Stellantis: Πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου 6.400 υπαλλήλων της στις ΗΠΑ

Σχετικά άρθρα

Πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου σχεδόν στο ήμισυ των υπαλλήλων γραφείου στις ΗΠΑ ετοιμάζεται να προφέρει η Stellantis, στην προσπάθειά της περιορίσει τα έξοδά της ελέω της δαπανηρής μετάβασης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και του υψηλότερου εργατικού κόστους. Ένα κόστος που είναι πολύ πιθανόν να αυξηθεί περαιτέρω στο μέλλον.

Σε συνάντηση παρουσία όλων των εργαζομένων χθες Δευτέρα, ο διευθύνων σύμβουλος λειτουργίας της Stellantis, Mark Stewart, δήλωσε ότι η εταιρεία σχεδιάζει να προσφέρει πακέτα εθελούσιας αποχώρησης στους εργαζόμενους που δεν ανήκουν σε κάποιο εργατικό συνδικάτο με τουλάχιστον πέντε χρόνια προϋπηρεσίας.

Αυτό θα είναι το δεύτερο πρόγραμμα εθελούσιας αποχώρησης και αναμένεται να προσφερθεί σε περίπου 6.400 από τους 12.700 υπαλλήλους γραφείου της στις ΗΠΑ που δεν είναι μέλη συνδικάτων. Τον περασμένο Απρίλιο, η αυτοκινητοβιομηχανία προσέφερε σε περίπου 2.500 μισθωτούς εθελουσία έξοδο, μετά από άλλο έναν γύρο τον Οκτώβριο του 2022.

Σύμφωνα με την εταιρεία, τα προγράμματα αυτά προσφέρονται προκειμένου να βοηθηθούν οι εργαζόμενοι που θα ήθελαν να αποχωρήσουν για να ακολουθήσουν άλλα ενδιαφέροντα ή να συνταξιοδοτηθούν από την εταιρεία με ένα ευνοϊκό πακέτο παροχών.

Καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία των ΗΠΑ συνεχίζει να αντιμετωπίζει δύσκολες συνθήκες αγοράς, η Stellantis λαμβάνει τις απαραίτητες διαρθρωτικές ενέργειες για την προστασία των δραστηριοτήτων μας και της εταιρείας. Καθώς προετοιμαζόμαστε για τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα, η Stellantis ανακοίνωσε σήμερα ότι θα προσφέρει ένα πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου για να βοηθήσει όσους υπαλλήλους που δεν είναι μέλη σε συνδικάτα και ήθελαν να αποχωριστούν ή να συνταξιοδοτηθούν από την εταιρεία να επιδιώξουν άλλα συμφέροντα με ένα ευνοϊκό πακέτο παροχών. Καθώς οδεύουμε προς το 2024, παραμένουμε προσηλωμένοι στην υλοποίηση της στρατηγικής Dare Forward 2030, η οποία περιλαμβάνει την κυκλοφορία οκτώ νέων ηλεκτρικών οχημάτων.

ανακοίνωσε η εταιρεία.

Οι εργαζόμενοι με 5 έως 9 χρόνια υπηρεσίας θα πάρουν τρεις μήνες βασικής αμοιβής βάσει των προσφορών, ενώ εκείνοι με 10 έως 14 έτη θα πάρουν έξι μήνες. Οι εργαζόμενοι με ηλικία 15-19 ετών θα πάρουν βασική αμοιβή εννέα μηνών και αυτοί με 20 ή περισσότερα έτη θα πάρουν αποζημίωση ίση με τους μισθούς ενός έτους.

Τα προγράμματα εθελουσίας εξόδου, συνιστούν την τελευταία κίνηση της Stellantis για την προστασία του κατώτατου επιπέδου των κερδών της, καθώς προετοιμάζεται για το υψηλότερο κόστος εργασίας στις ΗΠΑ και τον Καναδά και ετοιμάζεται να λανσάρει τα πρώτα της ηλεκτρικά οχήματα στη Βόρεια Αμερική.

