Νέα συστήματα ασφαλείας στον βασικό εξοπλισμό καινούργιων αυτοκινήτων στην Ε.Ε από τον Ιούλιο

Σχετικά άρθρα

Από τον ερχόμενο Ιούλιο θα τεθούν σε εφαρμογή οι νέοι κανονισμοί σχετικά με τη χρήση νέων υποχρεωτικών συστημάτων ασφαλείας στα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με στόχο τη βελτίωση της ασφάλειας των ποδηλατών και των πεζών στους ευρωπαϊκούς δρόμους.

Για πολλά χρόνια η Ευρωπαϊκή Ένωση προωθεί τις μετακινήσεις με ποδήλατο ως ένα οικολογικό και ασφαλές μέσο μεταφοράς, ενώ σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις υπάρχουν λειτουργικοί ποδηλατόδρομοι που δίνουν λύσεις στην καθημερινότητα. Πολλές πόλεις προτρέπουν όλο και περισσότερους πολίτες να επιλέγουν το ποδήλατο, επεκτείνοντας τους ποδηλατόδρομους και δίνοντας περισσότερα κίνητρα για να τους χρησιμοποιούν.

Διάβασε επίσης

Περισσότερα συστήματα ασφαλείας στον βασικό εξοπλισμό όλων των οχημάτων στην Ε.Ε

Το θέμα αυτό έχει αποκτήσει ιδιαίτερη σημασία την περίοδο της πανδημίας, όπου οι μετακινήσεις με ποδήλατο θεωρούνται ασφαλέστερες από αυτές με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Αυτή η νέα τάση μετακίνησης με τα ποδήλατα αναγκάζει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να πάρει μια σειρά από αποφάσεις για να επιλύσει το θέμα της ασφαλούς μετακίνησης των ποδηλατών.

Σύμφωνα με αυτόν τον κανονισμό, από τις 6 Ιουλίου του τρέχοντος έτους τα καινούρια αυτοκίνητα θα πρέπει να εφοδιαστούν με νέα υποχρεωτικά συστήματα ασφαλείας, τα οποία θα έχουν ως αποτέλεσμα τη μείωση του αριθμού των ατυχημάτων με τη συμμετοχή πεζών και ποδηλατών. Ο νέος κανονισμός περιλαμβάνει έναν εκτενή κατάλογο των υποχρεωτικών συστημάτων και λειτουργιών ασφαλείας, με τα οποία πρόκειται να εξοπλιστούν τα νέα αυτοκίνητα.

Έτσι τα νέα επιβατικά αυτοκίνητα θα πρέπει υποχρεωτικά να είναι εξοπλισμένα με σύστημα ένδειξης ορίου ταχύτητας, διατήρηση λωρίδας και σύστημα ελέγχου πίεσης τροχών. Επιπλέον, από το 2024 όλα τα νέα οχήματα θα πρέπει να διαθέτουν τα λεγόμενα “μαύρα κουτιά” καταγραφής συμβάντων, ενώ τα φορτηγά θα πρέπει να είναι εφοδιασμένα με το νέο σύστημα BLIS (Blind Spot Information System). Δύο χρόνια αργότερα θα τεθεί σε ισχύ και η απαίτηση εφαρμογής συστημάτων ανίχνευσης κόπωσης του οδηγού.

Από το 2029, θα εφαρμοστεί η απαίτηση εισαγωγής του προτύπου άμεσης ορατότητας DVS στα φορτηγά, που απαιτεί τη χρήση καμερών ή πρόσθετων καθρεφτών.

Επιπλέον, από τον νέο κανονισμό της ΕΕ δεν θα μπορούσε να λείπει μια τροποποίηση των διατάξεων για τα συστήματα παθητικής ασφάλειας στα νέα αυτοκίνητα, όπως για παράδειγμα το υλικό που χρησιμοποιείται στο γυαλί των παρμπρίζ των αυτοκινήτων.

Οι προσδοκίες από τα νέα συστήματα ασφαλείας είναι η αισθητή μείωση των ατυχημάτων. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, τα συστήματα αυτά θα επιτρέψουν τη μείωση του αριθμού των θυμάτων τροχαίων ατυχημάτων κατά 24.794 και την αποφυγή 140.740 σοβαρών τραυματισμών σε όλη την Ευρώπη.

Διάβασε ακόμη

Ε.Ε: Υποχρεωτικός περιοριστής ταχύτητας σε όλα τα αυτοκίνητα στην Ευρώπη από το 2022

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Τα ευρωπαϊκά λιμάνια γεμίζουν με απούλητα αυτοκίνητα

Χιλιάδες αυτοκίνητα είναι σήμερα σταθμευμένα σε πολλά ευρωπαϊκά λιμάνια, πολλά από τα οποία προέρχονται από την Κίνα. Αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν μισθώσει μεγάλες εκτάσεις σε...

Δες μια Pagani Utopia να διασχίζει έναν πλημμυρισμένο δρόμο στο Ντουμπάι

Μια από τις χειρότερες κακοκαιρίες των τελευταίων ετών "χτύπησε" τις περασμένες ημέρες τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, με το Ντουμπάι να μετατρέπεται σε μία απέραντη...