Test Drive: Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό Honda e στους δρόμους της Αθήνας

Σχετικά άρθρα

Τον περασμένο Μάρτιο, είχαμε για δεύτερη φορά την ευκαιρία να οδηγήσουμε το Honda e, αυτή τη φορά για την κλασική εβδομαδιαία δοκιμή στους δρόμους της Αθήνας, και η συμβίωση μαζί του μόνο θετική μπορεί να χαρακτηριστεί. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Jato Dynamics, ο μέσος όρων εκπομπών CO2 των νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη μειώθηκε το 2020 κατά κατά 14,9 γρ/χλμ. σε σύγκριση με το 2019, εξαιτίας της ταχείας ενσωμάτωσης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις μεγαλουπόλεις των ευρωπαϊκών χωρών.

Χαρακτηριστικό είναι ότι τον περασμένο Σεπτέμβριο, οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων στην Ευρώπη ξεπέρασαν αυτές των diesel για πρώτη φορά, και έκτοτε έχουν σταθερά ανοδική πορεία. Μπορεί ακόμα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να μην είναι συνολικά η καλύτερη επιλογή, αλλά για τις μετακινήσεις εντός πόλης δύσκολα μπορείς να βρεις μια καλύτερη πρόταση, που να συνδυάζει μια αγχολυτική εμπειρία και φθηνή μετακίνηση.

Honda Electric Vision

Στην έκθεση της Γενεύης του 2017, η Honda παρουσίασε το όραμα της σχετικά με το “πράσινο” μέλλον της. Με motto Electric Vision, η ιαπωνική εταιρία είχε υποσχεθεί τότε πως έως το 2025 θα προσφέρει τα 2/3 των μοντέλων της που θα πουλά στην Ευρώπη με “ηλεκτροποιημένα” σύνολα. Ωστόσο, οι ραγδαίες αλλαγές της ευρωπαϊκής νομοθεσίας, της αγοράς και το έντονο ενδιαφέρον των καταναλωτών στην Ευρώπη συνέβαλαν στην επιτάχυνση του εξηλεκτρισμού της γκάμας της Honda για την ήπειρο μας.

Έτσι, ο νέος στόχος τοποθετήθηκε τρία χρόνια νωρίτερα από αυτόν που είχε ανακοινωθεί αρχικά, κάτι που μεταφράζεται ότι μέχρι το τέλος του 2022 όλα τα mainstream μοντέλα της Honda, εδώ στην Ευρώπη, θα διαθέτουν ηλεκτροκίνητα συστήματα κίνησης. Η γκάμα της ιαπωνικής εταιρίας θα αποτελείται από έξι νέα μοντέλα, και τα δύο που άνοιξαν τον δρόμο είναι το Honda e και το νέο Jazz, με το e:HEV σύστημα κίνησης.

Honda e

Το Honda e παρουσιάστηκε αρχικά σε μορφή concept το 2017, ως Urban EV, για να ακολουθήσει το Honda e Prototype στην έκθεση της Γενεύης το 2019, και η τελική έκδοση παραγωγής τον Σεπτέμβριο του ίδιου έτους, στην έκθεση της Φρανκφούρτης. Το Honda e είναι ξεκάθαρα ένα αυτοκίνητο πόλης, με τον ρετρό σχεδιασμό να αντλεί έμπνευση από το N600 και του “στρογυλλοφάναρου” Civic πρώτης γενιάς.

Το ιαπωνικό μοντέλο είναι ένα πανέμορφο τετράτροχο gadget, σχεδιασμένο με έμφαση στη λειτουργικότητα και χρηστικότητα. Χαρακτηρίζεται από μία λεία, κομψή και αεροδυναμική εμφάνιση. Το εμπρός και πίσω μέρος ακολουθούν πρακτικά το ίδιο σχεδιαστικό μοτίβο και κεντρίζει άμεσα το ενδιαφέρον η μαύρη γυαλιστερή φάσα που φιλοξενεί τα ιδιαίτερα εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα LED.

Η σχεδίαση του είναι λιτή και μινιμαλιστική, χωρίς κανένα νεύρο στο αμάξωμα, με τις έξυπνα “κρυμμένες” χειρολαβές και τις κάμερες -αντί για καθρέφτες- να δείχνουν τον βαθμό της αεροδυναμικής απόδοσης του και την απουσία θορύβων. Από όπου και αν περάσαμε ήταν πρακτικά αδύνατον να μην υπήρχε ένα κεφάλι που να μην γύρισε, ενώ δεν ήταν λίγες οι φορές που έγινε αφορμή και επίκεντρο συζήτησης.

