H Stellantis ανακοίνωσε σήμερα τα οικονομικά της αποτελέσματα για το 2020, τα οποία ξεπέρασαν τις εκτιμήσεις της, ενώ αναμένει ότι τα χαμηλά στοκ οχημάτων παγκοσμίως σε συνδυασμό με τις περικοπές κόστους που σχεδιάζει, θα ενισχύσουν τα περιθώρια κέρδους της για το 2021, παρόλο που η έλλειψη σε τσιπ και οι επενδύσεις της σε ηλεκτρικά οχήματα ενδέχεται να πιέσουν τα αποτελέσματά της για το έτος.

Η νέα εταιρία που δημιουργήθηκε από τη συγχώνευση της PSA και της Fiat Chrysler αναμένει στα αποτελέσματα του 2021 ώθηση από τα τρία νέα αυτοκίνητα της Jeep που θα λανσάρει στη Βόρεια Αμερική, καθώς και από την υλοποίηση του σχεδίου της με στόχο τη μείωση του κόστους κατά 5 δισ. ευρώ ετησίως.

Η παγκόσμια έλλειψη σε τσιπ ενδέχεται να επηρεάσει την παραγωγή της εταιρείας, με στελέχη της βιομηχανίας να εκτιμούν ότι η ελλείψεις θα έχουν περιοριστεί μέχρι το δεύτερο εξάμηνο του 2021.

Επιπλέον, η Stellantis τόνισε ότι η επιθετική στρατηγική ηλεκτρικής μετάβασης που ακολουθεί μπορεί επίσης να επιβαρύνει τα φετινά της αποτελέσματα. Στα πλαίσια του συναγωνισμού μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών στην Ευρώπη, η Stellantis σχεδιάζει να διαθέτει πλήρως ηλεκτρικές ή υβριδικές εκδόσεις όλων των οχημάτων της στην Ευρώπη έως το 2025.

Η εταιρεία στοχεύει σε ένα προσαρμοσμένο περιθώριο κέρδους για το 2021 από 5,5% έως 7,5%, συγκριτικά με το περσινό 5,3% (4,3% η FCA και 7,1% η PSA), με τα συνδυασμένα προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη προ φόρων και τόκων (ΕΒΙΤ) της εταιρίας για πέρυσι ήταν 7,1 δισ. ευρώ (3,4 δισ. ευρώ η PSA και 3,7 δισ. ευρώ η FCA).

Σε αυτό το πλαίσιο, η Stellantis πρότεινε διανομή μερισμάτων αξίας 1 δισ. ευρώ στους μετόχους της για το 2020, με την FCA να δίνει στους 43.000 υπαλλήλους της στις ΗΠΑ χρηματικό bonus ύψους 8.010 δολαρίων. Η GM θα δώσει 9.000 δολάρια bonus σε περίπου 44.000 υπαλλήλους της στις ΗΠΑ, με την Ford να δίνει bonus 3.625 δολαρίων.