Οι οδηγοί του ιαπωνικού πρωταθλήματος Super GT ανακάλυψαν κάποιες λιγότερο από επιθυμητές παρενέργειες κατά τις δοκιμές ενός νέου τύπου συνθετικού καυσίμου, το οποίο θα χρησιμοποιείται στο πρωτάθλημα από το 2023.
Η απόδοση των αγωνιστικών ήταν υψηλή και όπως αναμενόταν, αλλά μερικοί από τους οδηγούς παραπονέθηκαν για απροσδόκητη μυρωδιά και ερεθισμούς στα μάτια τους, με τον Masahiro Saiki, επικεφαλής του project της Honda για το Super GT να δηλώνει:
Η μυρωδιά είναι λίγο έντονη [σε σύγκριση με την απλή βενζίνη], ίσως επειδή οι πρώτες ύλες που χρησιμοποιούνται είναι διαφορετικές. Νομίζω ότι προσπαθούν να αναμειγνύουν υλικά που εξάγονται από διάφορες πρώτες ύλες βιολογικής βάσης για να πληρούν τα πρότυπα υψηλών οκτανίων.
Ορισμένοι κατασκευαστές καυσίμων λένε ότι η μυρωδιά μπορεί να αλλάξει αλλάζοντας την πρώτη ύλη, αν και πρέπει να ληφθεί υπόψη και το θέμα του ελέγχου του κόστους. Οι αναθυμιάσεις είναι πιθανό να οφείλονται στο ότι το καύσιμο δεν είχε καεί πλήρως στον κινητήρα.
Οι απόψεις για το πώς μυρίζουν οι αναθυμιάσεις των συνθετικών καυσίμων διίστανται, με έναν οδηγό να αναφέρει ότι είναι σαν κηροζίνη, ενώ άλλος το συνέκρινε με ένα μείγμα βενζίνης/λαδιού από ένα αγωνιστικό καρτ. Ανεξάρτητα από αυτό, οι αναθυμιάσεις έτειναν να εισχωρούν στην καμπίνα ενός αγωνιστικού όταν αυτό ακολουθούσε κοντά ένα άλλο.
Τον περασμένο Μάιο, το πρωτάθλημα του Super GT ανακοίνωσε τη στροφή του προς τα συνθετικά καύσιμα. Το εν λόγω καύσιμο κατασκευάζεται από την ETS Racing Fuels και ονομάζεται Renewablaze GTA R100, με την εταιρία να εξηγεί ότι αυτό παράγεται από πολλές διαφορετικές πηγές βιώσιμης βιομάζας και αποτελείται από 100% φυτικές πρώτες ύλες.