Επίσημο: Αυτά είναι τα νέα μονοθέσια της F1

Σχετικά άρθρα

Τον Οκτώβριο του 2019, τότε που δεν υπήρχε η λέξη κορωνοϊός στο λεξιλόγιο μας, η F1 και η FIA παρουσίασαν τους νέους κανονισμούς που θα διέπουν το sport από το 2021. Κάτι τέτοιο, όπως ξέρεις, δεν έγινε εξαιτίας της πανδημίας, και η ισχύς των κανονισμών πήρε αναβολή για το 2022.

Σήμερα, στο περιθώριο του Βρετανικού GP, η F1 και η FIA αποκάλυψαν ένα μονοθέσιο που διαθέτει τις αλλαγές που φέρνουν οι νέοι κανονισμοί. Το μονοθέσιο δεν είναι κάποιας συγκεκριμένης ομάδας, καθώς η ανάπτυξή τους βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη στα εργοστάσια των ομάδων. Ωστόσο, είναι ένα αυτοκίνητο επίδειξης που δημιουργήθηκε ειδικά για την περίσταση από το The Memento Group, το οποίο ανατέθηκε στην εταιρία από την F1, με σκοπό να αποκαλύψει στο κοινό το πως θα είναι η εμφάνιση που θα έχουν τα μονοθέσια από τον επόμενο χρόνο.

Όλα όσα πρέπει να ξέρεις

Ο σκοπός

Οι κανονισμοί είναι αποτέλεσμα δύο χρόνων δουλειάς και διαπραγματεύσεων μεταξύ των κυβερνώντος σώματος και των ομάδων. Ο σκοπός των αλλαγών είναι να γίνει ο θεσμός πιο προσιτός, να επέλθει οικονομική και αγωνιστική βιωσιμότητα στις ομάδας, αλλά κυρίως να προσφέρει περισσότερο θέαμα, μέσω πιο έντονου και στενού ανταγωνισμού.

Πιο συγκεκριμένα, η Formula 1 ευελπιστεί ότι από το 2022 θα:

  • Συνεχίσει να είναι το κορυφαίο μηχανοκίνητο στον κόσμο και πλατφόρμα παρουσίασης των τελευταίων τεχνολογιών
  • Εφαρμοστεί για πρώτη φορά πλαφόν (cost cap), ύψους 175 εκατομμυρίων δολαρίων ανά σεζόν, ώστε η επιτυχία το sport να σχετίζεται περισσότερο με το πόσο καλά χρησιμοποιεί τα χρήματα της η ομάδα και όχι πόσα ξοδεύει
  • Έχει μονοθέσια που μπορούν να ακολουθήσουν καλύτερο το ένα το άλλο
  • Γίνει καλύτερη επιχειρηματικά για τους συμμετέχοντας, και πιο ελκυστική για νέες ομάδες
  • Έχει πιο ισορροπημένο ανταγωνισμό εντός πίστας
  • Να αυξηθεί η η συνεισφορά των τεχνολογιών της Formula 1 στα αυτοκίνητα παραγωγής

Οι κανονισμοί φαίνεται να είναι ιδιαίτερα περιοριστικοί, ώστε να μην υπάρξει κάποια “τρύπα” και μια ομάδα να αποκτήσει τεράστιο πλεονέκτημα, αλλά παράλληλα οι ιθύνοντες έδειξαν αισιόδοξοι πως τα νέα μονοθέσια θα διαφέρουν σημαντικά από ομάδα σε ομάδα, με το δείγμα να είναι ενδεικτικό, καθώς αναμένεται το τελικό αποτέλεσμα να διαφέρει σημαντικά.

Οι κυριότερες αλλαγές στην αεροδυναμική

Οι κύριες αλλαγές στα μονοθέσια του 2022 εντοπίζονται στην εμπρός αεροτομή και στα endplate της, καθώς επίσης και στο σχήμα της, όπου είναι πιο μυτερή. Η νέα αεροτομή είναι πιο απλή στον σχεδιασμό της, ενώ δεν υπάρχουν barge boards. Ακόμα, τα νέα μονοθέσια θα ακολουθούν νέα φιλοσοφία στην αεροδυναμική τους, καθώς οι σχεδιαστές τους θα εφαρμόσουν μια νέα γενιά του ground effect, αφού όλο το πάτωμα θα λειτουργεί ως διαχύτης.

