Ο Ola Kallenius, ο CEO της Daimler, της μητρικής εταιρίας της Mercedes-Benz, σε πρόσφατη συνέντευξή του δήλωσε πως η γερμανική εταιρία θα συρρικνωθεί μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια, κατά την μετάβασή της στα ηλεκτρικά και αυτόνομα μοντέλα, προκειμένου να “επαναπροσδιορίσει την πολυτέλεια σε μια εποχή ηλεκτρικών και αυτοκινούμενων αυτοκινήτων”.

1

Μεταξύ άλλων είπε:

Τα επόμενα πέντε χρόνια θα γίνουμε μια μικρότερη εταιρεία. Θα έχουμε μια θεμελιώδη αλλαγή στο βιομηχανικό αποτύπωμα από την πλευρά των κινητήρων.

Προσλαμβάνουμε πολλούς νέους μηχανικούς λογισμικού, ειδικούς στη χημεία μπαταριών, την ηλεκτροκίνηση.

Το να κάνουμε την Daimler μικρότερη ταιριάζει επίσης με μια νέα εποχή όπου η πολυτέλεια δεν καθορίζεται πλέον μέσω της πολυτέλειας και της υπερβολικής αλλά και μέσω της βιωσιμότητας και της αποτελεσματικότητας.

Δεν υπάρχει αμφιβολία στο μυαλό μας ότι το αποτύπωμα που αφήνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη Γη θα πρέπει να είναι μικρότερο. Αυτό είναι μέρος της σύγχρονης υποσχόμενης πολυτέλειας.

Η μετάβαση από τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης στα αμιγώς ηλεκτρικά, θα έχει ως αποτέλεσμα να μειωθούν κατά χιλιάδες οι θέσεις εργασίας, μιας και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι απλούστερα στη κατασκευή τους σε σχέση με τα αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου.

2

Οι κινητήρες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αποτελούνται από λιγότερα μέρη, είναι απλούστεροι στη κατασκευή τους και απαιτούν λιγότερη συντήρηση σε σχέση με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, γεγονός που θα οδηγήσει σε απολύσεις, ανέφερε η έκθεση.

Ένα αυτοκίνητο που τροφοδοτείται με κινητήρα εσωτερικής καύσης, διαθέτει περίπου 1.400 εξαρτήματα στον κινητήρα, στο σύστημα της εξάτμισης και στο κιβώτιο ταχυτήτων. Αντίθετα, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο διαθέτει αντίστοιχα μόλις 200 εξαρτήματα.

3

Παράλληλα, όταν ο μέσος όρος κατασκευής ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης ανέρχεται στις 3,5 ώρες και ενός κιβωτίου ταχυτήτων 2,7 ώρες, ένας ηλεκτροκινητήρας μπορεί να συναρμολογηθεί μέσα σε μόλις περίπου 1 ώρα. Καταλαβαίνεις λοιπόν, πως οι αυτοκινητοβιομηχανίες κατασκευάζουν γρηγορότερα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και έτσι προχωρούν σε απολύσεις πλεονάζοντος προσωπικού.

Παράλληλα η Daimler έχει κάνει γνωστό πως θα μειώσει τα κόστη κατά περισσότερο από 20% μέχρι το 2025 σε απόλυτους όρους σε σχέση με τα επίπεδα του 2019, μέσω μειωμένων δαπανών, πάγιων εξόδων, προσαρμογών χωρητικότητας αλλά και χαμηλότερου κόστους προσωπικού.

Στόχος της είναι να βελτιώσει την κερδοφορία και να δημιουργήσει κεφάλαιο μέσω μείωσης της βάσης κόστους, ενώ επιταχύνει την στροφή προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Έως το 2040 η Mercedes θέλει να μην προσφέρει αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, αφού έθεσε ως στόχο τις μηδενικές εκπομπές ρύπων του στόλου των μοντέλων της.

4

Η νέα στρατηγική της εστιάζει την επανατοποθέτηση της Mercedes-Benz ως μιας πιο πολυτελούς μάρκας και στοχεύει σε μια επιστροφή των πωλήσεων σε ένα μεσαίο έως υψηλό μονοψήφιο ποσοστό αύξησης μέχρι το 2025 και την επίτευξη διψήφιου περιθωρίου κέρδους.

Η Mercedes θέλει να διπλασιάσει τις πωλήσεις των ακριβών μοντέλων της, αφού αυτά έχουν πολύ μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους από τα μικρότερα. Παράλληλα θα αυξήσει τις οικονομίες κλίμακας σε νέες πλατφόρμες, ενώ θα μειώσει κατά 70% την ποικιλία των εκδόσεων των επιβατικών αυτοκινήτων της με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

5

Επίσης, εκτιμά ότι οι κεφαλαιουχικές δαπάνες και οι δαπάνες έρευνας και ανάπτυξης αναμένεται να μειωθούν περισσότερο από 20% μέχρι το 2025 σε σχέση με τα επίπεδα του 2019, ενώ το κόστος μεταβλητής θα μειωθεί κατά 1% ετησίως σε σχέση με το 2019, μέχρι το 2025.

Παράλληλα η εταιρία αποφάσισε να μην αναπτύξει νέα χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων και έτσι θα τα καταργήσει από τη γκάμα των μοντέλων της. Τέλος η Mercedes θέλει να μειώσει τον χρόνο κατασκευής των οχημάτων της, ενώ το 2024 θα προσφέρει το δικό της λογισμικό, το MB.OS, το οποίο θα υποστηρίζει και over-the-air αναβαθμίσεις.