Όπως είχε υποσχεθεί, η Mazda αποκάλυψε σήμερα στην έκθεση αυτοκινήτου των Βρυξελλών το MX-30 e-Skyactiv R-EV. Πρόκειται για την plug-in υβριδική έκδοση του MX-30, η οποία φέρει περιστροφικό κινητήρα ως γεννήτρια.

Το MX-30 παρουσιάστηκε τον Οκτώβριο του 2019 και αποτέλεσε το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο (BEV) μαζικής παραγωγής της εταιρείας, ενώ σε ορισμένες αγορές εκτός Ευρώπης έγινε διαθέσιμο και με ένα ήπιο υβριδικό σύνολο.

Σε αυτά προστίθεται πλέον η plug-in υβριδική έκδοση, με το MX-30 e-Skyactiv R-EV να διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 125 kW (170 ίππων) και 260 Nm ροπής που κινεί τον εμπρός άξονα και συνδυάζεται με μια μπαταρία ιόντων λιθίου 17,8 kWh. Αυτή προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία 85 χλμ., επαρκή για τις καθημερινές ανάγκες οδήγησης.

Επιπλέον, η Mazda έχει εξελίξει έναν νέο περιστροφικό κινητήρα για την τροφοδότηση της γεννήτριας. Ο περιστροφικός κινητήρας 8C μονού ρότορα έχει χωρητικότητα 830 κ.εκ. τοποθετείται μαζί με τη γεννήτρια, με το αυτοκίνητο να διαθέτει μια δεξαμενή καυσίμου 50 λίτρων, επιτρέποντας μετακινήσεις μεγάλων αποστάσεων. Η συνολική του αυτονομία ανακοινώνεται ότι ξεπερνά τα 640 χλμ. και οι εκπομπές ρύπων στα 21 γρ/χλμ., πάντα στον κύκλο WLTP.

Η ακτίνα του ρότορα είναι 120 χλστ. και το πλάτος του ανακοινώνεται στα 76 χλστ., με το συμπαγές του μέγεθος να επιτρέπει την ομοαξονική τοποθέτηση και την ενσωμάτωση με τον ηλεκτρικό κινητήρα, τον επιβραδυντή και τη γεννήτρια για να επιτευχθεί μια μονάδα με συνολικό πλάτος μικρότερο από 840 χλστ.. Αυτό του επιτρέπει να χωράει κάτω από το καπό χωρίς αλλαγές στο πλαίσιο του αμαξώματος MX-30.

Χάρη στη χρήση αλουμινίου, ο κινητήρας είναι πάνω από 15 κιλά ελαφρύτερος από τον διρότορο Renesis κινητήρα του RX-8. Η χρήση του άμεσου ψεκασμού καυσίμου μειώνει τις εκπομπές ρύπων και αυξάνει την οικονομία καυσίμου, ενώ ο κινητήρας διαθέτει επίσης σύστημα ανακύκλωσης καυσαερίων (EGR) για τη βελτίωση της απόδοσης στις χαμηλές στροφές και τη λειτουργία χαμηλού φορτίου.

Χωρίς μηχανική σύνδεση μεταξύ του περιστροφικού κινητήρα και των τροχών, ο κινητήρας λειτουργεί απλώς ως γεννήτρια, διασφαλίζοντας ότι το MX-30 R-EV κινείται πάντα μέσω του ηλεκτροκινητήρα για να προσφέρει μια απρόσκοπτη εμπειρία οδήγησης ηλεκτρικού οχήματος.

Η φόρτιση του ηλεκτροκινητήρα του MX-30 e-Skyactiv R-EV γίνεται τόσο με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC), όσο και με ταχεία φόρτιση DC. H τριφασική φόρτιση AC διαρκεί περίπου 50 λεπτά, ενώ με 36 kW DC φόρτιση μπορεί να ολοκληρωθεί σε περίπου 25 λεπτά.

Το αυτοκίνητο διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης, το Normal, το EV και το Charge, και είναι ελαφρώς ταχύτερο στην επιτάχυνση από το αμιγώς ηλεκτρικό MX-30 των 145 ίππων. Για τα 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 9,1 δευτ. (αντί 9,7 δευτ. του ηλεκτρικού MX-30), με την τελική ταχύτητα να παραμένει αμετάβλητη στα 140 χλμ/ώρα.

Εξωτερικά δεν υπάρχουν αλλαγές, παρά μόνο η τοποθέτηση των ειδικών λογοτύπων. Το μοντέλο που παρουσιάστηκε στην έκθεση των Βρυξελλών είναι στην ειδική έκδοση Edition R, που θα είναι διαθέσιμη όταν κυκλοφορήσει το MX-30 e-Skyactiv R-EV. Αυτή διακρίνεται από το μεταλλικό φινίρισμα Maroon Rouge ως ένα αποκλειστικό χρώμα που δίνει έμφαση στα πλαϊνά της οροφής.

Το υπόλοιπο σώμα και το εσωτερικό είναι σε μαύρο χρώμα. Η έκδοση R περιλαμβάνει επίσης μοναδικά σχεδιαστικά στοιχεία, όπως ένα έμβλημα σε σχήμα ρότορα ραμμένο στα πατάκια, καθώς και ανάγλυφο στα προσκέφαλα των καθισμάτων.