Η προσοχή στη λεπτομέρεια γίνεται εμφανής στο κομψό κρυστάλλινο κάλυμμα της θύρας φόρτισης, η οποία είναι εργονομικά τοποθετημένη στο κέντρο του εμπρός μέρους. Αυτή παρέχει εύκολη πρόσβαση στην υποδοχή φόρτισης του αυτοκινήτου και δεν σε περιορίζει το πως θα παρκάρεις το αυτοκίνητο στους σταθμούς φόρτισης.

Διαστάσεις/χώροι

Το Honda e είναι ένα μοντέλο του A-segment, με το μήκος του να αγγίζει τα 3.894 χλστ., το πλάτος του τα 1.752 και το ύψος του τα 1.512 χλστ., με το μεταξόνιο να ανέρχεται σε 2.538 χλστ.

Ο χώρος αποσκευών του δεν είναι το δυνατό του σημείο, καθώς ανέρχεται σε μόλις 171 λίτρα, αλλά μπορεί να φτάσει έως τα 861 λίτρα, όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων. Δύσκολα, όμως, δεν θα σε καλύψει για τις καθημερινές ανάγκες μέσα στην πόλη, για παράδειγμα τα ψώνια από το σούπερ μάρκετ.

Εξαιτίας του εντελώς διαφορετικού packaging που προσφέρουν τα ηλεκτρικά και το μεταξόνιο των 2.530 χλστ., μπορεί εύκολα να φιλοξενήσει τέσσερις ενήλικες. Το άνοιγμα, όμως, των πίσω θυρών είναι μικρό και θα δυσκολέψει την πρόσβαση και -κυρίως- την έξοδο από αυτό. Επιπλέον, η βάση του καθίσματος για τους πίσω επιβάτες είναι σχετικά χαμηλή, και τα εμπρός καθίσματα ίσως περιορίσουν την ορατότητα προς τα εμπρός.

Πλατφόρμα/βάρος

Το ιαπωνικό μοντέλο βασίζεται σε μια ολοκαίνουρια πλατφόρμα ειδικά για ηλεκτρικά μοντέλα, η οποία έχει ιδανική κατανομή βάρους 50:50 και χαμηλό κέντρο βάρους (περίπου 50 εκατοστά από το έδαφος). Ακόμα, το τελευταίο μαζί με την ανεξάρτητη ανάρτηση με γόνατα McPherson σε κάθε άκρο, προσφέρουν “εξαιρετικό χειρισμό και άνεση”, παρόμοια με αυτά αυτοκινήτων μεγαλύτερων κατηγοριών. Τέλος, το βάρος του Honda e κυμαίνεται από 1.514 έως 1.542 κιλά, αναλόγως τον εξοπλισμό.

Εσωτερικό

Αν η εξωτερική σχεδίαση του είναι φουτουριστική και μινιμαλιστική, το εσωτερικό ακολουθεί τη σύγχρονη τάση της εποχής, που επιβάλλει οθόνες. Ωστόσο, το Honda e έχει πολλές οθόνες, ή καλύτερα μόνο οθόνες, καθώς συνολικά έχεις μπροστά σου 5 + 1 οθόνες, τοποθετημένες στον οριζόντιο άξονα και στη σειρά.

Πιο συγκεκριμένα, δύο για τους καθρέφτες στα άκρα, μια πίσω από το τιμόνι για τον πίνακα οργάνων και δύο για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, με την έκτη να είναι στον εσωτερικό κεντρικό καθρέφτη. Αυτός μέσω ενός διακόπτη μετατρέπεται από κανονικός καθρέφτης σε οθόνη, και μπορεί να απεικονίζει ότι καταγράφει η κάμερα οπισθοπορείας.

Δεν θα πω ότι νιώθεις από το πρώτο λεπτό ότι ξέρεις που θα βρεις τι, αλλά τα βασικά (ραδιόφωνο, κλιματισμός) είναι άμεσα προσβάσιμα και ρυθμίζονται εύκολα. Η εξοικείωση, όμως, έρχεται γρήγορα, με το user interface να προσφέρει διαισθητική και διαδραστική διεπαφή.

