Η φύση της ιδιοκτησίας του αυτοκινήτου αλλάζει, με τις εταιρίες να πωλούν έναντι αμοιβής πρόσθετες υπηρεσίες, λειτουργίες και εξοπλισμό στα αυτοκίνητά τους, οι οποίες “ξεκλειδώνουν” είτε για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, είτε για πάντα, ανάλογα με τις απαιτήσεις του ιδιοκτήτη.

Η Volkswagen προβλέπει πως ο συγκεκριμένος κλάδος θα της αποφέρει κέρδη δισεκατομμυρίων στο μέλλον, με τον Klaus Zellmer, επικεφαλής του τμήματος πωλήσεων και μάρκετινγκ της γερμανικής εταιρίας, να δηλώνει πως:

Στο μέλλον, οι πελάτες μας θα αγοράσουν, θα μισθώνουν, θα μοιράζονται ή θα ενοικιάζουν αυτοκίνητα μόνο για ένα σαββατοκύριακο και μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τις over-the-air αναβαθμίσεις λογισμικού για να τους παρέχουμε ό,τι χρειάζονται.

Τα ID μοντέλα έχουν σχεδιαστεί για περαιτέρω ανάπτυξη, με over-the-air ενημερώσεις για βελτίωση της απόδοσης του λογισμικού και προσαρμογή του στις ανάγκες των πελατών μας.

Μέσω των over-the-air αναβαθμίσεων, ο ιδιοκτήτης ενός αυτοκίνητου μπορεί να ενεργοποιήσει π.χ το ενεργό cruise control, την αυτόματη ενεργοποίηση/απενεργοποίηση της μεγάλης σκάλας των φώτων, τα θερμαινόμενα καθίσματα, το σύστημα πλοήγησης και άλλα.

Ο Zellmer επανέλαβε τις δηλώσεις του πως η VW, προκειμένου να κάνει την αυτόνομη τεχνολογία επιπέδου 4 βιώσιμη, θέλει να εγκαταστήσει στα αυτοκίνητά της δωρεάν τον απαιτούμενο εξοπλισμό και μέσω over-the-air αναβαθμίσεων να χρεώνει την υπηρεσία ανά ώρα χρήσης, με κόστος 7 ευρώ/ώρα.

Όπως τόνισε το κόστος της τεχνολογίας που απαιτείται προκειμένου ένα αυτοκίνητο να μπορεί να υποστηρίξει αυτόνομη τεχνολογία είναι πενταψήφιο σε ευρώ, και ελάχιστοι θα είναι εκείνοι που θα πληρώσουν για να το αποκτήσουν. Έτσι η VW κρίνει πως με αυτή την τιμολογιακή πολιτική χρονοχρέωσης, η αυτόνομη τεχνολογία επιπέδου 4 μπορεί “να είναι ένα κερδοφόρο επιχειρηματικό μοντέλο” για την VW.

Σύμφωνα με την VW, το πρώτο over-the-air πακέτο αναβαθμίσεων θα προσφέρεται από αυτό το καλοκαίρι.