Μετά την χρήση γραφένιου στο σώμα του street-legal track-day μοντέλου της, η BAC ανακοίνωσε σήμερα ότι εξασφάλισε χρηματοδότηση για την εξέλιξη ενός νέου υλικού που θα το χρησιμοποιήσει στο πλαίσιο του BAC Mono.
Το υλικό αυτό ονομάζεται Niobium (νιόβιο) και είναι ένα χημικό στοιχείο, δύστηκτο, μαλακό, ελατό και όλκιμο, αργυρόλευκο μέταλλο με έντονη μεταλλική λάμψη, ενώ είναι και πολύ ανθεκτικό στη διάβρωση. Το νιόβιο δεν υπάρχει ελεύθερο στη φύση αλλά μόνο μέσα σε ορυκτά κυριότερα των οποίων είναι το πυρόχλωρο και ο κολουμπίτης.
Το συγκεκριμένο νανο-στοιχείο ενισχύει τις μηχανικές ιδιότητες των κραμάτων μετάλλων και έχει ήδη χρησιμοποιηθεί σε κινητήρες Jet, πυραύλους και σε δομές κτιρίων, αλλά η BAC θα είναι η πρώτη εταιρία που θα το χρησιμοποιήσει στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Για την BAC, το Niobium θα ενισχύσει τις ιδιότητες των κραμάτων που χρησιμοποιούνται στο πλαίσιο και στην ανάρτηση του Mono. Αυτό σημαίνει ότι η χρήση κραμάτων ενισχυμένων με Niobium θα απαιτεί λιγότερο υλικό για την επίτευξη των δομικών στόχων, με αποτέλεσμα την περαιτέρω μείωση του βάρους.
Η εταιρία των αδερφών Briggs αναζητά απόδειξη τoυ project, αναπτύσσοντας και κατασκευάζοντας πρωτότυπα δομικών στοιχείων. Εάν το project αποδειχθεί επιτυχημένο, το επόμενο στάδιο της BAC θα είναι η εφαρμογή του Niobium σε πλήρη παραγωγή.
Το project χρηματοδοτείται από την CBMM, μια βραζιλιάνικη εταιρεία που ασχολείται με τη Formula E, ενώ πρόσφατα, έγιναν επίσης ο κύριος προμηθευτής της Extreme E, της ομάδας του Lewis Hamilton.