Το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας βοηθά το αυτοκίνητο να εντάσσεται ομαλά στο σύγχρονο, αστικό lifestyle μέσω προηγμένης και φιλικής προς τη χρήση τεχνολογίας. Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός και οι επιβάτες -ανεξάρτητα εάν το αυτοκίνητο είναι εν κινήσει, σταθμευμένο ή φορτίζεται- μπορούν να απολαμβάνουν εφάμιλλες δυνατότητες συνδεσιμότητας και ανέσεις χάρη στις ολοκληρωμένες, συνδεδεμένες υπηρεσίες, στις οποίες έχουν πρόσβαση μέσω ενός ψηφιακού ταμπλό οργάνων πλήρους πλάτους.

Ακόμα στη καμπίνα θα βρεις σύγχρονα υλικά, που συνθέτουν ένα ευχάριστο και μοντέρνο περιβάλλον. Έχει χρησιμοποιηθεί συνθετικό ξύλο που διατρέχει όλο το πλάτος του ταμπλό, με τις υφασμάτινες επενδύσεις να έχουν “παχιά” γέμιση, ενώ στα υπόλοιπα σημεία υπάρχουν μαλακά πλαστικά.

Ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα, υπάρχει μια λιτή, αλλά άκρως πρακτική κονσόλα. Αυτή φέρει τους διακόπτες επιλογής του κιβωτίου και το αντίστοιχο για την ενεργοποίηση του e-pedal, ήτοι την κίνηση με τη χρήση μόνο του πεντάλ του γκαζιού. Και αυτό γιατί το σύστημα ανάκτησης της ενέργειας επιβραδύνει σημαντικά το αυτοκίνητο, και είναι ρυθμίσιμο σε 4 διαφορετικά επίπεδα, μέσω των paddles του τιμονιού.

Επιπλέον, η κονσόλα δεν συνδέεται με το ταμπλό, κάτι που αυξάνει την πρακτικότητα, καθώς εύκολα κάποιος θα μπορεί να αλλάξει θέσεις. Επιπλέον, η απουσία κεντρικού τούνελ προσφέρει μια αίσθηση ευρυχωρίας, κάτι που εκτίμησα δεόντως, ειδικά λόγω του σωματότυπου (1,93 μ.).

Ψηφιακός πίνακας οργάνων

Πίσω από το τιμόνι υπάρχει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, με TFT οθόνη 8,8 ιντσών, που προβάλλει βασικές πληροφορίες του οχήματος, όπως η ισχύς και η κατάσταση φόρτισης, το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης και οι λεπτομέρειες των συστημάτων ασφαλείας.

Το μεγαλύτερο, όμως, τμήμα του ψηφιακού ταμπλό πλήρους πλάτους του ηλεκτρικού μοντέλου καταλαμβάνουν οι δύο οθόνες αφής LCD 12,3 ιντσών.

Δύο οθόνες για το infotainment

Αυτές είναι για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας και προβάλλουν μία σειρά υπηρεσιών και εφαρμογών. Η διεπαφή είναι διαισθητική, εξατομικεύσιμη και έχει σχεδιαστεί για μέγιστη χρηστικότητα. Η διεπαφή λειτουργεί όπως στο smartphone σου, με έλεγχο “swipe” για περιήγηση σε πρόσφατα χρησιμοποιημένες εφαρμογές, ενώ το περιεχόμενο μπορεί να εναλλάσσεται εύκολα στις δύο οθόνες, για μεγαλύτερη ευχρηστία.

Αυτή η λειτουργία επιτρέπει στο συνοδηγό να κάνει swipe σε περιεχόμενο όπως οι οδηγίες πλοήγησης στο οπτικό πεδίο του οδηγού. Και καθώς η ρύθμιση δύο οθονών επιτρέπει την απεικόνιση δύο εφαρμογών δίπλα-δίπλα, ο οδηγός και ο συνοδηγός μπορούν να επιλέγουν ανεξάρτητα και να βλέπουν διαφορετικές εφαρμογές. Για παράδειγμα, ενώ ο οδηγός ακολουθεί τις οδηγίες πλοήγησης, ο συνοδηγός μπορεί να αναζητά μία λίστα μουσικής (playlist).

Κάμερες αντί για εξωτερικούς καθρέφτες

Παρατηρώντας το απ’έξω, εντύπωση προκαλεί η απουσία των ογκωδών καθρεφτών, καθώς το Honda e είναι το πρώτο αυτοκίνητο παγκοσμίως που προσφέρει στον βασικό εξοπλισμό κάμερες αντί για εξωτερικούς καθρέφτες. Η αντίστοιχη τεχνολογία στα Audi e-Tron και Lexus ES ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό, και είναι κάτι που προσωπικά πιστεύω ότι άργησε πάρα πολύ να γίνει mainstream.

