Οι κυρώσεις που έχουν επιβάλει οι δυτικές χώρες κατά της ρωσικής οικονομίας φαίνεται πως οδήγησαν την Lada να αναστείλει την λειτουργία του εργοστασίου της στη πόλη Τολιάτι, ένα εργοστάσιο που η μητρική εταιρίας της Lada, AvtoVAZ, το κατασκεύασε κατά τη διάρκεια της Σοβιετικής Ένωσης στις όχθες του ποταμού Βόλγα. Το εργοστάσιο της Lada στο Ιζέβσκ έχει επίσης σταματήσει να παράγει αυτοκίνητα.

Εξαιτίας της εισβολής στην Ουκρανία, η Ρωσία έχε αποκλειστεί από το διατραπεζικό σύστημα πληρωμών Swift, κάτι που έχει δυσκολέψει τις ρωσικές εταιρείες να συναλλάσσονται με προμηθευτές. Οι διαδρομές ανεφοδιασμού, ιδιαίτερα μέσω της Ουκρανίας, έχουν κλείσει και η υποτίμηση του ρουβλιού έχει καταστήσει πολύ πιο ακριβές τις πληρωμές για ανταλλακτικά εκτός Ρωσίας.

Η Renault κατέχει το 67,61% της AvtoVAZ και περισσότερο από το 20% των εξαρτημάτων της AvtoVAZ – από συνδέσμους έως βασικά ηλεκτρονικά είδη – προέρχονται από χώρες εκτός Ρωσίας. Κυρίως η AvtoVAZ βασίζεται σε προμήθειες από τα εργοστάσιά της Renault στη Ρουμανία.

Αν σταματήσει το εμπόριο, η AvtoVAZ σταματά λόγω της μεγάλης εξάρτησης της Lada από ανταλλακτικά που εισάγονται από άλλες χώρες. Θα χρειαστούν μήνες ή και χρόνια για να ξεκινήσει ξανά η παραγωγή χωρίς την υποστήριξη της Renault,

είπε ένα πρώην μέλος του διοικητικού συμβουλίου της AvtoVAZ, με εκπρόσωπο της εταιρίας να δηλώσει πως η ρωσική αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει να σταματήσει την παραγωγή στα εργοστάσιά της τουλάχιστον για 4 ημέρες, έως τις 11 Μαρτίου, λόγω της παγκόσμιας έλλειψης ημιαγωγών. Αρνήθηκε ωστόσο να σχολιάσει τις κυρώσεις, ενώ δεν απέκλεισε ακόμη περισσότερες διακοπές στο μέλλον.

Η Ρωσία θα αντιμετωπίσει έλλειψη νέων οχημάτων εάν οι αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η AvtoVAZ παραμείνουν ανενεργές. Η Lada είναι η μόνη εγχώρια μάρκα της Ρωσίας με σημαντικό μερίδιο αγοράς, αντιπροσωπεύοντας το 21% των πωλήσεων αυτοκινήτων στη Ρωσία πέρυσι, ενώ πάρα πολλές ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν παγώσει τις δραστηριότητές τους στη Ρωσία, αναστέλλοντας την παραγωγή στα εργοστάσιά τους στη Ρωσία, όπως και τις πωλήσεις. Η χώρα έχει περίπου 46 εκατομμύρια επιβατικά αυτοκίνητα, τα οποία είναι κατά μέσο όρο σχεδόν 15 ετών.