Η Ford συμφώνησε σε έναν από τους μεγαλύτερους διακανονισμούς τελωνειακών κυρώσεων στην πρόσφατη ιστορία των ΗΠΑ, συμφωνώντας να πληρώσει 365 εκατομμύρια δολάρια σε μία προσπάθεια να επιλύσει μία διαφωνία με την κυβέρνηση των ΗΠΑ ότι παραβίασε έναν ομοσπονδιακό νόμο για τους δασμούς, ταξινομώντας λανθασμένα και παρουσιάζοντας μειωμένη τιμή για εκατοντάδες χιλιάδες Transit Connect.
Η νομική διαμάχη χρονολογείται από το 2013, όταν η Τελωνειακή Προστασία Συνόρων (CBP) έκρινε ότι τα Transit Connect έπρεπε να είχαν υπολογιστεί ως επαγγελματικά οχήματα αντί για επιβατικά. Η Ford εισήγαγε στις ΗΠΑ επιβατικά Transit Connect που στη συνέχεια τα “έγδυνε” και τα πουλούσε ως επαγγελματικά. Ο λόγος; Για να γλυτώσει μία φορολογία της τάξης του 25% που βαρύνει οχήματα που εισάγονται για επαγγελματική χρήση, ο λεγόμενος Φόρος Κοτόπουλου (Chicken Tax) που χρονολογείται από το 1963.
Η Ford εισήγαγε στις ΗΠΑ τα Transit Connect που κατασκευάζονται στο εργοστάσιό της στη Τουρκία, πληρώνοντας μόνο 2,5% φόρο και στη συνέχεια τα μετέτρεπε σε επαγγελματικά. Σύμφωνα με το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ, η Ford σκόπιμα παραπλάνησε το τελωνείο, τοποθετώντας στα Transit Connect φθηνά πίσω καθίσματα που προορίζονται αποκλειστικά να πεταχτούν στα σκουπίδια.
Συγκεκριμένα, οι αρχές των ΗΠΑ αναφέρουν πως η Ford διέθεσε τα συγκεκριμένα Transit Connect στην αγορά ως επαγγελματικά οχήματα δύο θέσεων, με την εταιρία κατά την κατασκευή των οχημάτων στο εργοστάσιό της στη Τουρκία να εγκαθιστούσε σε αυτά φθηνά, προσωρινά πίσω καθίσματα που σχεδιάστηκαν για να αφαιρεθούν αμέσως μόλις το όχημα εκτελωνιστεί στις ΗΠΑ. Τα πίσω καθίσματα δεν είχαν προσκέφαλα και ήταν κατασκευασμένα από φθηνότερο, διαφορετικό υλικό σε σχέση με τα μπροστινά καθίσματα. Από την μεριά της η Ford υποστήριξε πως τα καθίσματα πληρούν όλα τα ομοσπονδιακά πρότυπα ασφαλείας και είχαν ζώνες ασφαλείας για να τα καταστήσουν νόμιμα.
Το Υπουργείο Δικαιοσύνης δήλωσε ότι ο διακανονισμός επιλύει τους ισχυρισμούς ότι η Ford επινόησε ένα σύστημα για να αποφύγει υψηλότερους δασμούς, ταξινομώντας λανθασμένα Transit Connect που εισήχθησαν από την Τουρκία από τον Απρίλιο του 2009 έως τον Μάρτιο του 2013.
Η Ford διαφωνεί με πολλούς από τους ισχυρισμούς του Υπουργείου Δικαιοσύνης των ΗΠΑ δεν αναγνωρίζει καμία ευθύνη, αλλά προς το συμφέρον όλων και θέλοντας να αφήσει την υπόθεση πίσω αποφάσισε να πληρώσει τα 365 εκατ. δολάρια.