Μέσα στην επόμενη 5ετία, το VW Group θα επενδύσει 73 δισ. ευρώ στην ηλεκτροκίνηση, στην υβριδική τεχνολογία και στην ψηφιοποίηση, προκειμένου να προσαρμοστεί στις ραγδαίες αλλαγές που έρχονται στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η εταιρεία κάνει λόγο για μία “μεταμόρφωση” και τονίζει πως τα 35 δισ. ευρώ θα κατευθυνθούν στην ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων, τα 11 δισ. ευρώ θα διατεθούν για την ανάπτυξη νέων υβριδικών αυτοκινήτων και τα 27 δισ. ευρώ θα δαπανηθούν για την ψηφιοποίηση προϊόντων και εγκαταστάσεων. Σημειώνεται ότι τα 73 δισ. ευρώ αντιστοιχούν σχεδόν στο ήμισυ των συνολικών επενδύσεών της για την πενταετία (150 δισ. ευρώ). Το μεγαλύτερο μέρος της επένδυσης θα γίνει στη Γερμανία.

Η κορυφαία, βάσει πωλήσεων, αυτοκινητοβιομηχανία στον πλανήτη έχει αποδειχθεί σχετικά ανθεκτική έως τώρα στη μεγαλύτερη κρίση της μεταπολεμικής ιστορίας για την αγορά αυτοκινήτου. Στηρίζεται κυρίως στην παρουσία της στην Κίνα, όπου η ζήτηση για αυτοκίνητα έχει ανακάμψει σημαντικά ύστερα από απότομη συρρίκνωση τους πρώτους μήνες του έτους. Ωστόσο το δεύτερο κύμα της πανδημίας στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ συνιστά αναμφίβολα μία μεγάλη πρόκληση.

Μέχρι το 2030 το VW Group θα έχει στην αγορά περίπου 70 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με τα 20 να βρίσκονται σήμερα στην αγορά. Επίσης η εταιρία θέλει έως το 2030 να διαθέτει 60 υβριδικά μοντέλα, με τα μισά να βρίσκονται ήδη στην αγορά.

Το VW Group θέλει μέχρι το 2030 να κατασκευάσει 26 εκατ. ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με τα 19 εκατ. από αυτά να βασίζονται στην MEB πλατφόρμα και τα υπόλοιπα στην PPE πλατφόρμα. Επίσης έως το 2030 θέλει να κατασκευάσει περίπου 9 εκατ. υβριδικά αυτοκίνητα.

Ο γερμανικός κολοσσός θα επενδύσει περίπου 1 δισ. ευρώ στο εργοστάσιο της στο Salzgitter, προκειμένου από το 2024 να κατασκευάζει εκεί μπαταρίες σε συνεργασία με την Northvolt. Επίσης την ίδια χρονιά, στο κεντρικό εργοστάσιο της Volkswagen στο Wolfsburg θα ξεκινήσει η κατασκευή ενός ηλεκτρικού SUV για την ευρωπαϊκή αγορά, ενώ στο εργοστάσιο του ομίλου στο Ανόβερο θα κατασκευάζεται το ID. Buzz, όπως και 4 μεγάλα SUV μοντέλα της D κατηγορίας.

Στο εργοστάσιο του Έμντεν, εκτός από το ID.4, από το 2023 θα κατασκευάζεται ένα ακόμη ηλεκτρικό μοντέλο, το τετράθυρο Volkswagen Aero. Η παραγωγή του νέου Passat θα μετακομίσει και από το εργοστάσιο του Έμντεν θα μεταφερθεί στο εργοστάσιο της Μπρατισλάβα, εκεί όπου θα κατασκευάζεται και το νέο Skoda Superb.