Το καλοκαίρι του 2019 η Briggs Automotive Company (BAC) παρουσίασε στο Goodwood Festival of Speed το Mono R, το οποίο αποτελεί την πιο άγρια έκδοση της δεύτερης γενιάς του μοντέλου. Σύμφωνα με την μικρή βρετανική εταιρία, εμφανισιακά δεν έχει μεγάλες διαφορές σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, είναι όμως συθέμελα καινούριο.

Σήμερα, η BAC έκανε γνωστό ότι παρέδωσε το πρώτο Mono R στον τυχερό του ιδιοκτήτη, με το αυτοκίνητο να διαθέτει ένα πολύ εντυπωσιακό livery. Αυτό αντλεί έμπνευση από τη σειρά παιχνιδιού αγώνων αντιβαρύτητας του Sony PlayStation, Wipeout, αποτίοντας φόρο τιμής στην πιο αναγνωρίσιμη και δημοφιλή ομάδα της σειράς, τη Feisar. Η BAC συνεργάστηκε με τον συνδημιουργό του Wipeout και τον Game Designer, Nick Burcombe, καθώς και τον γραφίστα του Wipeout, Eddie Wainwright για να δημιουργήσει αυτήν την εκπληκτική εμφάνιση, η οποία χρειάστηκε 10 ημέρες για να ολοκληρωθεί.

Περνώντας στο αυτοκίνητο, το Mono R διατηρεί το DNA της εταιρίας, αλλά διαθέτει επαναστατικά νέα υλικά και τεχνολογίες, προσφέροντας ασυναγώνιστες επιδόσεις στον δρόμο και στις πίστες. Το νέο μοντέλο φορά μια εξελιγμένη έκδοση του 2,5-λιτρου ατμοσφαιρικού τετρακύλινδρου κινητήρα, που σε συνεργασία με την Mountune έχει αυξηθεί η απόδοση του κατά 35 άλογα, ενώ ταυτόχρονα είναι 25 κιλά πιο ελαφρύ από το κανονικό Mono. Έτσι, η απόδοση του αγγίζει τα 343 άλογα και σύμφωνα με την εταιρία έχει την καλύτερη αναλογία ίππων/λίτρο ατμοσφαιρικού στον κόσμο, με 137 άλογα ανά λίτρο!

Το βάρος του αγγίζει τα 555 κιλά, που ισοδυναμεί σε έναν πραγματικά αξιοσημείωτο λόγο ισχύος/βάρους, 612 ίππων ανά τόνο. Για το 0-96 χλμ/ώρα χρειάζεται μόλις 2,5 δευτ., ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 274 χλμ/ώρα. Το Mono R θα βγει σε περιορισμένη παραγωγή 30 αυτοκινήτων, όλα εκ των οποίων έχουν ήδη πουληθεί σε υφιστάμενους πελάτες της BAC σε όλο τον κόσμο, με την τιμή του να ορίζεται στα £190.950, ήτοι €211.000 με σημερινή ισοτιμία.

H εταιρία αναφέρει ότι όλες οι επιφάνειες του Mono R έχουν σχεδιαστεί από το μηδέν και 44 εξαρτήματα από carbon έχουν αντικατασταθεί για να δώσουν στο αυτοκίνητο μια πιο επιθετική και φουτουριστική στάση. Αυτό ενισχύεται και από το γεγονός ότι το ύψος έχει μειωθεί κατά 20 χλστ. ενώ το μήκος έχει αυξηθεί κατά 25 χλστ. σε σχέση με το standard Mono. Τέλος, υπάρχει μια carbon εισαγωγή αέρα στο αριστερά πλευρό του πίσω μέρους, για την καλύτερη “αναπνοή” του κινητήρα.

To πλαίσιο είναι από μαγνήσιο, ενώ τα κεραμικά φρένα μειώνουν το μη αναρτώμενο βάρος κατά 2,55 κιλά ανά γωνία. Ακόμα, πατάει σε ζάντες από γραφένιο με ελαστικά Pirelli Trofeo R, η εξάτμιση είναι από τιτάνιο, οι δαγκάνες των φρένων είναι της AP Racing, ενώ το πάτωμα του Mono R είναι εξ’ολοκλήρου φτιαγμένο από carbon. Οι αναρτήσεις δύο δρόμων είναι της Ohlins, με το ρεζερβουάρ καυσίμου να είναι μεγαλύτερο και πιο χαμηλά τοποθετημένο για καλύτερη διαχείριση των μαζών. Για τον ίδιο λόγο, θέση έχει αλλάξει και η μπαταρία του αυτοκινήτου.