Το δημοτικό συμβούλιο του Παρισιού ψήφισε ομόφωνα ένα μέτρο που στοχεύει στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Συγκεκριμένα οι Γάλλοι ψήφισαν να επιβάλουν υψηλότερα τέλη στάθμευσης στα SUV οχήματα που κινούνται στους δρόμους της, με τα στοιχεία να δείχνουν πως ο αριθμός των SUV στο Παρίσι έχει αυξηθεί κατά περίπου 60% τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Ωστόσο, αποτελούν περίπου το 15% του συνολικού στόλου της πόλης με περίπου 1,15 εκατομμύρια ΙΧ οχήματα.
Λεπτομέρειες σχετικά με τις χρεώσεις δεν έχουν ανακοινωθεί, αλλά θα ληφθούν υπόψη το μέγεθος, το βάρος και ο κινητήρας του οχήματος. Τα ηλεκτρικά οχήματα και εκείνα για πολύτεκνες οικογένειες που απαιτούν μεγαλύτερο αυτοκίνητο, θα εξαιρεθούν από τα αυξημένα τέλη που θα τεθούν σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2024.
Ο εκπρόσωπος των οικολόγων είπε ότι στόχος είναι να σταματήσει η συνεχής αύξηση του βάρους και του μεγέθους των οχημάτων που κυκλοφορούν στις γαλλικές πόλεις και ιδιαίτερα στο Παρίσι. Οι αρχές της γαλλικής πρωτεύουσας ελπίζουν πως η αύξηση των τελών στάθμευσης θα ενθαρρύνει την χρήση μικρότερων οχημάτων.
Από την 1η Ιανουαρίου 2024, οι ιδιοκτήτες SUV μπορούν να αναμένουν να πληρώσουν υψηλότερα τέλη για να σταθμεύσουν στη γαλλική πρωτεύουσα,
ανέφερε το δημοτικό συμβούλιο.
Ο David Belliard, αναπληρωτής δήμαρχος, υπεύθυνος για την πολιτική δημόσιου χώρου και κινητικότητας, δήλωσε:
Δεν υπάρχουν χωματόδρομοι, ούτε ορεινοί δρόμοι. Τα SUV είναι απολύτως άχρηστα στο Παρίσι. Ακόμη χειρότερα, είναι επικίνδυνα, δυσκίνητα και χρησιμοποιούν πάρα πολλούς πόρους για την κατασκευή τους.
Ο Pierre Chasseray, εκπρόσωπος της ομάδας υπεράσπισης αυτοκινητιστών “40 millions d’Automobilistes”, δήλωσε ότι ο αριθμός των SUV αυξήθηκε επειδή τα χρειάζονται οι μεγαλύτερες οικογένειες.
Είναι οικογενειακά οχήματα που χρησιμοποιούνται για να φύγουν τα Σαββατοκύριακα ή στις διακοπές. Υποκύπτουμε σε μια μικρή μειοψηφία που αποφάσισε να κάνει το SUV το σύμβολο της μάχης κατά της ρύπανσης.
Εκτός από το Παρίσι, αντίστοιχα μέτρα πήρε η Λυών, η οποία εισήγαγε έναν παρόμοιο νέο νόμο που θα τεθεί σε ισχύ το επόμενο έτος. Η τρίτη μεγαλύτερη πόλη της Γαλλίας ανακοίνωσε μια νέα πολιτική στάθμευσης, βάσει της οποίας τα τέλη στάθμευσης στους κοινόχρηστους χώρους θα καθορίζονται σε προοδευτική βάση με βάση το μέγεθος, το βάρος και τον κινητήρα του οχήματος. Αντίστοιχα μέτρα αναμένεται να ανακοινώσει και η Γκρενόμπλ.