Σύμφωνα με έρευνα του BloombergNEF έως το 2027 τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα κοστίζουν λιγότερο από τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Συγκεκριμένα, τα ελαφρά ηλεκτρικά επαγγελματικά οχήματα θα έχουν ίδια ή χαμηλότερη τιμή από τα αντίστοιχα με κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2025, ενώ τα ηλεκτρικά συμπαγή hatchback και τα SUV θα έχουν την ίδια τιμή με τα αντίστοιχα με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου έως το 2026. Έως το 2027 τα μικρά ηλεκτρικά θα έχουν και αυτά ίδια ή χαμηλότερη τιμή με τα αντίστοιχα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Σήμερα η μέση τιμή ενός μεσαίου μεγέθους ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην Ευρώπη, προ φόρων είναι περίπου 33.300 ευρώ, ενώ η τιμή ενός αντίστοιχου αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης είναι 18.600 ευρώ.

Το 2026 τα αυτοκίνητα αυτά θα κοστίζουν προ φόρων περίπου 19.000 ευρώ, ανεξαρτήτου κινητήρα, ενώ έως το 2030, το αντίστοιχο ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα κοστίζει προ φόρων 16.300 ευρώ, ενώ το βενζινοκίνητο αυτοκίνητο θα κοστίζει προ φόρων 19.900 ευρώ.

Η κυριότερη αιτία για τη πτώση της τιμής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα είναι η μείωση της τιμής των μπαταριών. Σήμερα οι μπαταρίες ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου αντιπροσωπεύουν το 1/4 του συνολικού κόστους του αυτοκινήτου και έως το 2030 οι μπαταρίες αναμένεται να κοστίζουν περίπου 50 ευρώ ανά κιλοβατώρα (kWh), 58% λιγότερο σε σχέση με το 2020, όπου η κάθε κιλοβατώρα κόστιζε περί τα 120 ευρώ, ενώ το 2024 το κόστος της μπαταρίας ανά κιλοβατώρα αναμένεται να ανέλθει στα 80 ευρώ.

Επίσης ρόλο στη πτώση της τιμής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα διαδραματίσει η αύξηση της παραγωγής τους, όπως και η κοινή χρήση πλατφορμών.