Εκτός από τη νέα αεροτομή, υπάρχουν αλλαγές στο κάλυμμα του κινητήρα, στους αεραγωγούς των φρένων, στην πίσω αεροτομή, στις εισαγωγές των ψυγείων αλλά και στο ρύγχος.

Στόχος των αλλαγών στην αεροδυναμική είναι τα μονοθέσια να μπορούν να βρίσκονται πιο κοντά το ένα στο άλλο, χωρίς το πίσω μονοθέσιο να έχει μειωμένη αεροδυναμική από τα “απόνερα” που αφήνει στον αέρα το προπορευόμενο μονοθέσιο. Τα σημερινά μονοθέσια χάνουν το 40%-50% της αεροδυναμικής τους κάθετης πίεσης όταν ακολουθούν ένα άλλο μονοθέσιο. Από το 2022 το ποσοστό αυτό μειώνεται στο 5-10%. Έτσι θα έχουμε πιο στενές μάχες και περισσότερα προσπεράσματα.

Κινητήρες

Δεν θα υπάρξουν ριζικές αλλαγές στους υβριδικούς κινητήρες, εντός του ότι το βάρος τους θα αυξηθεί κατά 5 κιλά. Οι νέοι κανονισμοί αναφέρουν πως θα μειωθούν τα κόστη ανάπτυξης των κινητήρων, θα υπάρξει περιορισμός στη χρήση υλικών, ισότητα τεχνικών προδιαγραφών, με τις ομάδες να μπορούν να επανασχεδιάσουν ένα ολοκαίνουργιο κιβώτιο ταχυτήτων κάθε πέντε χρόνια, ενώ οι νέοι κανονισμοί περιορίζουν τις ομάδες για το πόσο μπορούν να αναπτύσσουν και να αλλάζουν τα κιβώτια τους, όπως επίσης πόσο θα είναι το μέγεθος τους. Αλλαγές θα υπάρξουν επίσης στα καύσιμα και στα λάδια που χρησιμοποιούν οι ομάδες.

Μόνο 3 κινητήρες, 3 κιβώτια και 8 εξατμίσεις επιτρέπονται ανά οδηγό ανά σεζόν, ενώ κάθε σετ φρένων θα πρέπει να αντέχει ένα αγωνιστικό τριήμερο. Επίσης λόγω της οικονομίας, θα υπάρξουν περιορισμοί στις εργασίες στο δυναμόμετρο για τους υβριδικούς κινητήρες, όπως επίσης μεγαλύτερη μείωση στις προσομοιώσεις στην αεροδυναμική σήραγγα και στο CFD.

Ζάντες 18″

Οι ζάντες των νέων μονοθεσίων θα είναι 18″, οι δίσκοι των φρένων θα μεγαλώσουν σε διάμετρο, ενώ θα διατηρηθούν τελικά οι ηλεκτρικές κουβέρτες των ελαστικών, τουλάχιστον για τις σεζόν του 2022 και του 2023. Τα νέα ελαστικά διατηρούν τις ίδιες διαστάσεις στο πέλμα τους, με τα μπροστά να είναι 305 χιλιοστά και τα πίσω 405 χιλιοστά, ενώ η διάμετρός τους αυξάνεται από τα 660 χλστ. στα 720 χλστ.

Λόγω του μικρότερου προφίλ, τα νέα ελαστικά προσφέρουν πιο ακριβή αλλαγή κατεύθυνσης, με τις δοκιμές να δείχνουν πως τα νέα ελαστικά θα συμβάλουν ώστε να αυξηθεί ο ανταγωνισμός κατά τη διάρκεια των αγώνων, με τα μονοθέσια να είναι λιγότερο ευαίσθητα από πλευράς αεροδυναμικής, όταν το ένα ακολουθεί το άλλο.

Οι γόμες των ελαστικών 18″ είναι εντελώς νέες, ενώ θα συνεχίσουν να προσφέρονται σε 5 διαφορετικού τύπου σκληρότητας, 3 διαθέσιμοι ανά αγώνα.

Μεγαλύτερο cockpit

Οι διαστάσεις του χώρου των cockpit θα μεγαλώσει ώστε να μπορούν να χωρέσουν μέσα στα μονοθέσια της Formula 1 και πιο ψηλοί οδηγοί.

