Οι αρχές των ΗΠΑ ανακοίνωσαν τα νέα πρότυπα οικονομίας καυσίμων που θα ισχύουν έως τα MY2026 αυτοκίνητα. Συγκεκριμένα ο Οργανισμός Προστασίας του Περιβάλλοντος (EPA) προτείνει τα αυτοκίνητα που θα πωλούνται στις ΗΠΑ το διάστημα 2023-2026 να καταναλώνουν κατά μέσο όρο 52 mpg (4,52 λίτρα/100 χλμ).

Αυτό σημαίνει πως τα νέα αυτοκίνητα που θα πωλούνται στις ΗΠΑ θα πρέπει να εξοπλίζονται με επιπλέον εξοπλισμό που θα μειώνει τη κατανάλωση καυσίμου, μειώνοντας με αυτόν τον τρόπο και τις εκπομπές ρύπων.

1

Η EPA υπολογίζει πως το κόστος συμμόρφωσης θα είναι πάνω από 1.000 δολάρια ανά αυτοκίνητο ΜΥ2026 (model year), με το κόστος αυτό να το επιβαρύνεται ο καταναλωτής, μιας και θα μετακυλήσει σε αυτόν, με την κυβέρνηση των ΗΠΑ να ισχυρίζεται πως το μειωμένο κόστος των καυσίμων θα υπερτερεί της αύξησης του κόστους των αυτοκινήτων κατά περίπου 900 δολάρια κατά τη διάρκεια της ζωής ενός MY2026 αυτοκινήτου.

Η EPA πρόσθεσε πως μέχρι το 2050 η πρόταση της θα μειώσει την κατανάλωση βενζίνης κατά 10%, αφού η κατανάλωση θα μειωθεί κατά περισσότερα από 290 εκατομμύρια βαρέλια.

Επίσης προβλέπει πως τα νέα πρότυπα θα κοστίσουν συνολικά από 150 έως 240 δισ. δολάρια έως το 2025, λόγω του υψηλότερου κόστους κατασκευής των αυτοκινήτων, αλλά θα εξοικονομηθούν από 120 έως 250 δισ. δολάρια λόγω της μείωσης της κατανάλωσης καυσίμων, ενώ θα υπάρχουν καθαρά οφέλη 86-140 δισ. δολαρίων, συμπεριλαμβανομένων και άλλων πραγμάτων, όπως η βελτίωση της δημόσιας υγείας και η μείωση της ρύπανσης.

Η κυβέρνηση Trump είχε ανακοινώσει μέση κατανάλωση 40,4 mpg (5,82 λίτρα/100 χλμ), ενώ η κυβέρνηση Obama είχε θεσπίσει μέσο όρο 46,7 mpg (5,04 λίτρα/100 χλμ) μέχρι το 2025.

2

Η EPA εκτιμά πως έως το 2026, ο στόλος των νέων αυτοκινήτων στις ΗΠΑ θα εξακολουθεί να κυριαρχεί, αφού τα ηλεκτρικά και τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα αναμένεται να αντιπροσωπεύουν μόλις το 8% του συνόλου των πωλήσεων.

Ο τομέας των μεταφορών είναι η μεγαλύτερη πηγή εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στις ΗΠΑ, αντιπροσωπεύοντας το 29% των συνολικών εκπομπών, με τα ελαφρά οχήματα να αντιπροσωπεύουν το 58% των εκπομπών που προέρχεται από τον τομέα των μεταφορών.