Σύμφωνα με τους κανονισμούς της FIA, η Toyota -έχοντας δεσμευτεί ότι θα συνεχίσει να αγωνίζεται στο παγκόσμιο πρωτάθλημα αντοχής (WEC) με το GR010 Hybrid στη νέα κατηγορία Hypercar- έχει το δικαίωμα να βγάλει στην παραγωγή μια έκδοση δρόμου του αγωνιστικού της. Για τον λόγο αυτό, η ιαπωνική εταιρία παρουσίασε τον Ιανουάριο του 2018 το πρωτότυπο GR Super Sport, και έκτοτε βρίσκεται υπό διαρκή εξέλιξη.

Πρόσφατα, η Toyota πήγε στην ιδιόκτητη πίστα του Fuji Speedway με ένα πρωτότυπο προπαραγωγής του GR Super Sport για δοκιμές και, σύμφωνα με ιαπωνικά μέσα ενημέρωσης, το υβριδικό hypercar ενεπλάκη σε ατύχημα. Αυτό φέρεται να πήρε φωτιά, που του απέφερε σοβαρές ζημιές, με αποτέλεσμα η ιαπωνική εταιρία να σταματήσει την ανάπτυξη του αυτοκινήτου, που μπορεί να βάλει ένα πρόωρο τέλος στο project του hypercar αυτοκινήτου της.

1

Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι το αγωνιστικό πρόγραμμα δεν επηρεάζεται, με την ιαπωνική εταιρία να μην είναι -τελικά- υποχρεωμένη να βγάλει στην παραγωγή την έκδοση δρόμου του αγωνιστικού της, ακολουθώντας την πρακτική της Peugeot. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το GR010 δημιουργήθηκε με τους τεχνικούς κανονισμούς για ένα hypercar αγωνιστικό πρωτότυπο, και όχι με αυτούς που να βασίζεται σε ένα αυτοκίνητο δρόμου, όπως η ατυχής προσπάθεια της Aston Martin με την Valkyrie. Στους εν λόγω κανονισμούς δεν υπάρχει απαίτηση για παράλληλο πρόγραμμα παραγωγής αυτοκινήτων δρόμου.

Το υβριδικό αγωνιστικό αυτοκίνητο GR010 ολοκλήρωσε με επιτυχία το περασμένο Σαββατοκύριακο ένα shakedown με δύο αυτοκίνητα στο Spa-Francorchamps, πριν από τον φετινό 24ωρο αγώνα αντοχής του Le Mans, που είναι προγραμματισμένος για τις 21-22 Αυγούστου.

Πριν το παραπάνω περιστατικό, η Toyota είχε προγραμματίσει το νέο hypercar να κυκλοφορήσει το 2022, και μηχανικά θα φορούσε έναν 2,4-λίτρων υβριδικό V6 twin-turbo κινητήρα, απόδοσης 1.000+ ίππων. Ο κινητήρας βενζίνης είναι τοποθετημένος στο κέντρο του αυτοκινήτου και συνδυάζεται με τρεις ηλεκτροκινητήρες.