Το όνομα του Michael Burry μπορεί να μην σου λέει πολλά αν δεν ασχολείσαι με τα χρηματιστήρια, δεν έχεις διαβάσει το βιβλίο “Το Μεγάλο Σορτάρισμα” (The Big Short) και δεν έχεις δει την ομώνυμη -οσκαρική- ταινία, με τον Christian Bale να τον υποδύεται.

Ο Burry ήταν ο άνθρωπος που προέβλεψε την φούσκα των ακινήτων στις ΗΠΑ και των δομημένων σε αυτήν ομολόγων (CDS), που οδήγησε στη παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση του 2008, “σορτάροντας” μάλιστα σε αυτό, κερδίζοντας εκατοντάδες εκατομμύρια όταν όλο το χρηματοπιστωτικό σύστημα κατέρρεε.

Τώρα έγινε γνωστό πως η εταιρία του Burry, η Scion Asset Management, “σορτάρει” τις μετοχές της Tesla, αφού κατέχει θέσεις αξίας παραπάνω από μισό δισ. δολαρίων, εναντίον της μετοχής της Tesla. Shorts sellers ονομάζονται οι επενδυτές που στοιχηματίζουν ενάντια στη μετοχή μιας εταιρίας και στη πτώση της αξίας της.

1

Συγκεκριμένα από τις 31 Μαρτίου, η εταιρία του Burry έχει αγοράσει δικαιώματα προαίρεσης πώλησης (put option) για 800.100 μετοχές της Tesla, συνολικής αξίας 534 εκατ. δολαρίων. Όπως αναφέρουν αρκετοί αναλυτές, είναι αδύνατο να γνωρίζει κανείς πότε η Scion του Burry άνοιξε τις short θέσεις εναντίον της Tesla, σε ποια τιμή και πόσο επένδυσε.

Σημειώνεται ότι οι επενδυτές επωφελούνται από τα puts όταν υποχωρεί η τιμή του asset που αφορούν. Μόνο χτες η Tesla είδε την αξία του τίτλου της να υποχωρεί κατά 2,49% ενώ συνολικά τον Μάιο έχει σημειώσει απώλειες σχεδόν 20%.

Η short θέση εναντίον της Tesla δεν είναι βέβαια η πρώτη του Burry που είχε κάνει γνωστό από τον Δεκέμβριο του 2020, πως έχει ανοίξει θέσεις short στις μετοχές της Tesla, προτρέποντας μάλιστα τότε τον Elon Musk – ως “δωρεάν συμβουλή σε έναν καλό τύπο” – να πουλήσει το 25% με 50% των μετοχών του στην εταιρεία “στην τρέχουσα γελοία τιμή τους”, ενώ τον περασμένο Φεβρουάριο, ο Burry προέβλεψε ότι η μετοχή της Tesla θα χάσει το 90% της αξίας της και θα διαπραγματεύεται στα περίπου 100 δολάρια.

Η μετοχή της Tesla στις 26 Ιανουαρίου έφτασε στην υψηλότερη τιμή της, στα 883,09 δολάρια, μετά από ένα ετήσιο ράλι κατά τη διάρκεια του οποίου κατέγραψε κέρδη 740%. Ωστόσο στη συνέχεια έχασε το 25% της αξίας της έως τα τέλη Μαρτίου και σήμερα η μετοχή της Tesla έχει χάσει επιπλέον 35% και διαπραγματεύεται στα 563,45 δολάρια στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, με την κεφαλαιοποίηση της να ανέρχεται στα 542,8 δισ. δολάρια.

2

Ο Burry πρόσφατα έγραψε στο Twitter πως η Tesla βασίζεται και εξαρτάται από τις ρυθμιστικές πιστώσεις προκειμένου να αυξήσει τα κέρδη της, κάτι που ισχύει, με τον επενδυτή να προβλέπει πέρυσι πως η Tesla από φέτος θα πουλά λιγότερες ρυθμιστικές πιστώσεις.

Πριν μερικές εβδομάδες έγινε γνωστό πως η Stellantis, ένας από τους μεγαλύτερος πελάτες ρυθμιστικών πιστώσεων της Tesla, δεν θα αγοράζει από εδώ και στο εξής πιστώσεις από την αμερικάνικη εταιρία, μιας και δεν χρειάζεται πλέον να αγοράζει πιστώσεις ρύπων για να πιάσει τα όρια εκπομπών CO2 που απαιτούνται ώστε η εταιρία να μην πληρώνει τα σχετικά πρόστιμα.

H Tesla λαμβάνει πιστώσεις κυρίως από κυβερνητικά προγράμματα για την υποστήριξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και στη συνέχεια τις πουλά σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες για να αντισταθμίσουν το δικό τους αποτύπωμα άνθρακα.

3Διάβασε επίσης

Η Tesla θέλει να εισέλθει στην αγορά πιστώσεων ανανεώσιμων καυσίμων

Ο Michael Burry είχε ιδρύσει το fund Scion Capital το οποίο έτρεχε από το 2000 έως το 2008, όταν αποφάσισε να ακολουθήσει το δρόμο των προσωπικών επενδύσεων. Την εποχή που ο Burry είχε προβλέψει την κατάρρευση της φούσκας των ακινήτων στις ΗΠΑ είχε αντιμετωπίσει γενική αποδοκιμασία, με τους επενδυτές στο fund που διαχειριζόταν να τον πιέζουν να τους επιστρέψει τα χρήματά τους από τα CDS που είχε αγοράσει. Ωστόσο, όταν κατέρρευσε η αγορά, δικαιώθηκε, αποκομίζοντας εκατοντάδες εκατομμύρια κέρδος για το fund και για τον ίδιο.