Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά οι μέσες εκπομπές CO2 από τα νέα αυτοκίνητα αυξήθηκαν στην Ευρώπη, σύμφωνα με τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Περιβάλλοντος, με τις αυτοκινητοβιομηχανίες να μην πιάνουν τους επερχόμενους στόχους και να είναι αντιμέτωπες με πρόστιμα πολλών δισ. ευρώ.

Οι μέσες εκπομπές CO2 για τα νέα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν στα 27 κράτη μέλη της ΕΕ αλλά και στη Βρετανία, στην Ισλανδία και στη Νορβηγία το 2019, ήταν 122,4 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο, αύξηση 1,6 γραμμαρίου ανά χιλιόμετρο σε σύγκριση με το 2018.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δήλωσε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να μειώσουν κατά 22% τις εκπομπές τους, προκειμένου να πιάσουν τον φετινό στόχο των 95 γρ/χλμ, αλλιώς θα κληθούν να πληρώσουν πρόστιμα δισεκατομμυρίων.

1Διάβασε ακόμη

Πιθανά πρόστιμα άνω των 14,5 δισ. ευρώ από την Ε.Ε στις αυτοκινητοβιομηχανίες λόγω εκπομπών CO2

Αιτία της αύξησης των ρύπων ήταν η αύξηση των πωλήσεων βενζινοκίνητων αυτοκινήτων που το 2019 οι πωλήσεις τους αντιπροσώπευαν το 59% του συνόλου των νέων αυτοκινήτων (31% το ποσοστό των diesel), αλλά και η αύξηση των πωλήσεων των SUV μοντέλων, τα οποία αντιπροσωπεύουν το 38% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη το 2019 σε σύγκριση με το 35% το 2018.

Κατά μέσο όρο, οι εκπομπές CO2 των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων (127 γρ/χλμ) είναι πολύ κοντά στις εκπομπές των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων (127,6 γρ/χλμ). Τα νέα αυτοκίνητα που πουλήθηκαν το 2019 στην Ευρώπη ζύγιζαν κατά μέσο όρο 30 κιλά περισσότερο σε σχέση με το 2018.

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών και χαμηλών εκπομπών αυτοκινήτων αυξήθηκαν, αλλά αποτελούσαν μόλις το 3,5% των νέων ταξινομήσεων αυτοκινήτων το 2019 (2% το 2017).

Τέλος, το 2019, αυξήθηκε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά και ο μέσος όρος εκπομπών CO2 των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων, ο οποίος ανήλθε σε 158,4 γρ/χλν (157,9 γρ/χλμ το 2018).