Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κάλεσε την Volkswagen να δώσει αποζημιώσεις για το Dieselgate, όχι μόνο στους Γερμανούς καταναλωτές, αλλά και σε όλους τους ιδιοκτήτες μοντέλων της εταιρίας που διέθεταν το παράνομο λογισμικό.

Συνολικά πρόκειται για 8,5 εκατ. ιδιοκτήτες στην Ευρώπη, με την Κομισιόν να αναφέρει στην ανακοίνωσή της πως οι εμπορικές πρακτικές της VW, αναφορικά με τα αυτοκίνητα diesel εφοδιασμένα με παράνομο σύστημα χειραγώγησης εκπομπών, παραβαίνουν την νομοθεσία προστασίας καταναλωτών της Ε.Ε.

Οι αρχές ζήτησαν από την εταιρία να βρουν τις δέουσες λύσεις για τους Ευρωπαίους καταναλωτές ώστε να αποφευχθούν περισσότερα έτη δικαστικών αγώνων. Μέχρι στιγμής η VW έχει συμφωνήσει να αποζημιώσει Ευρωπαίους πολίτες που κατά την περίοδο αγοράς κατοικούσαν στην Γερμανία.

Πέρσι η εταιρία έφτασε σε εξωδικαστικό συμβιβασμό με την Ομοσπονδία Γερμανών Καταναλωτικών Οργανισμών (VZBV), συμφωνώντας σε αποζημίωση από 1.350 έως 6.257 ευρώ, αναλόγως του αυτοκινήτου. Οι αποζημιώσεις είναι πολύ χαμηλότερες από αυτές που κατέβαλε η Volkswagen στις ΗΠΑ, που κυμαίνονταν μεταξύ 12.000 και 44.000 δολαρίων το 2016, έναν χρόνο αφότου ξέσπασε το σκάνδαλο.

Η VW βρίσκεται καθημερινά αντιμέτωπη με αγωγές και μηνύσεις ιδιωτών, που στην πλειονότητα καταλήγουν σε εξωδικαστικό συμβιβασμό, ο οποίος δεν δημοσιοποιείται.

Η ανακοίνωση της Κομισιόν αναφέρει:

Μετά το σκάνδαλο Dieselgate, οι αρχές του δικτύου συνεργασίας για την προστασία των καταναλωτών (CPC) απέστειλαν επιστολή στον όμιλο Volkswagen, στις 7 Σεπτεμβρίου 2017, καλώντας τον να επισκευάσει άμεσα όλα τα εμπλεκόμενα αυτοκίνητα.

Τον Δεκέμβριο του 2017 η Volkswagen δεσμεύτηκε να συνεχίσει να προσφέρει δωρεάν επισκευές κατά τη διάρκεια του 2018. Τον Ιούλιο του 2018 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και οι εθνικές αρχές προστασίας καταναλωτών δημοσίευσαν τα συμπεράσματά τους σχετικά με την ανάκληση 8,5 εκατομμυρίων αυτοκινήτων στην Ένωση από τον όμιλο Volkswagen μετά το σκάνδαλο Dieselgate.

Οι αρχές χαιρετίζουν τις προσπάθειες του ομίλου Volkswagen για ένα πιο αξιόπιστο πρόγραμμα ανακλήσεων, καθώς και τη σημαντική βελτίωση της ενημέρωσης των καταναλωτών. Το ποσοστό επισκευής αγγίζει πλέον το 80 % και ο όμιλος έχει δεσμευτεί να συνεχίσει τη δωρεάν αναβάθμιση έως τα τέλη του 2020. Ωστόσο, η Επιτροπή και οι αρχές προστασίας καταναλωτών εκφράζουν απογοήτευση για το γεγονός ότι η εταιρεία δεν παρείχε πλήρη και σαφή εγγύηση για την περίπτωση προβλημάτων μετά την επισκευή.

Στις 11 Αυγούστου 2020 ο επίτροπος Δικαιοσύνης και Καταναλωτών, κ. Ντιντιέ Ρεντέρς, απέστειλε επιστολή στον όμιλο Volkswagen καλώντας τον εμφατικά να προσφέρει δίκαιη αποζημίωση σε όλους τους θιγόμενους καταναλωτές στην ΕΕ, τονίζοντας ότι αυτοί προσδοκούν δίκαιη μεταχείριση και ικανοποιητική αποζημίωση για τη ζημία που έχουν υποστεί, με όμοιο τρόπο σε ολόκληρη την Ένωση.

Το 2015 η VW παραδέχτηκε πως είχε εφοδιάσει περισσότερα από 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα με diesel κινητήρες με λογισμικό σχεδιασμένο για να εξαπατώνται οι ελεγκτικοί φορείς ως προς τις εκπομπές ρύπων τους, ώστε να φαίνεται ότι ήταν πολύ χαμηλότερες από τις πραγματικές. Λόγω αυτού έχει πληρώσει ήδη περισσότερα από 30 δισ. ευρώ σε δικαστικά κόστη, πρόστιμα και αποζημιώσεις, κυρίως στις ΗΠΑ.