Ford και Volkswagen έχουν μια μακρά συνεργασία με πολλά κοινά έργα, συμπεριλαμβανομένων των Ranger και Amarok, ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων και τεχνολογιών ηλεκτρικών αυτοκίνητων.

Ωστόσο, η Μπλε Οβάλ εταιρία θέλει να μειώσει την εξάρτηση από την MEB πλατφόρμα της VW για τα μελλοντικά της ηλεκτρικά μοντέλα στην Ευρώπη, όπου θα πουλά μόνο τέτοια από το 2030 και έπειτα, γι’αυτό και θα αναπτύξει τη δική της πλατφόρμα.

Σύμφωνα με τον Martin Sanders, διευθυντής ανάπτυξης ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Ford για τη Γηραιά Ήπειρο, η πλατφόρμα ΜΕΒ της Volkswagen ήταν μια μεταβατική τεχνολογία για την εταιρία του και χρησιμοποιήθηκε για να εξοικονομήσει χρόνο ανάπτυξης περίπου 2 ετών, αλλά η Ford επενδύει πλέον στη δική της πλατφόρμα για ηλεκτρικά μοντέλα. Μέχρι να ολοκληρωθούν οι εργασίες ανάπτυξης της νέας πλατφόρμας, η Ford θα παράγει και θα πουλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα βασισμένα στη MEB πλατφόρμα.

Αυτό, με τη σειρά του, απαιτεί περισσότερες επενδύσεις. Η Ford θα διαθέσει περίπου 2 δισεκατομμύρια ευρώ στο εργοστάσιό της στην Κολωνία για να το προετοιμάσει ώστε να μπορεί να κατασκευάζει ηλεκτρικά αυτοκίνητα που βασίζονται στη MEB πλατφόρμα. Το πρώτο μοντέλο που βασίζεται σε αυτή, αναμένεται να φτάσει το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους και θα έχει τη μορφή ενός συμπαγούς crossover. Θα τοποθετηθεί στην ίδια κατηγορία με το VW ID.4.

Περίπου ένα χρόνο αργότερα, ένα δεύτερο “sport crossover” θα ενταχθεί στη γκάμα, αντίστοιχο με το ID.5, με την παραγωγή του γίνεται στο εργοστάσιο της Ford στη Κολωνία της Γερμανίας.

Όσον αφορά το εργοστάσιο της Ford στη Βαλένθια, θα υποστεί επίσης μεγάλες αλλαγές. Επί του παρόντος εκεί κατασκευάζονται τα Kuga, S-Max και Galaxy, αλλά τα δύο MPV θα καταργηθούν σύντομα και η Ford θα μετατρέψει το εργοστάσιο ώστε να μπορεί να κατασκευάζει ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα βασίζονται στη νέα πλατφόρμα που αναπτύσσει, με τα αυτοκίνητα αυτά να φέρουν λογισμικό που θα έχει αναπτυχθεί εσωτερικά από την αμερικάνικη εταιρία.