H Tesla μας δείχνει τις νέες 4680 μπαταρίες της

Σχετικά άρθρα

Στην φετινή Battery Day εκδήλωση της Tesla, που πραγματοποιήθηκε στα τέλη Σεπτεμβρίου, η αμερικάνικη εταιρία ανακοίνωσε –μεταξύ άλλων– τη νέα μπαταρία ιόντων-λιθίου, που την ονομάζει 4680. Το όνομα της προέρχεται από τις διαστάσεις της (46 χλστ. πλάτος και 80 χλστ. ύψος), και το κυλινδρικό στοιχείο της μπαταρίας ακολουθεί σπειροειδή προσέγγιση.

Η νέα μπαταρία διαθέτει αλλαγές στα υλικά των ηλεκτροδίων, βελτιωμένο σχεδιασμό κυψελών αλλά και βελτιωμένες διαδικασίες παραγωγής, με τη νέα σχεδίαση της να βελτιώνει την απόδοση της (ηλεκτρική και θερμική), ενώ παράλληλα καθίσταται δομικό στοιχείο του αυτοκινήτου.

Χθες, η Tesla έδωσε στη δημοσιότητα ένα video που μας δείχνει τον τρόπο με τον οποίο τα στοιχεία “τακτοποιούνται” μέσα στο πακέτο της μπαταρίας, χωρίς τη χρήση μονάδων (modules) μέσα της. Στο πακέτο της μπαταρίας υπάρχουν 960 στοιχεία (40×24), αντί για περίπου 24.000 στοιχεία που τοποθετούνται σε ένα πακέτο μπαταρίας με τα κελιά 2170.

Αυτό καθίσταται δυνατό επειδή τα 4680 αποθηκεύουν περίπου 5 φορές περισσότερη ενέργεια, με την ενεργειακή τους πυκνότητα να φτάσει/υπερβαίνει τα 300 Wh/κιλό, κάτι που -σύμφωνα με τον Elon Musk- μειώνει το κόστος ανά kWh κατά 56%.

Η νέα μπαταρία παρέχει 6 φορές περισσότερη ισχύ και 16% μεγαλύτερη αυτονομία, με το πρόβλημα της θερμικής διαχείρισης να έχει λυθεί εξαιτίας του κυλινδρικού σχεδιασμού, προσφέροντας μικρότερη ηλεκτρική διαδρομή στα κελιά.

Οι φωτογραφίες και το video που βλέπεις προέρχονται από την πιλοτική γραμμή παραγωγής στην Καλιφόρνια, και είναι διαθέσιμα στον ιστότοπο Join the Cell Team, όπου η Tesla ψάχνει κυριολεκτικά εκατοντάδες ή ίσως ακόμη και χιλιάδες ταλαντούχους εργαζόμενους για να υποστηρίξει την επέκταση της επιχείρησής των μπαταριών της, αναφέροντας “Το Tera είναι το νέο το Giga “.

Για να συμβάλει στη μείωση του κόστους, ο Musk είπε ότι η Tesla σχεδιάζει να ανακυκλώσει τις μπαταρίες στο Gigafactory εργοστάσιο της στη Νεβάδα και παράλληλα να μειώσει την ποσότητα κοβάλτιου που απαιτείται για την κατασκευή της κάθε μπαταρίας. Το κοβάλτιο είναι ένα από τα πιο ακριβά υλικά για τις μπαταρίες. Στόχος της Tesla είναι να πλησιάσει το μηδέν, η ποσότητα του κοβαλτίου. Σκοπεύει επίσης να κατασκευάσει τις δικές της μπαταρίες νέας γενιάς σε πολλά αυτοματοποιημένα εργοστάσια σε όλο τον κόσμο.

Τα κύρια οφέλη της μετάβασης στη νέα προσέγγιση

Αύξηση της αυτονομίας έως 54%

Μείωση κόστους ανά kWh κατά 56%

Μείωση κατά 69% του κόστους επένδυσης στα εργοστάσια ανά GWh εγκατεστημένης παραγωγικής ικανότητας

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Η Tesla αυξάνει τις τιμές του Model Y στην Ευρώπη

Η Tesla αυξάνει την τιμή του Model Y σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες στις 22 Μαρτίου κατά περίπου 2.000 ευρώ, με την ανακοίνωση να γίνεται...

Τα ηλεκτρικά θα κοστίζουν λιγότερο από αυτά με κινητήρες εσωτ. καύσης το 2027, αλλά θα έχουν πολύ μεγαλύτερο κόστος επισκευής

Το κόστος κατασκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνεται ταχύτερα από ό,τι αναμένει η Ford και σύμφωνα με την πρόβλεψη της Gartner, μιας αμερικανικής εταιρείας τεχνολογικής...

Η Renault δεν θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030

Στις αρχές του 2022 η Renault είχε ανακοινώσει πως έως το 2030 η εταιρία θα μεταμορφωθεί σε μια αμιγώς ηλεκτρική εταιρία για την αγορά...

Πατέντα της Ferrari αποκαλύπτει εξακύλινδρο υβριδικό κινητήρα υδρογόνου

Η Ferrari έχει προχωρήσει στη κατάθεση διπλώματος ευρεσιτεχνίας για έναν υβριδικό εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα που τροφοδοτείται με υδρογόνο. Τα σχέδια παρουσιάζουν μια πληθώρα...
Autoblog.gr