H νίκη και το “1-2” στον 8ωρο αγώνα του Μπαχρέιν τον Νοέμβριο του 2020 ήταν η τελευταία εμφάνιση του TS050 Hybrid της Toyota, καθώς έκλεισε ένας κύκλος πέντε χρόνων του αγωνιστικού στο παγκόσμιο πρωτάθλημα αντοχής της FIA.

Μέσα σε αυτά τα χρόνια, το TS050 Hybrid συμμετείχε σε 34 αγώνες, πήρε 16 pole positions, 19 νίκες και κατάφερε να σημειώσει 15 ταχύτερους γύρους.

1

Με τους κανονισμούς που διέπουν το WEC να αλλάζουν, οι εταιρίες ετοιμάζουν τα νέα τους αγωνιστικά, και η Toyota μόλις παρουσίασε το νέο της αγωνιστικό πρωτότυπο, όντας η πρώτη που το κάνει. Ο λόγος για το GR010 Hybrid, με το οποίο η πρωταθλήτρια ομάδα και τρεις φορές νικήτρια του Le Mans θα τρέξει στο WEC από το 2021.

Το GR010 Hybrid αναπτύχθηκε τους τελευταίους 18 μήνες σε συνεργασία των μηχανικών στα κεντρικά γραφεία της ομάδας στην Κολωνία της Γερμανίας και τους ειδικούς του ηλεκτρικού υβριδικού κινητήρα στο Higashi-Fuji στην Ιαπωνία.

Το νέο αγωνιστικό διαθέτει έναν ισχυρό τετρακίνητο υβριδικό σύνολο, όπου αποτελείται από έναν 3,5 λίτρων twin-turbo V6 κινητήρα, απόδοσης 680 ίππων και στέλνει τη δύναμης στους πίσω τροχούς. Αυτός συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 200 kW (272 ίππων), που αναπτύχθηκε από την Aisin και την Denso, και τοποθετείται στον μπροστινό άξονα.

Η συνολική απόδοση του υβριδικού συνόλου περιορίζεται στα 500 kW (680 άλογα), που σημαίνει ότι τα εξελιγμένα ηλεκτρονικά του GR010 μειώνουν την ισχύ του κινητήρα ανάλογα με την ποσότητα υβριδικής ώθησης που αναπτύσσεται, και η βέλτιστη διαχείριση ενέργειας, τόσο υπό επιτάχυνση όσο και κατά τη διάρκεια της ανάκτησης ενέργειας θα είναι κατά συνέπεια καθοριστική για την απόδοση και την αποδοτικότητα του αυτοκινήτου.

2

Η εντυπωσιακή νέα εμφάνιση του αγωνιστικού πρωτοτύπου αντικατοπτρίζει την εμφάνιση του GR Super Sport, του supercar που ετοιμάζει η Toyota, το οποίο έκανε το δημόσιο ντεμπούτο του κατά τη διάρκεια μιας επίδειξης στις 24 ώρες Le Mans το 2020 και αυτήν την περίοδο βρίσκεται υπό εξέλιξη.

Η Toyota Gazoo Racing μπαίνει στην 9η σεζόν της στο WEC με τους ίδιους συνδυασμούς οδηγών, που της χάρισαν τη δόξα στο Le Mans και στο παγκόσμιο πρωτάθλημα τη σεζόν 2019/2020.

Πιο συγκεκριμένα, το GR010 Hybrid με αριθμό #7 θα οδηγήσουν οι νέοι παγκόσμιοι πρωταθλητές Mike Conway, Kamui Kobayashi και José Maria Lopez, ενώ οι Sebastien Buemi, Kazuki Nakajima και Brendon Hartley θα αγωνιστούν με το αυτοκίνητο με αριθμό #8. Ο Nyck de Vries συνεχίζει το ρόλο του ως οδηγός δοκιμών και εφεδρικός.

3

Το πρόγραμμα ανάπτυξης του GR010 Hybrid έχει ήδη ξεκινήσει, με δύο τριήμερες δοκιμές να έχουν ήδη ολοκληρωθεί, καθώς η ομάδα προσαρμόζεται στους νέους κανονισμούς.

Ως μέρος των νέων κανονισμών για τη μείωση του κόστους, το νέο GR010 Hybrid είναι 162 κιλά βαρύτερο και με 32% λιγότερη ισχύ από τον προκάτοχό του TS050 Hybrid, κάτι που σημαίνει ότι οι χρόνοι στο Le Mans να αναμένεται να είναι περίπου 10 δευτερόλεπτα πιο αργοί.

Έχει επίσης μεγαλύτερες διαστάσεις, όντας 250 χλστ. μακρύτερο, 100 χλστ. πιο πλατύ και 100 χλστ. πιο ψηλό. Έτσι, το μήκος του αγγίζει τα 4.900 χλστ., το πλάτος του τα 2.000 χλστ. και το ύψος του τα 1.150 χλστ., ενώ το βάρος ανέρχεται σε 1.040 κιλά.

Για πρώτη φορά από την αρχή του project του WEC, η Toyota Gazoo Racing θα συμμετάσχει χωρίς πίσω μονάδα γεννήτριας κινητήρα (MGU), με τη μόνη επιτρεπόμενη MGU να βρίσκεται στον μπροστινό άξονα.

Αυτό σημαίνει ότι η μίζα για την εκκίνηση του κινητήρα θα πρέπει να τοποθετηθεί εντός του αγωνιστικού, και να μην είναι εξωτερική, ενώ απαιτούνται επίσης πλήρως υδραυλικά πίσω φρένα.