Στην φετινή Battery Day εκδήλωση της Tesla, που πραγματοποιήθηκε στα τέλη Σεπτεμβρίου, η αμερικάνικη εταιρία ανακοίνωσε –μεταξύ άλλων– τη νέα μπαταρία ιόντων-λιθίου, που την ονομάζει 4680. Το όνομα της προέρχεται από τις διαστάσεις της (46 χλστ. πλάτος και 80 χλστ. ύψος), και το κυλινδρικό στοιχείο της μπαταρίας ακολουθεί σπειροειδή προσέγγιση.

Η νέα μπαταρία διαθέτει αλλαγές στα υλικά των ηλεκτροδίων, βελτιωμένο σχεδιασμό κυψελών αλλά και βελτιωμένες διαδικασίες παραγωγής, με τη νέα σχεδίαση της να βελτιώνει την απόδοση της (ηλεκτρική και θερμική), ενώ παράλληλα καθίσταται δομικό στοιχείο του αυτοκινήτου.

1

Χθες, η Tesla έδωσε στη δημοσιότητα ένα video που μας δείχνει τον τρόπο με τον οποίο τα στοιχεία “τακτοποιούνται” μέσα στο πακέτο της μπαταρίας, χωρίς τη χρήση μονάδων (modules) μέσα της. Στο πακέτο της μπαταρίας υπάρχουν 960 στοιχεία (40×24), αντί για περίπου 24.000 στοιχεία που τοποθετούνται σε ένα πακέτο μπαταρίας με τα κελιά 2170.

2

Αυτό καθίσταται δυνατό επειδή τα 4680 αποθηκεύουν περίπου 5 φορές περισσότερη ενέργεια, με την ενεργειακή τους πυκνότητα να φτάσει/υπερβαίνει τα 300 Wh/κιλό, κάτι που -σύμφωνα με τον Elon Musk- μειώνει το κόστος ανά kWh κατά 56%.

3

Η νέα μπαταρία παρέχει 6 φορές περισσότερη ισχύ και 16% μεγαλύτερη αυτονομία, με το πρόβλημα της θερμικής διαχείρισης να έχει λυθεί εξαιτίας του κυλινδρικού σχεδιασμού, προσφέροντας μικρότερη ηλεκτρική διαδρομή στα κελιά.

4

Οι φωτογραφίες και το video που βλέπεις προέρχονται από την πιλοτική γραμμή παραγωγής στην Καλιφόρνια, και είναι διαθέσιμα στον ιστότοπο Join the Cell Team, όπου η Tesla ψάχνει κυριολεκτικά εκατοντάδες ή ίσως ακόμη και χιλιάδες ταλαντούχους εργαζόμενους για να υποστηρίξει την επέκταση της επιχείρησής των μπαταριών της, αναφέροντας “Το Tera είναι το νέο το Giga “.

5

Για να συμβάλει στη μείωση του κόστους, ο Musk είπε ότι η Tesla σχεδιάζει να ανακυκλώσει τις μπαταρίες στο Gigafactory εργοστάσιο της στη Νεβάδα και παράλληλα να μειώσει την ποσότητα κοβάλτιου που απαιτείται για την κατασκευή της κάθε μπαταρίας. Το κοβάλτιο είναι ένα από τα πιο ακριβά υλικά για τις μπαταρίες. Στόχος της Tesla είναι να πλησιάσει το μηδέν, η ποσότητα του κοβαλτίου. Σκοπεύει επίσης να κατασκευάσει τις δικές της μπαταρίες νέας γενιάς σε πολλά αυτοματοποιημένα εργοστάσια σε όλο τον κόσμο.

6Τα κύρια οφέλη της μετάβασης στη νέα προσέγγιση

7Αύξηση της αυτονομίας έως 54%

8

9Μείωση κόστους ανά kWh κατά 56%

10

11Μείωση κατά 69% του κόστους επένδυσης στα εργοστάσια ανά GWh εγκατεστημένης παραγωγικής ικανότητας

12