Μπορεί να έχουν διεξαχθεί μόλις δύο αγώνες στο φετινό πρωτάθλημα του WRC, αλλά οι τρεις εργοστασιακές ομάδες έχουν στρέψει τα βλέμματα τους στο 2022, όπου και θα έχουμε σημαντικές αλλαγές στους κανονισμούς.

Πιο συγκεκριμένα, οι Ford, Hyundai και Toyota ανακοίνωσαν ότι δεσμεύονται για τη μελλοντική τους παρουσία στους αγώνες rally, δίνοντας το “παρών” στη νέα, υβριδική εποχή του WRC από το 2022 έως το 2024.

Από το καλοκαίρι του 2019, η FIA έχει κάνει γνωστή την εισαγωγή της υβριδικής τεχνολογίας στα αγωνιστικά του WRC, και τα αγωνιστικά του παγκοσμίου πρωταθλήματος rally θα είναι υβριδικά, ενώ θα μπορεί να γίνει χρήση αυτοκινήτων του C-Segmemt.

Τα WRC αγωνιστικά θα διαθέτουν μπαταρία και ηλεκτροκινητήρα, που θα συνδυάζονται με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Σύμφωνα με την FIA, τα πρώτα τρία χρόνια τα μέρη του υβριδικού συστήματος θα είναι κοινά για όλες τις ομάδες, ενώ είναι πολύ πιθανό να παρουσιαστεί μία εξέλιξη τους το 2025. Το αν θα έρθει αυτή η εξέλιξη θα αποφασιστεί ανάλογα με την επιτυχία του πρώτου σταδίου. Η FIA θέλει τα πρώτα τρία χρόνια τα αγωνιστικά να κυκλοφορούν στις απλές διαδρομές μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα, ενώ στις ειδικές αυτός θα αυξάνει την συνολική απόδοση του συνόλου.

Εκτός των παραπάνω, η FIA αποφάσισε να αλλάξει τον κανονισμό για το μέγεθος των αγωνιστικών, έτσι ώστε να δώσει την ευκαιρία σε άλλες εταιρίες να μπουν στο WRC. Πιο συγκεκριμένα, θα επιτρέπεται η χρήση του αμαξώματος ενός αυτοκινήτου μαζικής παραγωγής, ή ενός πρωτοτύπου με σωληνωτό πλαίσιο, το οποίο όμως θα πρέπει να έχει εμφάνιση που θα μοιάζει με ένα αυτοκίνητο παραγωγής. Ακόμα, θα παρέχεται η δυνατότητα χρήσης διαφορετικών αμαξωμάτων, με την Ford να φημολογείται έντονα ότι θα τρέξει με το Puma WRC.

Για την Ford, η νέα της δέσμευση ενισχύει έτι περαιτέρω τη σχέση της με την M-Sport, μία συνεργασία που έχει αποδώσει σημαντικές επιτυχίες για περισσότερες από δύο δεκαετίες. Ενώνοντας τις δυνάμεις τους το 1997, η M-Sport και η Ford έχουν κατακτήσει 7 πρωταθλήματα στο WRC, 61 νίκες, 262 βάθρα, αλλά και περισσότερους από 1.500 πρώτους χρόνους σε ειδικές διαδρομές.

Η εισαγωγή της υβριδικής τεχνολογίας στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι σηματοδοτεί μια σημαντική εξέλιξη, με την M-Sport Ford να παραμένει πιστή στη δέσμευσή της προκειμένου να κατακτήσει κορυφαία αποτελέσματα με αρωγό την υψηλή τεχνογνωσία της στο χώρο των ράλι.