Στα τέλη του προηγούμενου μήνα, πραγματοποιήθηκαν στην πίστα Fuji Speedway της Ιαπωνίας οι χειμερινές δοκιμές του πρωταθλήματος Super Taikyu, εκεί όπου η Toyota πήγε ένα αγωνιστικό Toyota Corolla το οποίο χρησιμοποιεί σαν καύσιμο υγρό υδρογόνο, όντας το πρώτο στον κόσμο.

Η ιαπωνική εταιρία έχει κάνει και στο παρελθόν δοκιμές με την υδρογονοκίνητη Corolla, όπως επίσης έχει συμμετάσχει και σε αγώνες. Ωστόσο, η ειδοποιός διαφορά είναι ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση, το υδρογόνο βρίσκεται σε υγρή μορφή, και όχι σε αέρια, όπως συνέβαινε πρωτύτερα. Κατά τη διάρκεια των τριών δοκιμαστικών περιόδων, η ομάδα έκανε προσομοιώσεις πραγματικών συνθηκών αγώνα, μαζί με όλα τα υπόλοιπα (54) αγωνιστικά, που θα λάβουν μέρος στο πρωτάθλημα.

Μιλώντας για τη σημαντική αυτή αλλαγή, ο οδηγός του αγωνιστικού, Masahiro Sasaki, τόνισε:

Προσπαθούμε να δημιουργήσουμε ένα μέλλον για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, χρησιμοποιώντας μία τεχνολογία που είχε καταδικαστεί ανέφικτη για χρήση στα αυτοκίνητα, στα αχαρτογράφητα νερά των -253 βαθμών Κελσίου. Παρά τις διάφορες δυσκολίες που παραμένουν, όπως και με το αέριο υδρογόνο, ελπίζουμε ότι η εξέλιξή που κάνουμε στην πίστα θα χρησιμεύσει στα καθημερινά αυτοκίνητα.

Εκτός αυτού, ο Sasaki τόνισε ότι η διατήρηση του υδρογόνου σε τόσο χαμηλές θερμοκρασίες, κατά την αποθήκευση και τον ανεφοδιασμό, αποτελεί μεγάλη πρόκληση, καθώς οι μηχανικοί καλούνται να αντιμετωπίσουν και τη φυσική εξάτμιση του υδρογόνου, που έρχεται με τη θέρμανση του κινητήρα.

Οι τεχνικοί της ομάδας και της Toyota θέλουν να εξελίξουν περαιτέρω το αγωνιστικό Corolla, ώστε να συμμετάσχει στο πρωτάθλημα Super Taikyu, το οποίο ξεκινά το επόμενο Σαββατοκύριακο, 18/19 Μαρτίου στην πίστα της Suzuka.

Μια από τις προκλήσεις ήταν και ο χρόνος ανεφοδιασμός με υδρογόνο του αγωνιστικού, ο οποίος έπρεπε να γίνει σε συγκεκριμένο χρόνο. Αυτή αντιμετωπίστηκε, καθώς το υγρό υδρογόνο έχει μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα από την αέρια μορφή του, κι έτσι αυξάνει την αυτονομία του αυτοκινήτου.

Το καύσιμο έχει επίσης μικρότερο όγκο, κάτι που κάνει τη μεταφορά του ευκολότερη και πιο οικονομική, αφού, για την ίδια ποσότητα καυσίμου απαιτούνται λιγότερα φορτηγά σε σχέση με το αέριο υδρογόνο. Ένα ακόμα θετικό είναι ότι το υδρογόνο δε χρειάζεται να συμπιεστεί, κάτι που προσφέρει μεγαλύτερη ελευθερία στον σχεδιασμό του ρεζερβουάρ.