Η Toyota έχει δηλώσει επανειλημμένως ότι είναι πολύ νωρίς για να επικεντρωθεί σε ένα μόνο σύστημα κίνησης μηδενικών εκπομπών. Γι’αυτό και προσφέρει ηλεκτρικά με μπαταρία (BEV), plug-in υβριδικά (PHEV), “απλά” υβριδικά (HEV) αυτοκίνητα σε περισσότερες από 170 χώρες, ενώ ταυτόχρονα επενδύει στην αναπτυσσόμενη τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου (FCEV), καθώς και στην καύση υδρογόνου.

Το 2022 η Toyota, μέσω της αγωνιστικής ομάδας Rookie, συμμετείχε σε όλους τους αγώνες αντοχής Super Taikyu στην Ιαπωνία με ένα GR Corolla H2 το οποίο “καίει” υδρογόνο, αντί για ορυκτό καύσιμο. Κατά τη διάρκεια της αγωνιστικής σεζόν, η ιαπωνική εταιρία κατάφερε να αυξήσει την ισχύ του κινητήρα από την καύση υδρογόνου κατά 24% και τη ροπή κατά 33%, επιτυγχάνοντας την ίδια απόδοση με έναν συμβατικό αγωνιστικό βενζινοκινητήρα.

Επιπλέον, η αυτονομία του αγωνιστικού αυξήθηκε -μέσα στη σεζόν- κατά περίπου 30% και ο ανεφοδιασμός μειώθηκε από περίπου πέντε λεπτά σε 1,5 λεπτό. Εκτός από τη χρήση του υδρογόνου, η Toyota συνεργάζεται με πολλούς ενδιαφερόμενους στους τομείς της παραγωγής και της μεταφοράς του υδρογόνου στο απαιτητικό περιβάλλον των μηχανοκίνητων αθλημάτων ως δοκιμαστική πλατφόρμα.

Έχοντας τα παραπάνω ως παρακαταθήκη, η Toyota ολοκλήρωσε την παραγωγή του Corolla Cross H2, ενός πρωτότυπου αλλά νόμιμου αυτοκινήτου, ώστε να ξεκινήσει σύντομα τις χειμερινές δοκιμές στη βόρεια Ιαπωνία για την αξιολόγηση του σε πραγματικές συνθήκες. Το αυτοκίνητο εξοπλίζεται με τον 1.600άρη turbo τρικύλινδρο κινητήρα από το GR Corolla, ο οποίος φέρει την τεχνολογία υψηλής πίεσης άμεσου ψεκασμού υδρογόνου του αγωνιστικού.

Επιπλέον, φέρει τις δεξαμενές υδρογόνου από το Mirai, με την Toyota να αναφέρει ότι το Corolla Cross H2 μπορεί να μεταφέρουν άνετα πέντε επιβάτες και τις αποσκευές τους. Τα βασικά πλεονεκτήματα της καύσης υδρογόνου περιλαμβάνουν την ικανότητα να αξιοποιούν τις υπάρχουσες τεχνολογίες μηχανών εσωτερικής καύσης, τους γρήγορους χρόνους ανεφοδιασμού και τη σαφή μείωση της χρήσης και της αναγκαιότητας για στοιχεία όπως το λίθιο και το νικέλιο.

Με την προσαρμογή των υφιστάμενων τεχνολογιών και την περαιτέρω αξιοποίηση των υφιστάμενων επενδύσεων, η καύση υδρογόνου θα μπορούσε να οδηγήσει ταχύτερα σε ευρέως διαδεδομένες, προσβάσιμες λύσεις μείωσης άνθρακα. Κλείνοντας, η Toyota αναφέρει είναι περίπου στο 40% του “μήκους” της διαδρομής για την εμπορευματοποίηση μοντέλων, όπως το Corolla Cross H2.

Ωστόσο, τονίζει ότι δεν είναι ακόμη δυνατό να πει εάν η τεχνολογία θα γίνει αρκετά ώριμη για μαζική χρήση στα αυτοκίνητα δρόμου, αλλά υπάρχει χωρίς αμφιβολία μια σαφής ευκαιρία για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό.