταν η μπαταρία είναι σε πολύ χαμηλά επίπεδα φόρτισης. Έτσι, στο Sherpa η ανώτατη ταχύτητα θα περιορίζεται σε μόλις 80 χλμ/ώρα.
Στο εσωτερικό, η κεντρική οθόνη του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας είναι 10,3 ιντσών και φέρει το λειτουργικό σύστημα Uconnect 5. Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός 7″, με το 500e να κυκλοφορεί στην Ιταλία το επόμενο καλοκαίρι και αρχικά προσφέρεται στην περιορισμένη έκδοση 500 La Prima, που ξεκινάει από τις €37.900, και θα συμπεριλαμβάνει το wallbox. Θα βγει σε περιορισμένη παραγωγή 500 μονάδων, και θα είναι εφοδιασμένο με ταπετσαρίες οικολογικού δέρματος, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών κλπ.
Εκτός από αμιγώς ηλεκτροκίνητο, αναμένεται να προσφέρεται και με έναν κινητήρα βενζίνης, που θα εξοπλίζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα. Το νέο ηλεκτρικό 500e θα παράγεται στην Ιταλία, στο εργοστάσιο του Mirafiori στο Torino, εκεί που γίνεται και η παραγωγή της Maserati Levante.