H BMW ανακοίνωσε σήμερα πως στα ηλεκτρικά της μοντέλα που θα βασίζονται στη νέα πλατφόρμα Neue Klasse, τα οποία θα κυκλοφορήσουν από το 2025, θα τοποθετεί τις νέες μπαταρίες της διαμέτρου 48 χιλιοστών.

Οι νέες, έκτης γενιάς, μπαταρίες θα προσφέρουν έως και 30% μεγαλύτερη αυτονομία, 20% μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα και 30% βελτιωμένη ταχύτητα φόρτισης σε σύγκριση με αυτές που συναντάμε στα τωρινά της μοντέλα, μειώνοντας παράλληλα κατά 60% τις εκπομπές CO2 κατά τη παραγωγή τους.

Οι μπαταρίες διαμέτρου 46 χιλιοστών θα είναι διαθέσιμες σε δύο διαφορετικά διαθέσιμα ύψη, ανάλογα με την εφαρμογή τους. Συγκριτικά με τις πρισματικές κυψέλες της 5ης γενιάς, η περιεκτικότητα σε νικέλιο στις στρογγυλές κυψέλες BMW 6ης γενιάς είναι υψηλότερη στην πλευρά της καθόδου, ενώ η περιεκτικότητα σε κοβάλτιο είναι μειωμένη. Στην πλευρά της ανόδου, η περιεκτικότητα σε πυρίτιο θα αυξηθεί. Ως αποτέλεσμα, η ογκομετρική ενεργειακή πυκνότητα της κυψέλης θα βελτιωθεί περισσότερο από 20%.

Μεταξύ άλλων αλλαγών, η Neue Klasse πλατφόρμα θα εισαγάγει επίσης ένα ηλεκτρικό σύστημα 800 volt, βελτιστοποιώντας τον τρόπο με τον οποίο η ενέργεια παρέχεται σε σταθμούς φόρτισης υψηλής ισχύος συνεχούς ρεύματος, που μπορούν να πετύχουν πολύ υψηλότερη ικανότητα φόρτισης με ρεύμα έως 500 ampere – μειώνοντας έτσι το χρόνο που απαιτείται για τη φόρτιση του από 10 – 80%, έως και κατά 30% .

Η BMW προκειμένου να καλύψει τις μακροπρόθεσμες ανάγκες της, θα κατασκευάσει εργοστάσια κυψελών μπαταριών με τους συνεργάτες της, την CATL και την EVE Energy, το καθένα με ετήσια παραγωγή έως 20 GWh, σε έξι τοποθεσίες σε βασικές αγορές της: δύο στην Κίνα, δύο στην Ευρώπη και δύο σε ΗΠΑ-Μεξικό-Καναδά.

Επιπλέον έχει καταλήξει σε συμφωνία με τους συνεργάτες της ότι θα χρησιμοποιήσουν ένα ποσοστό δευτερογενών υλικών για τις πρώτες ύλες όπως το λίθιο, το κοβάλτιο και το νικέλιο, και θα χρησιμοποιήσουν πράσινη ενέργεια για την παραγωγή, προκειμένου να διασφαλίσουν μειωμένες εκπομπές CO2.

Με βάση τις τρέχουσες παραδοχές της αγοράς, η BMW δηλώνει πως τα κόστη των νέων μπαταριών μπορούν να μειωθούν μέχρι και 50%, συγκριτικά με την τρέχουσα 5η γενιά. Το BMW Group έχει θέσει ως στόχο να μειώσει το κόστος κατασκευής των πλήρως ηλεκτρικών της μοντέλων στο ίδιο επίπεδο με τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.