Εταιρίες όπως η Toyota, η Hyundai και η Honda στηρίζουν σθεναρά το υδρογόνο και τη χρήση τους στην αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά φαίνεται ότι η δύναμη τους δεν είναι ικανή να παρασύρει και τις μεγάλες ευρωπαϊκές μάρκες.

Σύμφωνα με τους Financial Times, αρκετοί Ευρωπαίοι κατασκευαστές δεν είναι διατεθειμένοι να επενδύσουν στις κυψέλες καυσίμου με υδρογόνο, με τις VW, Stellantis και Mercedes-Benz να μην είναι πεπεισμένες ότι το υδρογόνο θα παίξει σημαντικό ρόλο στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Χαρακτηριστική είναι η δήλωση του CEO της Volkswagen, Herbert Diess, ο οποίος όντας αρκετά απόλυτος, είπε:

Δεν θα δείτε καμία χρήση υδρογόνου στα αυτοκίνητα. Ούτε καν σε 10 χρόνια, επειδή η φυσική που τα χαρακτηρίζει είναι τόσο παράλογη. Το σχέδιο μιας τεράστιας αγοράς για οχήματα που κινούνται με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου είναι πολύ αισιόδοξο. Δεν μπορείς να ανεβάζεις-κατεβάζεις την κυψέλη καυσίμου σαν μια μηχανή εσωτερικής καύσης. Έτσι χρειάζεσαι άλλη μια μπαταρία 10 kW, χρειάζεσαι έναν ηλεκτρικό κινητήρα και μετά χρειάζεται να λειτουργήσεις την κυψέλη καυσίμου.

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν πείθονται, με την VW να έχει εγκαταλείψει όλα τα project υδρογόνου που έτρεχε, με την Mercedes, η οποία επένδυσε στο υδρογόνο για δεκαετίες χωρίς αποτέλεσμα, να έχει καταργήσει την GLC F-Cell και να έχει σταματήσει την ανάπτυξη υδρογονοκίνητων αυτοκινήτων λόγω κόστους. Τέλος, η BMW διατηρεί την επαφή της με το υδρογόνο, σε συνεργασία με την Toyota.

Η PSA, η οποίο έχει επενδύσει μεγάλα ποσά στην ηλεκτροκίνηση, παραμένει επίσης πολύ σκεπτική. Ο διευθύνων σύμβουλος της, Carlos Tavares, δήλωσε ότι οι περισσότεροι από τους ανθρώπους που έχουν πιέσει για τα υδρογονοκίνητα οχήματα είναι οι τύποι που έχουν αργήσει στα ηλεκτρικά.

Από την άλλη, η Renault πιστεύει ότι υπάρχει μεγάλη πιθανότητα τα επαγγελματικά οχήματα να υιοθετήσουν το υδρογόνου, με τον επικεφαλής εναλλακτικών καυσίμων της Renault, Philippe Prevel, να στοχεύει η εταιρία του να κατακτήσει τουλάχιστον το 30% της αγοράς των υδρογονοκίνητων ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (LCV FCEV).

Ο Prevel πιστεύει ότι τα φορτηγά για να έχουν αυτονομία μεγαλύτερη των 300 χλμ θα πρέπει να καταναλώνουν υδρογόνο. Και αυτό επειδή το βάρος των μπαταριών μαζί με το προστιθέμενο ωφέλιμο φορτίο, είναι πολύ μεγάλο ώστε τα ηλεκτρικά φορτηγά να έχουν νόημα.

Όμως, ο Herbert Diess παραμένει ανένδοτος ότι η ισχύς των μπαταριών είναι ο σωστός δρόμος ανεξάρτητα από το βάρος, υποδηλώνοντας ότι το υψηλό κόστος υδρογόνου θα τριπλασίαζε το κόστος ανά χιλιόμετρο έναντι ενός ηλεκτρικού φορτηγού με μπαταρίες.