“Για την αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θεσπίσει περιορισμούς στα καυσαέρια που μπορεί να εκπέμπει ένα όχημα. Τα όρια αυτά πλαισιώνονται από την βασική οδηγία 70/220/EEC, η οποία τροποποιείται συνεχώς, με σκοπό αυτά να γίνονται όλο και αυστηρότερα. Οι βασικές τροποποιήσεις είναι οι παρακάτω:
– Πρότυπο Euro 1: Οδηγίες 91/441/EEC μόνο για επιβατηγά ή 93/59/EEC για επιβατηγά και ελαφρά φορτηγά.
– Πρότυπο Euro 2: Οδηγίες 94/12/EEC ή 96/69/EEC.
– Πρότυπα Euro 3/4: Οδηγία 98/69/EC, περισσότερες τροποποιήσεις με την 2002/80/EC.
– Πρότυπα Euro 5/6: Ο προτεινόμενος κανονισμός Euro 5 εκδόθηκε τον Δεκέμβριο του 2005, ενώ τα προτεινόμενα όρια του Euro 6 εκδόθηκαν από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο τον Δεκέμβριο του 2006
Θα περίμενε, λοιπόν, κανείς ότι με βάση αυτά τα πρότυπα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας θα ορίζονταν και ποια είναι τα «καθαρά» αυτοκίνητα που θα πρέπει να πληρώνουν λιγότερα τέλη. Κι όμως η πρόταση που παρουσίασε ο κ Σουφλιάς χωρίζει τα αυτοκίνητα με βάση την άδεια κυκλοφορίας τους, π.χ. πριν ή μετά το 2005. Αν κάποιος αγόρασε το 2005 ένα αυτοκίνητο Euro 3 θα πληρώσει λιγότερα τέλη από κάποιον που αγόρασε ένα αυτοκίνητο Euro 4 το 2004, που θα πληρώσει περισσότερα.
Ο ανήκουστος αυτός τρόπος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας δεν σχολιάστηκε από κανένα κόμμα της αντιπολίτευσης, τα οποία μίλησαν για αντιλαϊκά μέτρα και άλλα γνωστά. Μα καλά κανένας τους δεν έχει κάποιον φίλο μηχανικό να του εξηγήσει αυτά τα απλά πράγματα;”
Αναγνώστης
Πόσο δίκιο έχει!!! Ο Σαρακατσάνος το έκανε πάλι το θαύμα του…