Τι και αν το 2018 η κυβέρνηση Trump ακύρωσε τους στόχους για την μειωμένη κατανάλωση καυσίμου που είχε θεσπίσει η κυβέρνηση του Barack Obama, βγάζοντας μάλιστα ανακοινώσεις πως με πιο οικονομικά αυτοκίνητα θα έχουμε περισσότερους θανάτους;

Η κυβέρνηση Trump αρχικά είχε κάνει γνωστό πως δεν θα υπάρξει καμία αλλαγή στα ισχύοντα πρότυπα οικονομία καυσίμων (35 mpg – 6,72 λίτρα/100 χλμ), κάτι που είχε ως αποτέλεσμα 25 πολιτείες να μηνύουν την κυβέρνηση και να ξεκινήσει ένας “πόλεμος” με την πολιτεία της Καλιφόρνια.

Τελικά η κυβέρνηση του Trump ανακοίνωσε σήμερα τα νέα πρότυπα οικονομία καυσίμων που θα τεθούν σε ισχύ από το 2021 έως το 2026, με τα νέα πρότυπα να διαφέρουν ελάχιστα από τα πρότυπα που είχε προτείνει η κυβέρνηση του Obama το 2011.

1Διάβασε επίσης

Ο Donald Trump επικρίνει τις αυτοκινητοβιομηχανίες που εκπέμπουν… λίγο CO2

Τα νέα πρότυπα της κυβέρνησης του Trump, που ονομάζονται Safer Affordable Fuel-Efficient (SAFE) Vehicles Rule, όπως ανακοίνωσε σήμερα ο Οργανισμός Προστασίας του Περιβάλλοντος (EPA), απαιτούν από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να μειώσουν τη μέση κατανάλωση καυσίμων και τις εκπομπές CO2 κατά 1,5% ετησίως, έως το 2026, αντί για 5% ετησίως έως το 2025, που προέβλεπαν τα πρότυπα του Obama.

Αυτό σημαίνει πως τα αυτοκίνητα που θα πωλούνται στις ΗΠΑ το διάστημα 2021-2026 θα πρέπει να καταναλώνουν κατά μέσο όρο 40,4 mpg (5,82 λίτρα/100 χλμ), όταν η πρόταση του Obama είχε μέσο όρο 46,7 mpg (5,04 λίτρα/100 χλμ) μέχρι το 2025.

Σύμφωνα με την EPA και την NHTSA:

Τα νέα πρότυπα αντικατοπτρίζουν την πραγματικότητα των σημερινών αγορών, συμπεριλαμβανομένων των χαμηλότερων τιμών των καυσίμων σε σύγκριση με το 2012, τις σημαντικές αυξήσεις της αμερικανικής παραγωγής πετρελαίου και την αυξανόμενη καταναλωτική ζήτηση για μεγαλύτερα οχήματα.

2Διάβασε ακόμη

Πως η πετρελαϊκή βιομηχανία προσπάθησε να καταργήσει τα αυστηρότερα πρότυπα μέσης κατανάλωσης του Obama

Η κυβέρνηση Trump ισχυρίζεται πως τα νέα πρότυπα θα μειώσουν την μέση τιμή ενός νέου οχήματος κατά 1.000 δολάρια, θα μειώσουν κατά 1.400 δολάρια κατά την διάρκεια ζωής του αυτοκινήτου το κόστος ιδιοκτησίας για τους κατόχους τους, ενώ παράλληλα θα μειώσουν τις ρυθμιστικές δαπάνες κατά περίπου 100 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2029. Η κυβέρνηση ισχυρίζεται επίσης ότι τα νέα πρότυπα θα συμβάλουν στην αύξηση των πωλήσεων νέων οχημάτων κατά 2,7 εκατομμύρια έως το 2029.

Επίσης αναφέρει πως οι αλλαγές που έκανε θα οδηγήσουν σε περίπου 3.300 λιγότερους θανάτους από τροχαία ατυχήματα, θα υπάρξουν 46.000 λιγότεροι άνθρωποι που θα χρειαστεί να νοσηλευτούν σε νοσοκομείο, θα υπάρξουν 397.000 λιγότεροι τραυματισμούς και πάνω από 1,8 εκατομμύρια λιγότερα αυτοκίνητα που θα υποστούν ζημιές από τροχαία ατυχήματα.

Η λογική πίσω από τα νούμερα αυτά είναι πως τα νέα πρότυπα θα επιτρέψουν τους Αμερικάνους να αγοράσουν νέα αυτοκίνητα, τα οποία είναι ασφαλέστερα σε σύγκριση με τα παλαιότερα μοντέλα. Ωστόσο η ίδια η EPA έχεις τους ενδοιασμούς της γι’αυτά τα νούμερα. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων στις ΗΠΑ σήμερα είναι 12 έτη, με τα νέα αυτοκίνητα να εξακολουθούν να υπόκεινται στα αυστηρά πρότυπα ρύπανσης του Clean Air Act.

Σύμφωνα με το Συμβούλιο Άμυνας Φυσικών Πόρων των ΗΠΑ, τα νέα πρότυπα θα έχουν ως αποτέλεσμα την κατανάλωση 78 δισ. επιπλέον γαλονιών καυσίμου, κόστους 176 δισ. δολαρίων, αν η μέση τιμή του γαλονιού της βενζίνης ανέρχεται στα 2,25 δολάρια. Επιπλέον, τα νέα πρότυπα θα έχουν ως αποτέλεσμα την παραγωγή επιπλέον 867 εκατ. τόνους διοξειδίου του άνθρακα από τα αυτοκίνητα.