Η αγορά ενός καινούργιου αυτοκινήτου είναι σήμερα πιο δύσκολη από ποτέ. Εκτός από τα προβλήματα διαθεσιμότητας που δημιουργούνται από τους περιορισμούς της αλυσίδας εφοδιασμού και την έλλειψη τσιπ, οι άνθρωποι που αναζητούν νέο αυτοκίνητο έρχονται αντιμέτωποι με σημαντική αύξηση των τιμών, με τα αυτοκίνητα να κοστίζουν πλέον πολλές χιλιάδες ευρώ περισσότερα.

1Η μέση τιμή των αυτοκινήτων στην Ευρώπη έχει αυξηθεί κατά 63% από το 2002

Η μέση τιμή των αυτοκινήτων στην Ευρώπη έχει αυξηθεί κατά 63% από το 2002

Η κατάσταση είναι αρκετά περίπλοκη, ειδικά στην Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες. Έρευνα που διεξήχθη από την JATO Dynamics δείχνει ότι η μέση τιμή λιανικής (εξαιρουμένου κάθε είδους έκπτωσης, προώθησης ή δημόσιου κινήτρου) για τα βενζινοκίνητα οχήματα που διατίθενται στις Ηνωμένες Πολιτείες αυξήθηκε κατά 14% μεταξύ 2015 και 2022. Συγκεκριμένα, η τιμή αυξήθηκε από τα 39.143 δολάρια το 2015 σε 44.641 δολάρια φέτος.

2Το κόστος των ανταλλακτικών αυξήθηκε κατά 44% μέσα σε 8 χρόνια

Το κόστος των ανταλλακτικών αυξήθηκε κατά 44% μέσα σε 8 χρόνια

Σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, η αύξηση ήταν ακόμα μεγαλύτερη. Στη Γερμανία, την Ιταλία, τη Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ισπανία, την Ολλανδία και τη Νορβηγία, η μέση τιμή ενός νέου αυτοκινήτου ήταν 35.500 ευρώ (36.037 δολάρια) το 2015. Φέτος, έως τον Ιούνιο, η μέση τιμή λιανικής ήταν 44.101 ευρώ (44.769 δολάρια).

Σε χώρες όπως η Νορβηγία, για παράδειγμα, η μέση τιμή ενός νέου αυτοκίνητου εκτοξεύτηκε από τα 42.199 ευρώ (42.838 δολάρια) στα 68.677 ευρώ (69.707 δολάρια), μια αύξηση της τάξεως του 63%, αύξηση που είναι αποτέλεσμα των επιλογών της Νορβηγικής κυβέρνησης που σκοπεύει να εξαλείψει την πώληση αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης. Σε άλλες αγορές όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η υποτίμηση της βρετανικής λίρας επιτάχυνε την αύξηση της τιμής, από τις 32.247 λίρες (37.409 δολάρια) το 2015 σε 46.230 λίρες (53.631 δολάρια) μέχρι το τέλος Ιουνίου 2022.

3Οι τιμές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 18% στην Ευρώπη

Οι τιμές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 18% στην Ευρώπη

Αντίθετα, η κινεζική αγορά σημείωσε μόνο μια μικρή αύξηση 5% τα τελευταία χρόνια, με τα μικρά αυτοκίνητα και τα μικρότερα SUV να συμβάλλουν στη μικρή αύξηση των τιμών μεταξύ 2015 και 2022.

Ενώ η αγορά βενζινοκίνητων αυτοκινήτων είναι πλέον πολύ πιο δύσκολη για ένα μεγάλο τμήμα του πληθυσμού, τα ηλεκτρικά αντίστοιχα δεν είναι σε καλύτερη θέση. Εκτός από τη Νορβηγία και σε ορισμένες περιπτώσεις τη Κίνα, ο υπόλοιπος κόσμος εξακολουθεί να μην μπορεί να αντέξει οικονομικά τα περισσότερα από τα μοντέλα με μπαταρία που είναι διαθέσιμα σήμερα. Αν δεν υπήρχαν τα κίνητρα που πρόσφεραν ορισμένες κυβερνήσεις, η κατάσταση θα ήταν πολύ διαφορετική για την αύξηση της ζήτησης για αυτά τα αυτοκίνητα.

4Ακριβότερα έχουν γίνει τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα τα τελευταία δύο χρόνια

Ακριβότερα έχουν γίνει τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα τα τελευταία δύο χρόνια

Ένας οδηγός πρέπει να πληρώσει 55.821 ευρώ (56.666 δολάρια) για ένα νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην Ευρώπη, 63.864 δολάρια στις ΗΠΑ και 31.829 δολάρια στη Κίνα, επειδή η τελευταία προσφέρει στην αγορά φθηνά μοντέλα, σε αντίθεση με την Ευρώπη και τις ΗΠΑ όπου οι αυτοκινητοβιομηχανίας προσφέρουν κυρίως premium μοντέλα.

Εκτός από το μεγάλο χάσμα των τιμών μεταξύ της Κίνας και της Δύσης, η πραγματικότητα για τους καταναλωτές είναι ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθούν να μην είναι μια σοβαρή οικονομικά αποδοτική εναλλακτική λύση στην αύξηση των τιμών των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων.

Η αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας και οι Κινέζοι αντιμετωπίζουν τη μεγάλη πρόκληση της απαγόρευσης των ρυπογόνων αυτοκινήτων και της προώθησης των φιλικών προς το περιβάλλον αυτοκινήτων, παρέχοντας ταυτόχρονα μια πραγματική οικονομικά αποδοτική λύση για τις μάζες. Η Δύση ωστόσο δεν κάνει κάτι αντίστοιχο και γι’αυτό θα πρέπει να δώσει προσοχή αν θέλει να πιάσει τους στόχους που έχει θέσει.

5GΜ: Οι τιμές των νέων αυτοκινήτων δεν θα μειωθούν, γιατί υπάρχει μεγάλη ζήτηση

General Motors: Οι τιμές των νέων αυτοκινήτων δεν θα μειωθούν, γιατί υπάρχει μεγάλη ζήτηση