Το σύστημα της Honda ονομάζεται Side Camera Mirror και παρέχει ζωντανή εικόνα στις δύο οθόνες με διαγώνιο έξι ίντσες, που βρίσκονται εργονομικά τοποθετημένες μέσα στο όχημα και στα άκρα του ταμπλό, εξασφαλίζοντας σου φυσική αίσθηση και όραση και συνηθίζονται γρήγορα. Το σχήμα του περιβλήματος της κάμερας έχει σχεδιαστεί ώστε να αποτρέπει τις σταγόνες νερού να πηγαίνουν στο φακό, ενώ υπάρχει και μια υδατοαπωθητική επικάλυψη στην επιφάνεια του φακού, που αποτρέπει οποιαδήποτε δημιουργία υγρασίας.

Εκτός από βελτιωμένη ορατότητα, οι κάμερες μειώνουν την αεροδυναμική αντίσταση κατά περίπου 90% σε σύγκριση με τους συμβατικούς καθρέπτες. Το αποτέλεσμα είναι μια βελτίωση του συντελεστή οπισθέλκουσας του οχήματος κατά περίπου 3,8%, συμβάλλοντας στη βελτίωση της συνολικής απόδοσης και της αυτονομίας του μοντέλου. Επιπλέον, υπάρχει σημαντική μείωση του θορύβου που δημιουργούν οι στροβιλισμοί στους συμβατικούς καθρέπτες στις υψηλότερες ταχύτητες.

Οι κάμερες έχουν δύο προβολές, έτσι μπορείς να επιλέξεις μεταξύ της κανονικής και ευρυγώνιας προβολής μέσω των ρυθμίσεων του οχήματος, επεκτείνοντας το οπτικό σου πεδίο περαιτέρω από τους συμβατικούς καθρέφτες. Αυτό μειώνει τα τυφλά σημεία κατά περίπου 10%, όταν έχεις επιλέξει την κανονική προβολή και κατά 50% στην ευρυγώνια προβολή.

Όταν βάλεις όπισθεν, στις οθόνες των καμερών μέσα στο εσωτερικό εμφανίζονται κατευθυντήριες γραμμές, προσφέροντας σου οδηγίες για καλύτερο, ταχύτερο και ασφαλέστερο παρκάρισμα. Κατά τη συμβίωση μαζί τους η προσαρμογή ήταν τάχιστη, καθώς η εικόνα βρίσκεται στο ύψος που έχεις συνηθίσει με τους κανονικούς καθρέφτες.

Honda Personal Assistant

Ή αλλιώς η Siri/Alexa της Honda. Η πρόσβαση σε συνδεδεμένες υπηρεσίες και σε εφαρμογές μπορεί να γίνεται επίσης με φωνητικές εντολές μέσω του Honda Personal Assistant. Το διαισθητικό σύστημα είναι μία υπηρεσία τεχνητής νοημοσύνης (AI) που χρησιμοποιεί κατανόηση βάσει περιεχομένου (contextual understanding) για δημιουργία φυσικών συνομιλιών και πρόσβαση σε μία σειρά online υπηρεσιών. Το Honda Personal Assistant ενεργοποιείται λέγοντας, “OK Honda”, και ακολουθεί η ερώτηση ή υπόδειξη.

Η μηχανική μάθηση (Machine learning) επιτρέπει την καλύτερη κατανόηση της φωνής κάθε ατόμου με την πάροδο του χρόνου, για να μπορούν να δίδονται πιο ακριβείς απαντήσεις. Ακόμα, το σύστημα προσφέρει συνδεσιμότητα μέσω Apple CarPlay ή Android Auto, ενώ μπορείς να έχεις πρόσβαση στο internet από το κινητό σου χρησιμοποιώντας το Wi-Fi hotspot του Honda e.

Ηλεκτροκινητήρας

Το ηλεκτρικό μοντέλο της Honda διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα, τοποθετημένος στον πίσω άξονα, ο οποίος είναι διαθέσιμος σε δύο ιπποδυνάμεις. Στην βασική έκδοση αποδίδει 100 kW (136 άλογα), ενώ στην έκδοση Advance αποδίδει 113 kW (154 άλογα), με την ροπή να είναι ίδια και στις δύο εκδόσεις, 315 Nm.

