Η Porsche συνεχίζει να ανεβάζει ταχύτητα όσον αφορά την ηλεκτροκίνηση, έχοντας ως στόχο το 50% των πωλήσεων της να αποτελείται από ηλεκτροκίνητα μοντέλα έως το 2025, με αμιγώς ηλεκτρικά ή ως plug-in υβριδικά σύνολα.

Επιπλέον, μέχρι το 2030, η γερμανική εταιρία με έδρα τη Στουτγάρδη στοχεύει περισσότερο από το 80% των πωλήσεων της να είναι αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Για να μπορέσει να πετύχει αυτή τη φιλοδοξία, η Porsche θα βγάλει μοντέλα που θα βασίζονται στην Premium Platform Electric (PPE) πλατφόρμα.

Η ώθηση προς την ηλεκτροκίνηση επρόκειτο να ξεκινήσει φέτος, αλλά τα προβλήματα λογισμικού σήμαιναν ότι η Porsche αναγκάστηκε να καθυστερήσει την κυκλοφορία της αμιγώς ηλεκτρικής Macan κατά 12 μήνες, με το μοντέλο να βγαίνει στην αγορά το 2024. Έτσι, για να κρατήσει την αναμονή ψηλά, η Porsche έδωσε μερικές τεχνικές λεπτομέρειες και ένα video από τις δοκιμές του αμιγώς ηλεκτρικού SUV σε πολλές τοποθεσίες ανά τον κόσμο.

Η βενζινοκίνητη και η νέα ηλεκτρική Macan θα συνυπάρχουν στην γκάμα της για κάποια χρόνια, ωσότου καταργηθεί η πρώτη. H ηλεκτρική Macan θα βασίζεται στην PPE πλατφόρμα και η δυνατότερη έκδοση της θα φέρει δύο ηλεκτροκινητήρες, με την απόδοση τους να ανέρχεται στα 612 άλογα (450 kW) και στα 1.000 Nm ροπής. Η εν λόγω πλατφόρμα θα υποστηρίζει και μια έκδοση με έναν ηλεκτροκινητήρα, τοποθετημένος στον πίσω άξονα.

Δε γίνεται λόγος για το βάρος του αυτοκινήτου, αλλά η γερμανική εταιρία αναφέρει ότι η κατανομή των μαζών ανάμεσα στους δύο άξονες θα είναι 48% μπροστά και 52% πίσω. Η ενέργεια θα αποθηκεύεται σε μια μπαταρία ιόντων λιθίου με 12 πρισματικές κυψέλες και μεικτή χωρητικότητα 100 kWh, ενώ η ωφέλιμη θα είναι από 96 έως 98 kWh. Αυτή θα προσφέρει “σημαντικά” μεγαλύτερη αυτονομία σε σχέση με την Taycan, χωρίς ωστόσο να ανακοινώνει τον ακριβή αριθμό.

Το σίγουρο είναι πως η αυτονομία της ηλεκτρικής Macan θα ξεπερνά τα 450 χιλιόμετρα, ενώ χάρη στην αρχιτεκτονική των 800 V η φόρτιση της θα γίνεται με πάνω από 270 kW και από το 5% έως το 80% θα χρειάζεται 25 λεπτά. Για να αυξηθεί η ταχύτητα φόρτισης, η μπαταρία θα μπορεί να λειτουργεί καλύτερα με φορτιστές 400V χωρίζοντας το πακέτο 800V σε δύο μισά.

Η μπαταρία εκτιμάται ότι θα έχει βάρος κοντά στα 600 κιλά, θα βρίσκεται τοποθετημένη στο πάτωμα του αυτοκινήτου, με την Porsche να αναφέρει δεν θα προσφέρει μικρότερη μπαταρία, ενώ μεγαλύτερη δεν υποστηρίζεται από την PPE πλατφόρμα.

Κλείνοντας, η ηλεκτρική Macan θα διαθέτει ηλεκτρονικό διαφορικό στο πίσω μέρος, που θα αυξάνει κατά 15% τη γωνία διεύθυνσης για να κάνει το όχημα πιο ευέλικτο. Για τον ίδιο λόγο, υπάρχει και σύστημα τετραδιεύθυνσης, όπου οι πίσω τροχοί θα παίρνουν κλίση έως και 5% σε ταχύτητες κάτω από 80 χλμ/ώρα.