Η 8C Competizione είναι αναμφίβολα μια από τις ομορφότερες Alfa Romeo που έχουν φορέσει το σήμα της και κατ’επέκταση από τις πιο σαγηνευτικές κατασκευές στην ιστορία της αυτοκίνησης. Σχεδιάστηκε από τον τότε επικεφαλής του Centro Stile Alfa Romeo, Wolfgang Egger, με τον Γερμανό να έχει σήμερα την αντίστοιχη θέση στην Audi.

Κυκλοφόρησε από το 2007 μέχρι το 2010 και συνολικά κατασκευάστηκαν 500 coupe και άλλες 500 Spider, παρότι η εταιρία είχε λάβει 1.400 παραγγελίες.

Η έκδοση παραγωγής είναι σχεδόν απαράλλαχτη σε σχέση με το concept που παρουσιάστηκε το 2003, με τις μόνες διαφορές να εμφανίζονται στο πίσω μέρος. Το αυτοκίνητο προσφερόταν σε τέσσερα χρώματα, το κόκκινο (Alfa Red), το μαύρο, το κίτρινο (Pearl Yellow) και ένα ειδικό κόκκινο (Special Red Red), ενώ οι πελάτες μπορούσαν να το παραγγείλουν στο χρώμα της αρεσκείας τους, συμπεριλαμβανομένων των χρωμάτων της Maserati.

Το αμάξωμα είναι κατασκευασμένο εξολοκλήρου από carbon, κατασκευασμένο από την ATR Group, με το πλαίσιο να είναι μια τροποποιημένη πλατφόρμα της Maserati που κατασκευάστηκε από την ιταλική εταιρεία ITCA Produzione. Η τελική συναρμολόγηση γινόταν στο εργοστάσιο της Maserati στην Modena της Ιταλία.

Μηχανικά, ο κινητήρας προέρχεται επίσης από την Maserati (4200, GranTurismo) και είναι ένας ατμοσφαιρικός 4,7-λίτρων V8, που έχει συναρμολογηθεί από την Ferrari, ενώ διαθέτει υγρό κάρτερ. Η απόδοση του φτάνει τα 450 άλογα στις 7.000 σ.α.λ., με την μέγιστη ροπή να φτάνει τα 480 Nm στις 4.750 σ.α.λ., με το 80% να εμφανίζεται στις 2.500 σ.α.λ., ενώ ο κόφτης είναι στις 7.600 σ.α.λ.

Ο κινητήρας διαθέτει μεταβλητές βαλβίδες εισαγωγής χρονισμού, με τον λόγο συμπίεσης να είναι 11,3:1. Για τα 0-100 χλμ/ώρα θέλει 4,2 δευτ., με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 292 χλμ/ώρα.

Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα transaxle αυτοματοποιημένο κιβώτιο ταχυτήτων 6 ταχυτήτων, με paddles πίσω από το τιμόνι, ενώ οι αλλαγές γίνονταν σε 175 χιλιοστά του δευτερολέπτου στη λειτουργία Sport. Η 8C έχει επίσης ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Πατά σε ειδικά σχεδιασμένες χυτοπρεσαριστές αλουμινένιες ζάντες 20 ιντσών, με ελαστικά 245/35 μπροστά και 285/35 πίσω.

Όπως καταλαβαίνεις, η συγκεκριμένη θα βγει στο σφυρί από τον οίκο RM Sotheby’s στην δημοπρασία Motorworld Munchen, που θα γίνει στο Μόναχο στις 26 Νοεμβρίου. Βγήκε από το εργοστάσιο της Modena στις 12 Ιανουαρίου του 2010 και πωλήθηκε στις 21 Ιουλίου του ίδιου έτους. Είναι βαμμένη στο γαλάζιο Blu Celeste χρώμα, με την οροφή να είναι σε κόκκινο χρώμα.

Στα 12 αυτά χρόνια, το αυτοκίνητο έχει διανύσει μόλις 828 χιλιόμετρα και -όπως είναι φυσικό- βρίσκεται σε εξαιρετική κατάσταση.