Για ακόμα μια φορά αποδεικνύεται ότι οι ζωές των ανθρώπων στην Λατινική Αμερική, την Ινδία και την Αφρική έχουν μικρότερη σημασία για τις αυτοκινητοβιομηχανίες απ’ότι στις ανεπτυγμένες χώρες. Τα αυτοκίνητα που προορίζονται στις φτωχότερες αυτές περιοχές του κόσμου δεν έχουν τα ίδια υψηλά στάνταρ ασφάλειας που συναντάμε στα αυτοκίνητα που οδηγούμε στην Ευρώπη και στον υπόλοιπο κόσμο.

Ο Latin NCAP, αντίστοιχος οργανισμός του Euro NCAP -που είναι υπεύθυνος για την ασφάλεια των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στην Λατινική Αμερική- έχει παρουσιάσει αρκετά μοντέλα που πήραν μηδέν αστέρια που μπορείς να τα δεις εδώ, και όπως φαίνεται ο κατάλογος αυτών των αυτοκίνητων δυστυχώς μεγαλώνει.

Τελευταίο παράδειγμα το Kia Picanto, με τον Latin NCAP να καλεί την Kia να αναβαθμίσει το μοντέλο που πωλείται στη Νότια Αμερική, καθώς αυτό απέσπασε μηδέν αστέρια κατά τη διάρκεια του τελευταίου γύρου δοκιμών σύγκρουσης.

1

Πιο συγκεκριμένα, το αστικό αυτοκίνητο της κορεάτικης εταιρίας πήρε 0% στην προστασία ενηλίκων, 29% στην προστασία παιδιών, 51% στην ασφάλεια πεζών, με 7% στην ασφάλεια υποβοήθησης. Το μοντέλο προσφέρεται μόνο με αερόσακο οδηγού ως στάνταρ, αλλά – σύμφωνα με το Πρόγραμμα Αξιολόγησης Νέου Αυτοκινήτου (NCAP) για τη Λατινική Αμερική και την Καραϊβική -ακόμα και με αερόσακο συνοδηγού τα αποτελέσματα θα ήταν τα ίδια.

Επιπλέον, το ABS και το ESC δεν είναι στάνταρ και οι πλευρικοί αερόσακοι σώματος και κεφαλής δεν είναι διαθέσιμοι, ούτε ως προαιρετικοί. Ο Alejandro Furas, γενικός γραμματέας του Latin NCAP, χαρακτήρισε τα αποτελέσματα του Kia Picanto ανεπίτρεπτα, λέγοντας:

Είναι απολύτως τρομακτικό το γεγονός πως ένας παγκόσμιος κατασκευαστής αυτοκινήτων όπως η Kia προσφέρει στο Picanto 6 αερόσακους, προστασία πεζών και πρότυπα ESC, για 8.700 ευρώ σε ευρωπαϊκές αγορές, ενώ στην περιοχή μας, το αυτοκίνητο προσφέρει τόσο κακά επίπεδα ασφάλειας.

Ο ευρωπαϊκός εξοπλισμός ασφαλείας δεν προσφέρεται καν ως προαιρετικός στη Λατινική Αμερική. Το Latin NCAP καλεί και ενθαρρύνει την Kia να δράσει τώρα και να κάνει ουσιαστικές βελτιώσεις στο Picanto καθώς και σε όλους τους στόλους της στις αγορές της Λατινικής Αμερικής και την περιοχή της Καραϊβικής. Το Latin NCAP δεν συνιστά στους καταναλωτές να αγοράσουν καθόλου ένα μοντέλο τόσο κακής ποιότητας και ασφάλειας.