Τον Οκτώβριο του 2020, η Honda ανακοίνωσε ότι θα αποχωρήσει στο τέλος του 2021 από την Formula 1, κάτι που ξάφνιασε όλο το grid. H ιαπωνική εταιρία επέστρεψε στο πρωτάθλημα το 2015 με τη McLaren, και η συνεργασία της με την βρετανική ομάδα ήταν δύσκολη και ανεπιτυχής, με αποτέλεσμα η McLaren να φύγει και η Honda να ενώνει τις δυνάμεις της με την Toro Rosso το 2018, πριν αναλάβει την Red Bull τον επόμενο χρόνο.


Στο άκουσμα της απόφασης να αποχωρήσει η Honda από την F1, η Red Bull Racing δεν έμεινε με σταυρωμένα χέρια και τον Φεβρουαρίου του 2021, η αυστριακή εταιρία συνέστησε μια νέα εταιρεία -την Red Bull Powertrains- για τη διαχείριση του project των power units, με το νέο τμήμα να έχει έδρα στα κεντρικά της Red Bull, στο Milton Keynes της Αγγλίας.

Μέχρι σήμερα γνωρίζαμε ότι ενώ η Red Bull και η Alpha Tauri θα χρησιμοποιούσαν κινητήρες Honda αυτή τη σεζόν, και από το 2023 θα αναλάμβανε δράση το νέο τμήμα κινητήρων της αυστριακής εταιρείας, το Red Bull Powertrains. Ωστόσο, φαίνεται ότι όλα αυτά αλλάζουν, καθώς χθες έγινε γνωστό ότι ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της Honda, Masashi Yamamoto, θα αναλάβει συμβουλευτικό ρόλο στη Red Bull Powertrains, το τμήμα κινητήρων της αυστριακής εταιρείας.

Επιπρόσθετα, ο Helmut Marko σε σημερινές του δηλώσεις γνωστοποίησε ότι η Honda πήρε πίσω την απόφαση της να αποχωρήσει από την F1 και ως εκ τούτου θα συνεχίσει να προμηθεύει με τα power units της τις δύο ομάδες της Red Bull μέχρι και το 2025. Η αυστριακή ομάδα είχε αποκτήσει τα πνευματικά δικαιώματα εξέλιξης και χρήσης των κινητήρων της Honda για τα επόμενα χρόνια, με Red Bull Powertrains να διαχειρίζεται την λειτουργία τους.

Ωστόσο, κάτι τέτοιο δεν θα συμβεί, καθώς η παραγωγή των power units θα γίνεται από την Honda στην Ιαπωνία, με τον Marko να αναφέρει ότι η Red Bull θέλει να εισέλθει ως κατασκευαστής κινητήρων -μέσω της Red Bull Powertrains- από το 2026 και έπειτα, όταν θα αλλάξουν οι κανονισμοί. Πιο συγκεκριμένα, ο Marko δήλωσε:

Βρήκαμε μια καινούργια λύση, εντελώς διαφορετική από εκείνη που εξετάζαμε. Οι κινητήρες μας θα κατασκευάζονται στην Ιαπωνία έως το 2025, δεν θα έχουμε καμία εμπλοκή σε αυτό το κομμάτι. Αυτό σημαίνει ότι τα δικαιώματα χρήσης τους και τα συναφή, θα παραμείνουν στην δικαιοδοσία των Ιαπώνων, κάτι που είναι σημαντικό για το 2026, μιας και θα μας καταστήσει νεοεισερχόμενους τότε.

Κατά την διάρκεια των μεγάλων μας επιτυχιών, η πλευρά των Ιαπώνων άρχισε να ξανασκέφτεται τις επόμενες κινήσεις τους. Σε αυτό συνέβαλλε επίσης, το γεγονός ότι θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν τις τεχνικές γνώσεις σχετικά με τις μπαταρίες, για την φάση ηλεκτροποίησης τους.

Αρχικά ήταν σχεδιασμένο ότι θα κατασκεύαζαν τους κινητήρες μας, μόνο για το 2022. Τώρα αποφασίστηκε ότι η διαδικασία θα συνεχιστεί ως το 2025, κάτι το οποίο αποτελεί πλεονέκτημα για εμάς. Αυτό σημαίνει ότι το μόνο που έχουμε να κάνουμε από την πλευρά μας, είναι οι λεπτές ρυθμίσεις και οι βαθμονομήσεις.

Συνεχίζοντας, μίλησε για την Red Bull Powertrains, με τον Marko να τονίζει:

Το προαπαιτούμενο αυτής της συμφωνίας, ήταν το πάγωμα της εξέλιξης των κινητήρων. Διότι η πρώτη φάση κατασκευής τους θα είχε να κάνει με την κατασκευή τους από εμάς. Για τον λόγο αυτό ξεκινήσαμε την μονάδα στο Milton Keynes και με συνοπτικές διαδικασίες κάναμε κάποιες προσλήψεις από την AVL (προμηθεύτρια δυναμόμετρων).

To εργοστάσιο θα ξεκινήσει την πλήρη λειτουργία του περίπου τον Μάϊο ή τον Ιούνιο. Η τελική απόφαση σχετικά με την κατασκευή των κινητήρων από εμάς, σχετιζόταν άμεσα με το πάγωμα της εξέλιξης των κινητήρων. Διότι υπό άλλες συνθήκες, δεν θα είχαμε καμία ελπίδα να τα καταφέρουμε μόνοι μας, με κάτι τόσο περίπλοκο.

Απομένει πλέον να δούμε το λογότυπο της ιαπωνικής εταιρίας πάνω στα μονοθέσια της Red Bull και της AlphaTauri.