Αλλαγές θα γίνουν στο πάτωμα των μονοθεσίων προκειμένου να προστατεύεται από τα κερμπ, αλλά και να αποτρέπει τις ομάδες να αποκτήσουν παράνομο πλεονέκτημα, μέσω της ευελιξίας του πατώματος.

Βελτιωμένη ασφάλεια

Τα νέα μονοθέσια θα γίνουν πιο ασφαλή, αφού θα κάνουν χρήση υλικών με βελτιωμένη αντοχή και καλύτερη απορρόφηση ενέργειας κατά τη σύγκρουση.

Αλλαγές κατά την διάρκεια των GP

Ως μέγιστος αριθμός αγώνων ανά σεζόν ορίστηκαν τα 25 GP, ενώ μειώθηκαν από 4 σε 3 οι ημέρες διεξαγωγής κάθε αγώνα, με τις δραστηριότητες που λαμβάνουν χώρα την Πέμπτη (χορηγοί, media κλτ), να βρίσκονται από το 2022 στο πρόγραμμα της Παρασκευής.

Την Παρασκευή θα γίνεται ο τεχνικός έλεγχος και οι όποιες αλλαγές μερών, όπως οι δοκιμές νέων αεροτομών και άλλων αεροδυναμικών στοιχείων, θα επιτρέπονται μόνο κατά την διάρκεια των FP1 και FP2. Τα μονοθέσια θα πρέπει στο FP3, στις κατατακτήριες και στον αγώνα να φορούν το ίδια αεροδυναμικά μέρη. Κατά την διάρκεια του FP3 οι ομάδες θα μπορούν να προχωρούν σε ορισμένες αλλαγές στην ανάρτηση, στη κατανομή του βάρους, στο σύστημα ψύξης του κινητήρα και των φρένων, όπως και στις ρυθμίσεις της πίσω αεροτομής.

Κατά την διάρκεια των κατατακτηρίων θα ισχύουν οι ίδιοι περιορισμοί που ισχύουν και σήμερα, όπως π.χ, θα μπορεί να αλλαχθεί μόνο η κλίση της εμπρός πτέρυγας.

Αν και δεν αποφασίστηκε, ενδέχεται στο μέλλον να μειωθεί η διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής, σε χρόνο μικρότερο των 90 λεπτών που είναι σήμερα.

Επίσης θα υπάρχουν δύο περίοδοι μέσα στη σεζόν, ώστε νεαροί πιλότοι να οδηγούν τα μονοθέσια της F1 κατά την διάρκεια των πρώτων ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής.

3 – 3,5 δευτερόλεπτα πιο αργά να νέα μονοθέσια

Ο Τομπάζης είπε πως αναμένουν πως τα μονοθέσια του 2022 θα είναι περίπου 3 – 3,5 δευτερόλεπτα πιο αργά στο γύρο, σε σύγκριση με τα σημερινά μονοθέσια.

Η απλούστερη πρόσθια αεροτομή, οι ζάντες 18″, η κατάργηση πολλών αεροδυναμικών στοιχείων, η πιο απλή ανάρτηση, η κατάργηση της υδραυλικής ανάρτησης και η αύξηση του ελάχιστου βάρους από τα 743 στα 768 κιλά, θα συμβάλλουν σε αυτό, με τον Τομπάζη να δηλώνει πως αυτή η θυσία έπρεπε να γίνει προκειμένου οι αγώνες να γίνουν πιο συναρπαστικοί.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Δες την Michele Mouton να αντιδρά στη νίκη της στο Rally Ακρόπολις

Η Michele Mouton είναι η πιο επιτυχημένη γυναίκα που συμμετείχε ποτέ στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι και φέτος συμπληρώνονται 50 χρόνια από τον πρώτο της...

Lewis Hamilton: Δεν έχω ξεκινήσει χειρότερα στη καριέρα μου στην F1

Έχουν διεξαχθεί ήδη τρία Grand Prix στη φετινή σεζόν και ο Lewis Hamilton είναι μόλις 10ος στη βαθμολογία του πρωταθλήματος των οδηγών, έχοντας συγκεντρώσει...
Autoblog.gr