Το 2025 θα τεθεί σε ισχύ το νέο πρότυπο εκπομπών Euro 7 και ίσως αυτό γίνει η αιτία να καταργηθούν τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη από το 2026.

Αυτό αναφέρει η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), η οποία υποστηρίζει πως το πρότυπο του Euro 7, σε συνδυασμό με τις προτεινόμενες νέες νόρμες δοκιμών, θα οδηγήσουν στην απαγόρευση των αυτοκινήτων που κινούνται με κινητήρες εσωτερικής καύσης, βενζίνης και πετρελαίου, συμπεριλαμβανομένων και των υβριδικών αυτοκινήτων.

1

Σύμφωνα με την κοινοπραξία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές οχημάτων (Consortium for Ultra Low Vehicle Emissions – Clove), οι αυτοκινητοβιομηχανίες, προκειμένου να κάνουν τα αυτοκίνητά τους να πληρούν τα πρότυπα του Euro 7, θα πρέπει να τοποθετούν σε αυτά υπερκαταλύτες. Συγκεκριμένα τα αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης θα πρέπει να διαθέτουν θερμαινόμενο ηλεκτρικό καταλύτη, δύο συμβατικούς καταλύτες τριών δρόμων 1,0 λίτρου, φίλτρο σωματιδίων 2,0-λίτρων και καταλύτη ολίσθησης για την αποθήκευση της αμμωνίας.

Επίσης η Clove προτείνει τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης να εφοδιάζονται με ενσωματωμένο διαγνωστικό σύστημα που θα παρακολουθεί τον κινητήρα για να διασφαλίσει ότι παραμένει σε συμμόρφωση με τους κανονισμούς εκπομπών για 240.000 χιλιόμετρα.

2Διάβασε ακόμη

Ευρώπη: Πλησιάζει ο “θάνατος” των plug-in υβριδικών αυτοκινήτων

Σύμφωνα με την ACEA, όλα αυτά τα συστήματα θα ήταν σχεδόν αδύνατο να χρησιμοποιηθούν σε μικρά αυτοκίνητα λόγω κόστους και θα ήταν δύσκολο να ενσωματωθούν στις τρέχουσες αρχιτεκτονικές, ενώ θα είχαν ως αποτέλεσμα τα αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου να γίνουν πολύ ακριβότερα.

Η ACEA καταλήγει πως:

Οι τεχνικές λύσεις που έχουν σχεδιαστεί για να καλύψουν ή προορίζονται να καλύψουν, τις προτεινόμενες, εξαιρετικά χαμηλές οριακές τιμές για τα NOx, σε συνδυασμό με τους πολύ αυστηρούς περιορισμούς των NO2 και NH3 (αμμωνία), θα είναι πολύ δαπανηρές και μαζικά περίπλοκες.

Η οδήγηση των τεχνολογικών απαιτήσεων σε αυτό το σημείο θα περιορίσει σοβαρά τις δυνατότητες μείωσης του CO2 και της κατανάλωσης καυσίμου και θα έχει σημαντικές αβεβαιότητες σχετικά με την ανθεκτικότητα και το κόστος λειτουργίας κατά τη διάρκεια ζωής του αυτοκινήτου.