Τον Ιούλιο του 2021 η Toyota αποκάλυψε τη νέα γενιά του Land Cruiser (300 Series), με το αυτοκίνητο να γίνεται άμεσα εμπορική επιτυχία για την ιαπωνική εταιρία. Τον περασμένο Ιανουάριο και μόλις έξι μήνες μετά το λανσάρισμα του, η Toyota είχε ήδη λάβει παραγγελίες που καλύπτουν την παραγωγή για τα επόμενα 4 χρόνια, κάτι που σημαίνει ότι ο χρόνος αναμονής είναι τουλάχιστον “μια Ολυμπιάδα”.

Ο “νόμος” της αγοράς αναφέρει ότι όταν η ζήτηση είναι μεγάλη και η προσφορά περιορισμένη, η τιμή ενός προϊόντος τείνει να αυξάνεται. Αυτό συμβαίνει και στη συγκεκριμένη περίπτωση, και κάποιοι στην Ιαπωνία φαίνεται να το εκμεταλλεύονται.

1Διάβασε επίσης

Toyota και Lexus σταμάτησαν να δέχονται παραγγελίες στην Ιαπωνία για τα Land Cruiser, LX και NX

Σύμφωνα με τον διαχειριστή της ιστοσελίδας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων Proto Corp., η μέση τιμή του ενός μεταχειρισμένου Land Cruiser τελευταίας γενιάς στην έκδοση εξοπλισμού ZX έφτασε τα 17,05 εκατομμύρια γιεν (€122.650) στα τέλη Ιουλίου, όταν καινούριο -στην ίδια έκδοση- κοστίζει 7.300.000 γιεν (€52.510), ενώ η βασική GX έκδοση ξεκινά από τα 5.100.000 γεν (€36700).

Αλλά δεν είναι μόνο στο Land Cruiser που παρατηρείται αυτό το φαινόμενο. Η διάμεση τιμή για ένα μεταχειρισμένο Toyota Alphard (μίνι βαν) στην έκδοση Executive Lounge S έχει εκτιναχθεί στα 8,25 εκατομμύρια γιεν (€59.350), όταν η τιμή του νέου είναι στα 7,75 εκατομμύρια γεν (€55.750). Το ίδιο συμβαίνει και στις τιμές των μεταχειρισμένων μοντέλων Corolla Cross και Harrier, οι οποίες έχουν επίσης επισκιάσει τις προτεινόμενες τιμές λιανικής.