Υψηλότερο κόστος και οι απεργίες των εργαζομένων

Η General Motors και η Ford έχουν επίσης απολύσει μισθωτούς εργαζόμενους τον τελευταίο χρόνο. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες προβαίνουν σε περικοπές ούτως ώστε να προφυλαχθούν από μια πιθανή επιβράδυνση της αγοράς, καθώς τα υψηλότερα επιτόκια καθιστούν τα δάνεια για τα αυτοκίνητα πιο ακριβά. Δαπανούν επίσης πολλά χρήματα για την κατασκευή μπαταριών και άλλες επενδύσεις που σχετίζονται με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Οι εργαζόμενοι της Stellantis αναμένεται να έχουν περιθώριο αρκετών εβδομάδων για να εξετάσουν την προσφορά. Εάν επιλέξουν να δεχτούν, πιθανότατα θα αποχωρήσουν από την εταιρεία πριν από το τέλος του έτους.

Τον περασμένο μήνα, η εταιρεία με έδρα την Ολλανδία κατέληξε σε προσωρινές συμφωνίες με το συνδικάτο United Auto Workers μαζί με τη Ford και τη GM, μετά από έναν σκληρό γύρο εργασιακών διαπραγματεύσεων και μια απεργία περίπου έξι εβδομάδων που έπληξε και τις τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες ταυτόχρονα για πρώτη φορά.

Οι 43.000 εργαζόμενοι του εργοστασίου της Stellantis στις ΗΠΑ καλούνται να ψηφίσουν για τη δοκιμαστική συμφωνία, η οποία περιλαμβάνει γενική αύξηση των μισθών κατά 25% κατά τη διάρκεια της τετραετούς σύμβασης και την επιστροφή των προσαρμογών στο κόστος ζωής. Θα κερδίσουν επίσης το δικαίωμα απεργίας για το κλείσιμο εργοστασίων για πρώτη φορά στην ιστορία της UAW.

Σε απάντηση στην απεργία της UAW, η οποία ξεκίνησε στα μέσα Σεπτεμβρίου, η Stellantis δήλωσε ότι λαμβάνει έκτακτα μέτρα για τη διατήρηση των δραστηριοτήτων της εταιρείας στη Βόρεια Αμερική. Η αυτοκινητοβιομηχανία ακύρωσε προγραμματισμένες εκδηλώσεις, μεταξύ άλλων της έκθεσης αυτοκινήτου στο Λος Άντζελες και του ετήσιου τεχνολογικού συνεδρίου CES στο Λας Βέγκας.

Η πρόκληση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Νωρίτερα φέτος, επικαλούμενη το κόστος της ηλεκτροκίνησης, η Stellantis έκλεισε προσωρινά ένα εργοστάσιο συναρμολόγησης στο Ιλινόις, ωστόσο συμφώνησε να επαναλειτουργήσει την εγκατάσταση ως μέρος της συμφωνίας με την UAW.

Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει μείνει πίσω σε σχέση με τους ανταγωνιστές της στην προσφορά ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ, όμως σχεδιάζει να επενδύσει περίπου 53 δισεκατομμύρια δολάρια για να πετύχει τον στόχο της πώλησης του 100% των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη και του 50% στις ΗΠΑ μέχρι το 2030.

Εν αναμονή της επικύρωσης της συνδικαλιστικής συμφωνίας, η εταιρεία σχεδιάζει επίσης να επεκτείνει την εθελοντική εξαγορά συνταξιοδότησης σε επιλέξιμους εργαζόμενους που εκπροσωπούνται από το συνδικάτο, σύμφωνα με την περίληψη της συμφωνίας της UAW.

Αυτό τα κίνητρα για συνταξιοδότηση θα είναι ύψους 50.000 δολαρίων προ φόρων για απεριόριστο αριθμό επιλέξιμων εργαζομένων στην παραγωγή και εξειδικευμένων ρόλων, όπως ανακοίνωσε η UAW.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Stellantis: Νέα εθελούσια έξοδος για περισσότερους από 3.000 εργαζομένους της

Η Stellantis υπέγραψε περαιτέρω συμφωνίες με τα συνδικάτα στην Ιταλία για εθελούσιες εξόδους, που θα μπορούσαν να μειώσουν το εργατικό δυναμικό της εταιρίας κατά...