89 δισεκατομμύρια ευρώ θα επενδύσει το VW Group μέχρι το 2026, χρήματα που θα δαπανηθούν κυρίως για τον μετασχηματισμό των εργοστασίων του ώστε να μπορούν να παράγουν ηλεκτρικά μοντέλα, με το κύριο εργοστάσιο της Volkswagen στο Wolfsburg να κάνει και αυτό στη στροφή στην ηλεκτροκίνηση και από το 2023 να αναλαμβάνει μέρος της παραγωγής του ID.3, ενώ από το 2024 θα αναλάβει όλη τη παραγωγή του.

1

Επίσης από 2026 θα κατασκευάζει και το Project Trinity, με το VW Group να έχει στα πλάνα του έως το 2030 να κατασκευάσει ένα νέο εργοστάσιο για την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, μέσα στις εγκαταστάσεις του Wolfsburg. Το συγκεκριμένο εργοστάσιο θα συμπληρωθεί από το πιο σύγχρονο κέντρο έρευνας και ανάπτυξης της Ευρώπης, το Sandkamp Campus.

2

Από τα 89 δισ. ευρώ, τα 21 περίπου θα επενδυθούν στα εργοστάσια που διατηρεί στη Κάτω Σαξονία, ενώ μεσοπρόθεσμα, το εργοστάσιο του γερμανικού ομίλου στο Ανόβερο θα γίνει πλήρως ηλεκτρικό, αναλαμβάνοντας και τη παραγωγή του μοντέλου της VW που θα βασίζεται στο Project Artemis. Εκεί θα κατασκευάζεται επίσης το αμάξωμα ενός νέου μοντέλου της Bentley, το ID. California, το αυτόνομο ID. Buzz AD και τα αυτόνομα λεωφορεία της MOIA.

3

Το εργοστάσιο στο Salzgitter θα επεκταθεί περαιτέρω σε ένα ευρωπαϊκό κέντρο μπαταριών, με το VW Group να επενδύει 2 δισ. ευρώ σε αυτό ώστε να παράγει την ενοποιημένη κυψέλη μπαταριών του, με την εξέλιξη, τον σχεδιασμό αλλά και τον έλεγχο να πραγματοποιούνται αποκλειστικά από την VW στο συγκεκριμένο εργοστάσιο, μέσω της νέας εταιρίας που σύστησε, η οποία θα επιβλέπει επίσης τις στρατηγικές συνεργασίες με τις Umicore, 24M Technologies και Vulcan Energy που συμφωνήθηκαν πριν λίγες μέρες.

Επιπλέον, τα εργοστάσια παραγωγής ανταλλακτικών σε Braunschweig και Kassel επεκτείνονται για να αυξήσουν την παραγωγή σε ρότορες, στάτορες και ηλεκτροκινητήρες, ενώ θα εκσυγχρονιστούν για να κατασκευάσουν βασικά εξαρτήματα της πλατφόρμας SSP.

4

Στο εργοστάσιο της Λειψίας, θα ενισχυθούν οι συνέργειες στη πλατφόρμα PPE για τη κατασκευή δύο μοντέλων της Porsche, με το ένα από αυτά να είναι η νέα ηλεκτρική Macan. Το εργοστάσιο της Audi στο Neckarsulm θα αναλάβει τη παραγωγή της οικογένειας E6 ηλεκτρικών μοντέλων (λέγε με A6 e-tron). Το εργοστάσιο του ομίλου στις Βρυξέλλες θα κατασκευάζει από το 2026 το Audi Q8 e-tron, το εργοστάσιο στο Martorell της Ισπανίας θα κατασκευάζει από το 2025 συμπαγή ηλεκτρικά αυτοκίνητα του ομίλου, ενώ αυτό της Παμπλόνα θα αναλάβει την παραγωγή ηλεκτρικών SUV.

Η Volkswagen αναμένει το 25% των πωλήσεων της έως το 2025/2026 να προέρχεται από ηλεκτρικά οχήματα, με το ποσοστό αυτό να αυξάνεται τα επόμενα χρόνια καθώς θα κυκλοφορήσει ακόμη περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα. Μέχρι το 2030, σχεδόν το 1/3 των εσόδων στην παγκόσμια αγορά κινητικότητας αναμένεται να προέρχεται από υπηρεσίες που βασίζονται σε λογισμικό.

5Διάβασε επίσης

VW: Οι over-the-air αναβαθμίσεις θα της αποφέρουν κέρδη δισεκατομμυρίων

Μέχρι το 2025/2026 το VW Group θέλει να έχει λειτουργικό περιθώριο κέρδους 8-9%, με το κόστος ανάπτυξης και το κόστος κεφαλαίου να μειώνονται περίπου στο 11% των εσόδων από το τμήμα αυτοκινήτων. Οι προσαρμοσμένες καθαρές ταμειακές ροές για το τμήμα αυτοκινήτων αναμένεται να ξεπεράσουν τα 15 δισ. ευρώ ετησίως το 2025/2026. Για φέτος το VW Group αναμένει περιθώριο κέρδους 6-7,5%, παραδίδοντας περίπου 9 εκατ. αυτοκίνητα.

Παράλληλα, το VW Group ανακοίνωσε πως ο Herbert Diess, παραμένει ο CEO της, αναλαμβάνοντας και την ευθύνη για τη μονάδα λογισμικού Cariad στο Διοικητικό Συμβούλιο του Ομίλου από την 1η Ιανουαρίου 2022.

Ο Thomas Schafer, CEO της Skoda θα γίνει ο νέος CEO της Volkswagen, αντικαθιστώντας τον Ralf Brandstatter που αναλαμβάνει τα ηνία του ομίλου στη Κίνα. Η Hildergard Wortmann έγινε μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου, ως επικεφαλής του τμήματος παγκόσμιων πωλήσεων του VW Group.