Επιδόσεις

Αν και αυτοκίνητο πόλης, οι επιδόσεις δε λείπουν από το μοντέλο και για το τα 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 9 δευτ, ενώ η Advance ολοκληρώνει τη διαδικασία σε 8,3 δευτ., με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 145 χλμ/ώρα σε κάθε περίσταση. Υπάρχει Sport mode που προσφέρει γρηγορότερη επιτάχυνση εν κινήσει.

Μπαταρία

Η μπαταρία ιόντων-λιθίου βρίσκεται στο πάτωμα του αυτοκινήτου, έχοντας χωρητικότητα 35,5 kWh, με την ωφέλιμη να είναι 28,5 kWh. Σύμφωνα με τους ιθύνοντες της Honda επιλέχθηκε επιτηδευμένα μικρή χωρητικότητα, έτσι ώστε να μην αυξήσει δραματικά το βάρος και το κόστος του αυτοκινήτου.

Αυτονομία

Το Honda e της δοκιμής διέθετε 17άρες ζάντες, με την Honda να ανακοινώνει ότι η αυτονομία του ανέρχεται σε 210 χλμ., πάντα σε κύκλο WLTP, ενώ όταν εφοδιάζεται με τις 16άρες ζάντες αυτή ανακοινώνεται στα 222 χλμ ανά φόρτιση. Κατά την δοκιμή του αυτοκινήτου, διανύσαμε 620 χλμ., με την μέση κατανάλωση ενέργειας να ήταν στα 16,6 kWh/100 χλμ., όταν η Honda ανακοινώνει μέση κατανάλωση ενέργειας στα 17,2 kWh/100 χλμ.

Προφανώς και η αυτονομία έχει να κάνει με το που κινείσαι, το πόσο βαθιά πατάς το πεντάλ της επιτάχυνσης και φυσικά τις καιρικές συνθήκες. Εμείς, κατά την διάρκεια της δοκιμής διανύσαμε -με την μπαταρία στο 100%- έως 196 χλμ., με το σύνηθες όμως νούμερο να είναι κοντά στα 170 χλμ. Ωστόσο, σε πιο κρύες συνθήκες και κίνηση σε ανοιχτό δρόμο μπορείς να δεις και νούμερα έως 120 χλμ. Από την άλλη, με κίνηση μόνο μέσα στην πόλη, όπου το σύστημα ανάκτησης ενέργειας συμβάλει τα μέγιστα, η αυτονομία του μπορεί να φτάσει έως τα 240 χλμ., που δεν είναι κακό νούμερο. Ο βαθμός της ανάκτησης ενέργειας ρυθμίζεται από τα paddles στο τιμόνι.

Φόρτιση

To Honda e εφοδιάζεται με φορτιστή 100 kW με βύσμα CCS2 και με χρήση ταχυφορτιστή η μπαταρία φορτίζει στο 80% μέσα σε 30 λεπτά. Με χρήση δημόσιου φορτιστή 4 kW μια πλήρη φόρτιση χρειάζεται 4,1 ώρες, με χρήση οικιακού ρεύματος 2,3 kW απαιτούνται 18,8 ώρες, ενώ η μέγιστη φόρτιση με εναλλασσόμενο ρεύμα μπορεί να φτάσει τα 6,6 kW.

Με την αγορά του Honda e, η ελληνική εισαγωγική εταιρία παρέχει δωρεάν έναν power charger οικιακό φορτιστή, αξίας €1.640.

Τιμές

Έκδοση Λιανική Προ Φόρων Ανώτατη Λιανική Τιμή Κρατική επιδότηση “Κινούμαι Ηλεκτρικά” Τελική Λιανική Τιμή με επιδότηση
Honda e 29.024 ευρώ 35.990 ευρώ 20% – 5.804 ευρώ 30.186 ευρώ
Honda e Advance 16’’ 31.444 ευρώ 38.990 ευρώ 15% – 4.716 ευρώ 34.274 ευρώ
Honda e Advance 17’’ 31.444 ευρώ 38.990 ευρώ 15% – 4.716 ευρώ 34.274 ευρώ

Οδηγώντας

Το μοντέλο της ιαπωνικής εταιρίας είναι -ίσως- το πιο stress-free και ευχάριστο αυτοκίνητο που μπορείς να οδηγήσεις στο χαοτικό κέντρο των μεγαλουπόλεων, καθώς οι συμπαγείς διαστάσεις και η διάμετρος του κύκλου στροφής στα μόλις 8,6 μέτρα, σου επιτρέπει να ελίσσεσαι με χαρακτηριστική ευκολία, ενώ κάνει “αστεία” και τη στάθμευση.

