Παρότι η Ευρωπαϊκή Ένωση και Μεγάλη Βρετανία ήρθαν σε εμπορική συμφωνία για την μετά Brexit εποχή, οι αυτοκινητοβιομηχανίες που παράγουν αυτοκίνητα στη Βρετανία έχουν ήδη υποστεί σημαντικές ζημιές.

Η Nissan πήρε την απόφαση να μην κατασκευάσει το Ariya και το X-Trail στο εργοστάσιό της στο Sunderland της Αγγλίας, ενώ η Honda έχει ήδη ανακοινώσει πως θα κλείσει το εργοστάσιό της στο Μεγάλο Νησί το 2021. Το ίδιο θα κάνει και η Ford στο εργοστάσιό της στο Bridgend της Ουαλίας. Η BMW καθυστερήσει τις εργασίες ανάπτυξης του νέου Mini, ενώ ενδέχεται να κατασκευάζει τα μελλοντικά μοντέλα της Mini στη Γερμανία ή στη Κίνα.

Στο πλαίσιο της εμπορικής συμφωνίας, τα αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου πρέπει να διαθέτουν τουλάχιστον 55% ανταλλακτικά που κατασκευάζονται στη Μεγάλη Βρετανία προκειμένου να αποφύγουν τους δασμούς, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τα ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα είναι 40%, 10% περισσότερο από αυτό που ζητούσε το Ηνωμένο Βασίλειο για το διάστημα έως το 2023.

Για το διάστημα 2024-2026, τα ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα πρέπει να διαθέτουν 45% ανταλλακτικά που θα έχουν κατασκευαστεί εντός Ηνωμένου Βασιλείου.

Σχετικά με τις μπαταρίες τους, αυτές επιτρέπεται σε ποσοστό έως 70% να κατασκευάζονται εκτός Μεγάλης Βρετανίας έως το 2023, ενώ για το διάστημα 2024-2026 το ποσοστό θα μειωθεί στο 50%.

Τα παραπάνω αναγκάζουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες να προχωρήσουν σε αλλαγές στους προμηθευτές τους, ενώ θα πρέπει να κάνουν και πρόσθετες τελωνειακές δηλώσεις, πιστοποιήσεις και ελέγχους, κάτι που θα μπορούσε να τις ενθαρρύνει να κάνουν επενδύσεις σε άλλα κράτη.