Η Toyota παρουσίασε το GR 86, την δεύτερη γενιά του GT 86, που αποτελεί το αδερφό μοντέλο του νέου Subaru BRZ. Το GR 86, σε αντίθεση με το BRZ, θα πωλείται κανονικά στην Ευρώπη.

Το μοντέλο έχει σχεδιαστεί ώστε να προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη οδηγική απόλαυση στον οδηγό, καθώς έχει υποστεί σημαντική εξέλιξη σε όλες τις πτυχές του.

1

Τα BRZ και GR 86 είναι πρακτικά ίδια, με μικρές οπτικές διαφορές και όπως το νέο BRZ, έτσι και το GR 86 βασίζεται σε μια τροποποιημένη έκδοση στο πλαισίου που χρησιμοποιήσαν τα 1ης γενιάς BRZ και GT 86, αλλά έχουν αξιοποιηθεί οι γνώσεις και οι τεχνικές που αντλήθηκαν από την ανάπτυξη της πλατφόρμας Subaru Global Platform, ενώ υιοθετήθηκαν νέες μέθοδοι, όπως κατασκευή εσωτερικών πλαισίων και εφαρμογή δομικής κόλλα, με το νέο αμάξωμα να προσφέρει αύξηση κατά 60% στην πρόσθια πλευρική κάμψη και 50% αύξηση της στρεπτικής ακαμψίας του. Εξαιτίας αυτών, το αυτοκίνητο έχει βελτιωμένη απόκριση στις εντολές του τιμονιού, έχει πιο εύκολο χειρισμό και προσφέρει μεγαλύτερη πρόσφυση στις στροφές.

2

Η χρήση αλουμινίου στην οροφή, στα μπροστινά φτερά και στο καπό ελαχιστοποιεί την αύξηση βάρους εξαιτίας του μεγαλύτερου κινητήρα και των πρόσθετων δομικών βελτιώσεων, σχεδιασμένες για ακόμη καλύτερη παθητική ασφάλεια.

Επιπλέον, η χρήση του αλουμινίου συμβάλλει στη βελτιστοποίηση της κατανομής του βάρους και στη μείωση του κέντρου βάρους, το οποίο βρίσκεται πιο χαμηλά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Το νέο νούμερο δεν ανακοινώνεται, αλλά το κέντρου βάρους του προηγούμενου μοντέλου ήταν στα 475 χλστ.

3

Σχεδιαστικά, το νέο sport coupe της ιαπωνικής εταιρίας διατηρεί τις αναλογίες του προηγούμενου μοντέλου, με τον σχεδιασμό του εμπρός και πίσω μέρους να είναι εντελώς καινούριος, με το κάλυμμα του χώρου αποσκευών να ενσωματώνει μια ducktail αεροτομή. Παρατηρώντας το προφίλ οι αλλαγές δεν είναι πολλές και περιορίζονται στα αεριζόμενα εμπρός φτερά, τα οποία συμβάλλουν στη μείωση της πίεσης που δημιουργείται εντός των θόλων των τροχών.

4

Έχει μήκος 4.265 (+65 χλστ.), πλάτος 1.775 (+5 χλστ.), ύψος 1.310 (+40 χλστ), και μεταξόνιο 2.575 (+5 χλστ). Η μπροστά ανάρτηση διαθέτει γόνατα MacPherson και πίσω υπάρχουν διπλά ψαλίδια.

Το GR 86 δεν θυσιάζει την καθημερινή άνεση και πρακτικότητα, προσφέροντας 2+2 διάταξη καθισμάτων. Τα πτυσσόμενα πίσω καθίσματα δημιουργούν έναν χρήσιμο χώρο φορτίου, όπου μπορεί να χωρέσει ένα ποδηλάτου βουνού, μπαστούνια του γκολφ ή ακόμη και τέσσερα ελαστικά και εργαλεία για τα track days που θα συμμετάσχει ο ιδιοκτήτης του.

5

Στο εσωτερικό το ταμπλό είναι νέο, με κάθε λεπτομέρεια να είναι επικεντρωμένη στον οδηγό. Πίσω από το τιμόνι υπάρχει ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 7 ιντσών, με το σημείο εστίασης να είναι το κεντρικά τοποθετημένο στροφόμετρο, που πλαισιώνεται από το ψηφιακό ταχύμετρο. Στα αριστερά του ταχύμετρου υπάρχει ένας προγραμματιζόμενος μετρητής που μπορεί να αλλάξει για να δείξει διάφορες ενδείξεις (θερμοκρασία νερού, g-meter κλπ). Όταν ενεργοποιηθεί το track mode, το ταχύμετρο μετατρέπεται σε γραμμικό γράφημα με έγχρωμη οθόνη που επιτρέπει γρήγορη ανάγνωση.

6

Στο κέντρο της κονσόλας υπάρχει μια οθόνη 8 ιντσών για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Starlink, που φέρει συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto.

7

Κάτω από το καπό συναντάμε έναν νέο κινητήρα, ο οποίος έχει κατά 15% αυξημένη ροπή. Ο λόγος για την ατμοσφαιρική έκδοση του 2,4-λίτρων τετρακύλινδρου boxer κινητήρα (FA24) της Subaru, ο οποίος αποδίδει 235 άλογα στις 7.000 σ.α.λ. και 250 Nm ροπής στις 3.700 σ.α.λ. Η σχέση συμπίεσης του είναι 12,5:1, η διάμετρος του κινητήρα των εμβόλων είναι 94 χλστ. και η διαδρομή του στα 86 χλστ.

Ο κινητήρας έχει όριο περιστροφής τις 7.400 σ.α.λ και συνδυάζεται τόσο με 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, όσο και με ένα νέο 6-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, με το βάρος του αυτοκινήτου να ανέρχεται στα 1.270 κιλά. Τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 6,3 δευτερόλεπτα, 1,1 δευτ. ταχύτερα από το GT 86.

8

Για οδήγηση στην πίστα, το σύστημα πρόσφυσης και σταθερότητας προσφέρει στον οδηγό πέντε διαφορετικές ρυθμίσεις. Το σύστημα έχει επανασχεδιαστεί για να επιτρέπει περισσότερη συμβολή από τον οδηγό, πριν ενεργοποιηθεί το σύστημα ευστάθειας. Το σύστημα μπορεί να απενεργοποιηθεί εντελώς και ο οδηγός να έχει τον πλήρη έλεγχο.

Η παραγωγή του Toyota GR 86 θα γίνεται στο εργοστάσιο της Subaru στην πόλη Gunma της Ιαπωνίας. Οι πωλήσεις του θα ξεκινήσουν στην Ιαπωνία από το φθινόπωρο, ενώ στην Ευρώπη αναμένεται προς τα τέλη του 2021/αρχές του 2022.