Οι εμπρός τροχοί μπορούν να πάρουν κλίση έως και 50 μοίρες, κάνοντας το Honda e πανεύκολο στους ελιγμούς. Επιπλέον, το τιμόνι είναι ακριβές, αλλά δεν κρύβει τον αστικό του χαρακτήρα, καθώς έχει πολύ ελαφριά αίσθηση, ακόμα και στο πρόγραμμα Sport. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι σφιχτή και θα νιώσεις τις πολύ έντονες κακουχίες των δρόμων να περνούν στην καμπίνα, αλλά σε όλες τις άλλες περιπτώσεις η κύλιση του είναι άψογη, με πολύ καλή άνεση.

Μπορεί ο χαρακτηρισμός fun-to-drive να σου φαίνεται οξύμωρος, καθώς ο 1,5 τόνος του αυτοκινήτου και τα 154 άλογα του ηλεκτροκινητήρα να μην σε προδιαθέτουν για sport καταστάσεις, αλλά η πραγματικότητα είναι ότι οδηγώντας λίγο πιο γρήγορα το αυτοκίνητο, θα διαπιστώσεις το πολύ σταθερό πάτημα του, με το αυτοκίνητο να “κρύβει” το βάρος του. Ταυτόχρονα, όμως, θα νιώσεις ότι η πλευρική στήριξη των καθισμάτων είναι ανεπαρκής.

Συνήθως το μικρό μεταξόνιο κάνει νευρικό ένα αυτοκίνητο, αλλά στην περίπτωση του Honda e οι τροχοί είναι κυριολεκτικά στα άκρα του αμαξώματος, προσφέροντας πολύ καλή σταθερότητα στην ευθεία και στην καθημερινή χρήση.

Το αυτοκίνητο σου εμπνέει ασφάλεια, που σε συνδυασμό με την παντελή έλλειψη θορύβων (μέχρι τα 120 χλμ/ώρα) κινείσαι εντελώς απομονωμένος από το εξωτερικό περιβάλλον. Κατά τη δοκιμή μας, κινηθήκαμε τόσο στο αστικό οδικό δίκτυο, όσο και σε επαρχιακό δίκτυο, όπου είχαμε την ευκαιρία να πιέσουμε το ηλεκτρικό μοντέλο της Honda.

Εκεί, χάρη στα Michelin Pilot Sport 4, στο χαμηλό κέντρο βάρους και στο στήσιμο του, τα περιθώρια της πρόσφυσης ήταν πολύ μεγάλα, διατηρώντας παράλληλα έναν ισορροπημένο χαρακτήρα στις στροφές, που δεν αφήνει το αμάξωμα να πάρει μεγάλες κλίσεις.

Με την αμεσότητα της ροπής από τον ηλεκτροκινητήρα, μπορείς επιταχύνεις νωρίτερα στην έξοδο της στροφής, με την τοποθέτηση του κινητήρα στο πίσω μέρος να μην επηρεάζει καθόλου τη σταθερότητα του αυτοκινήτου στα πολλά χλμ/ώρα. Όσο και να το πιέσεις, περισσότερο θα ανοίξει την τροχιά του το εμπρός μέρος, παρά θα “ξεκολλήσει” το πίσω μέρος. Τέλος, η απόσβεση από τις αναρτήσεις είναι πολύ καλή.

Φωτογραφίες

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Η Tesla αυξάνει τις τιμές του Model Y στην Ευρώπη

Η Tesla αυξάνει την τιμή του Model Y σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες στις 22 Μαρτίου κατά περίπου 2.000 ευρώ, με την ανακοίνωση να γίνεται...

Τα ηλεκτρικά θα κοστίζουν λιγότερο από αυτά με κινητήρες εσωτ. καύσης το 2027, αλλά θα έχουν πολύ μεγαλύτερο κόστος επισκευής

Το κόστος κατασκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνεται ταχύτερα από ό,τι αναμένει η Ford και σύμφωνα με την πρόβλεψη της Gartner, μιας αμερικανικής εταιρείας τεχνολογικής...

Η Renault δεν θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030

Στις αρχές του 2022 η Renault είχε ανακοινώσει πως έως το 2030 η εταιρία θα μεταμορφωθεί σε μια αμιγώς ηλεκτρική εταιρία για την αγορά...
Autoblog.gr