ΗΠΑ: Υποχρεωτικά τα συστήματα προειδοποίησης για τη χρήση ζώνης ασφαλείας και των πίσω επιβατών

Σχετικά άρθρα

Η Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας (NHTSA) του Υπουργείου Μεταφορών των ΗΠΑ προτείνει να καταστούν υποχρεωτικά τα συστήματα προειδοποίησης για τη χρήση ζώνης ασφαλείας και των πίσω επιβατών, απαιτώντας οπτικές και ηχητικές ειδοποιήσεις.

Τα στατιστικά στοιχεία είναι αποθαρρυντικά: το 2021, σχεδόν 43.000 ζωές χάθηκαν στους δρόμους των ΗΠΑ, με τους μισούς από αυτούς τους θανάτους να σημειώνονται σε άτομα που δεν φορούσαν ζώνη ασφαλείας.

Οι ζώνες ασφαλείας μειώνουν τον κίνδυνο θανατηφόρων τραυματισμών των πίσω επιβατών σε κάποιο τρακάρισμα κατά 55% στα επιβατικά αυτοκίνητα και κατά 74% στα pickups και τα βαν. Οι επιβάτες των μπροστινών καθισμάτων σε επιβατικά αυτοκίνητα έχουν 44% λιγότερες πιθανότητες να σκοτωθούν εάν φορούν την ζώνη ασφαλείας, με το αντίστοιχο ποσοστό στα pickups και στα βαν να είναι στο 73%.

Η NHTSA εκτιμά ότι ο προτεινόμενος κανονισμός θα μπορούσε να αποτρέψει περίπου 300 μη θανατηφόρους τραυματισμούς και πάνω από 100 θανάτους ετησίως. Παρά τη σημαντική πρόοδο στα ποσοστά χρήσης ζωνών ασφαλείας την τελευταία δεκαετία, τα περιθώρια βελτίωσης είναι ακόμη μεγάλα, ιδιαίτερα για τους επιβάτες των πίσω καθισμάτων, όπου τα ποσοστά χρήσης υστερούν σημαντικά συγκριτικά με αυτά των επιβατών στα μπροστινά καθίσματα.

Για τα πίσω καθίσματα, η πρόταση απαιτεί από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να προσθέτουν μια οπτική προειδοποίηση μόλις ξεκινά το αυτοκίνητο, προειδοποίηση που θα διαρκεί τουλάχιστον 60 δευτερόλεπτα και μια οπτικοακουστική προειδοποίηση “αλλαγής κατάστασης” που θα διαρκεί τουλάχιστον 30 δευτερόλεπτα εάν η ζώνη ασφαλείας του πίσω καθίσματος είναι λυμένη ενώ το αυτοκίνητο βρίσκεται σε λειτουργία.

Για τα μπροστινά καθίσματα, η πρόταση απαιτεί μια οπτικοακουστική προειδοποίηση χρήσης ζώνης ασφαλείας τόσο για το κάθισμα του οδηγού όσο και του συνοδηγού, η οποία παραμένει ενεργή μέχρι να ασφαλιστούν οι ζώνες ασφαλείας. Απαιτεί επίσης μια οπτικοακουστική προειδοποίηση “αλλαγής κατάστασης” τόσο για το κάθισμα του οδηγού όσο και του συνοδηγού, η οποία θα παραμένει ενεργή έως ότου ασφαλιστεί ξανά η ζώνη ασφαλείας.

Οι κανόνες θα τεθούν σε ισχύ δύο χρόνια μετά τη συμφωνία και θα ισχύουν για επιβατικά αυτοκίνητα, pickups, βαν, λεωφορεία και επιβατικά οχήματα πολλαπλών χρήσεων με μεικτό βάρος 4.536 κιλών.

[Photos credit: depositphotos.com]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Βέλγιο: “Μεθυσμένος” οδηγός απέδειξε ότι το σώμα του παράγει αλκοόλ

Ένας 40χρονος Βέλγος που είχε παραπεμφθεί σε δικαστήριο της Μπριζ επειδή συνελήφθη να οδηγεί μεθυσμένος καθ’ υποτροπή, απαλλάχθηκε από όλες τις κατηγορίες αφού απέδειξε...

Ένα Lucid Air κάηκε ολοσχερώς μετά από πρόσκρουση σε στύλο στη Βαρσοβία

Το περιστατικό συνέβη στη διασταύρωση των οδών Aleja Niepodległosci και Antoniego Madalinskiego στην πρωτεύουσα της Πολωνίας, το πρωί της 19ης Απριλίου, όπου πληροφορίες από...