Όπως είχε ανακοινώσει από τον Νοέμβριο του 2021, η Mercedes επιβεβαίωσε πως θα μειώσει την γκάμα των μοντέλων της, στοχεύοντας πλέον όχι στον όγκο πωλήσεων, αλλά στις πωλήσεις αυτοκινήτων με μεγάλο περιθώριο κέρδους, κατά την μετάβασή της στα ηλεκτρικά και αυτόνομα μοντέλα, προκειμένου να “επαναπροσδιορίσει την πολυτέλεια σε μια εποχή ηλεκτρικών και αυτοκινούμενων αυτοκινήτων”.

Σε μια προσπάθεια να γίνει “η πιο πολύτιμη μάρκα πολυτελών αυτοκινήτων στον κόσμο”, η Mercedes αναθεωρεί το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων της χωρίζοντας τα μοντέλα της σε τρεις κατηγορίες, τις Entry Luxury, Core Luxury και Top-End Luxury. Η εταιρία θα κατευθύνει το 75% των επενδύσεων της στα μεγάλα και ακριβότερα μοντέλα της, τα οποία έχουν πολύ υψηλότερα περιθώρια κέρδους από τα μικρότερα.

1

Γι’αυτό η γκάμα της Entry Luxury κατηγορίας θα μειωθεί από τα 7 αυτοκίνητα στα 4. Η εταιρία δεν ξεκαθάρισε ποια από τα A-Class, A-Class sedan, B-Class, CLA, CLA Shooting Brake, GLA και GLB θα καταργηθούν. Τα B-Class, η A-Class sedan και η CLA Shooting Brake είναι πολύ πιθανό να σταματήσουν την εμπορική τους πορεία, ενώ έντονες είναι οι φήμες που θέλουν να καταργείται και η A-Class hatchback.

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Entry Luxury θα κυκλοφορήσει το 2024 και θα βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα, πάνω στην οποία θα κατασκευάζονται μόνο αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα και θα φέρει το MB.OS λογισμικό. Αυτό θα είναι είτε η EQA, είτε η EQB.

2

Η Core Luxury κατηγορία θα συνδυάσει τις C-Class και E-Class με τα παράγωγά τους, με τη νέα γενιά της E-Class να κυκλοφορεί το 2023. Σε ότι αφορά την Top-End Luxury κατηγορία, θα περιλαμβάνει όλα τα AMG και Maybach αυτοκίνητα, μαζί με τα S-Class, G-Class και GLS. Αυτά θα βρίσκονται δίπλα στα EQS και EQS SUV καθώς και σε “μοντέλα περιορισμένης έκδοσης και οχήματα αποκλειστικής συνεργασίας”.

3

Η Mercedes επιβεβαίωσε πως ετοιμάζει την Maybach SL και την ηλεκτρική G-Class, την EQC όπως θα την ονομάσει. Η τελευταία θα κυκλοφορήσει το 2024 και θα είναι το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Mercedes που θα χρησιμοποιεί μια μπαταρία υψηλότερης πυκνότητας χάρη στη χημεία ανόδου πυριτίου.

4

Παράλληλα η εταιρία ανακοίνωσε το νέο υπο-brand Mythos Series που θα αποτελείται από ειδικά αυτοκίνητα περιορισμένης κυκλοφορίας που θα πωλούνται αυστηρά “στους πιο αφοσιωμένους λάτρεις και συλλέκτες της Mercedes-Benz”.

Στόχος της γερμανικής εταιρίας είναι να αυξήσει τις πωλήσεις των μεγάλων της μοντέλων κατά περίπου 60% έως το 2026 σε σύγκριση με το 2019, στοχεύοντας σε περιθώριο κέρδους περίπου 14% μέχρι το 2025.

5

Η Mercedes έχει κάνει γνωστό πως θα μειώσει τα κόστη κατά περισσότερο από 20% μέχρι το 2025 σε απόλυτους όρους σε σχέση με τα επίπεδα του 2019, μέσω μειωμένων δαπανών, πάγιων εξόδων, προσαρμογών χωρητικότητας αλλά και χαμηλότερου κόστους προσωπικού. Παράλληλα θα αυξήσει τις οικονομίες κλίμακας σε νέες πλατφόρμες, ενώ θα μειώσει κατά 70% την ποικιλία των εκδόσεων των επιβατικών αυτοκινήτων της με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Έως το 2030 θα καταργήσει τους περισσότερους από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης που διαθέτει. Αυτό θα έχει αποτέλεσμα να καταργηθούν και οι plug-in υβριδικές εκδόσεις των μοντέλων της.

6

Η εταιρία θέλει έως το 2039 ο στόλος των νέων αυτοκινήτων της να είναι ουδέτερος από άνθρακα, ενώ μέχρι το 2030 αναμένει τα υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα να αντιπροσωπεύουν περισσότερες από τις μισές παγκόσμιες πωλήσεις της ετησίως.

Παράλληλα η εταιρία αποφάσισε να μην αναπτύξει νέα χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων και έτσι θα τα καταργήσει από τη γκάμα των μοντέλων της. Τέλος η Mercedes θέλει να μειώσει τον χρόνο κατασκευής των οχημάτων της.

7

Παράλληλα η εταιρία παρουσίασε το Vision AMG concept, ένα πρωτότυπο τετράθυρο σεντάν που μας δείχνει πως θα μοιάζει η έκδοση παραγωγής ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου επιδόσεων που θα κυκλοφορήσει το 2025. Θα βασίζεται στην AMG.EA πλατφόρμα και θα φέρει ηλεκτροκινητήρες που αναπτύσσει η YASA, μια εταιρία που εξαγόρασε η Mercedes το 2021.