Η Skoda αξιολογεί τη θέση της στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου του κόσμου, εξετάζοντας σοβαρά το ενδεχόμενο αποχώρησης από τη Κίνα, εξαιτίας του έντονου ανταγωνισμού που αντιμετωπίζει από τις τοπικές εταιρίες στη χώρα. Σε συνέντευξή του ο διευθύνων σύμβουλος της Skoda, Klaus Zellmer, δήλωσε σχετικά:
Θα εξετάσουμε μαζί με τον Κινέζο συνεργάτη μας την κοινοπραξία που έχουμε στην Κίνα για το πώς θέλουμε να συνεχίσουμε εκεί.
Παρατηρώντας τη σημαντική πτώση στις πωλήσεις της Skoda στην Κίνα, μια αποχώρηση δεν θα αποτελέσει έκπληξη. Η ασιατική χώρα ήταν κάποτε η καλύτερη αγορά της τσέχικης εταιρίας, καθώς αντιπροσώπευε περισσότερο από το 30% των παγκόσμιων πωλήσεων της.
Ωστόσο, ο αριθμός αυτός μειώθηκε στο 13% το 2021 και αναμένεται να μειωθεί ακόμη περισσότερο το 2022, με το μερίδιο αγοράς της Skoda στη Κίνα να είναι μόλις 0,6% το 2021. Στα πρώτα τρία τρίμηνα του τρέχοντος έτους, οι πωλήσεις της Skoda κατέγραψαν πτώση 31% στην Κίνα (μόλις 36.300 αυτοκίνητα) και 22% παγκοσμίως (544.500 αυτοκίνητα), με τον Zellmer να προσθέτει:
Αν θέλουμε να εξαντλήσουμε τις προσπάθειές μας, αξίζει να δούμε τα σενάρια και μετά να αποφασίσουμε.
Η Skoda ίσως επιλέξει να σταματήσει τη παραγωγή αυτοκινήτων στην Κίνα και να διατηρήσει την παρουσία της στη χώρα πουλώντας εισαγόμενα οχήματα. Η ενδεχόμενη απόσυρση της τσέχικης εταιρίας από την Κίνα θα είναι μια σημαντική ευκαιρία για την εδραίωση της Volkswagen στην κινεζική αγορά και να αντιμετωπίσει τον ανηλεή ανταγωνισμό της χώρας.
Στις σχετικές ειδήσεις, η Skoda σταμάτησε να δέχεται παραγγελίες για την plug-in υβριδική (PHEV) έκδοση της Octavia, καθώς η παραγωγή της Octavia iV είναι εξαιρετικά μικρή εξαιτίας των προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα και τα ανταλλακτικά.