Ο Fernando Alonso μπροστά σε χιλιάδες Tifossi κατάφερε και πήρε την νίκη στο Ιταλικό Grand Prix στην πίστα της Monza μετά από ένα συναρπαστικό αγώνα που είχε με τον Jenson Button. Στην 2η θέση ο Βρετανός που μέχρι τον 35 γύρο οδηγούσε τον αγώνα μετά από μια εκπληκτική εκκίνηση που έκανε ενώ το βάθρο συμπληρώθηκε από τον Felipe Massa ο οποίος έδωσε διαστάσεις θριάμβου στην Scuderia. Στην 4η θέση ο Sebastian Vettel, στην 5η ο , Nico Rosberg και στην 6η ο Mark Webber. Η 10αδα συμπληρώθηκε από τους Nico Hulkenberg, Robert Kubica, Michael Schumacher και Rubens Barrichello. Ας τα δούμε όμως τα πράγματα από την στιγμή που έσβησαν τα κόκκινα φώτα.

Με το που έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Jenson Button έκανε εκπληκτική εκκίνηση και πέρασε τον Fernando Alonso στρίβοντας πρώτος στην πρώτη στροφή. Ακριβώς από πίσω του έστριψε ο Alonso ο οποίος δεχόταν πίεση από τον Massa, με τον Βραζιλιάνο να προσπαθεί να περάσει και τους δύο από την εξωτερική του πρώτου σικέιν. Εκεί, και οι τρεις είχανε μια μικρή επαφή με τον Button να χάνει ένα κομμάτι από τον διαχύτη του αλλά δεν φάνηκε να του δημιουργεί κάποιο πρόβλημα.

Ακριβώς στις επόμενες στροφές ήρθε η τραγωδία για τον Lewis Hamilton αφού στην προσπάθεια του να περάσει τον Massa, κλείστηκε στην εσωτερική της αριστερής στροφής και βρήκε με τον πίσω αριστερά τροχό του Felipe Massa με αποτέλεσμα να καταρρεύσει η μπροστά ανάρτηση του και στην επόμενη στροφή να βγει στα χαλίκια αφού η ανάρτηση πλέον δεν υπάκουε στις εντολές του τιμονιού με αποτέλεσμα να τελειώσει έτσι άδοξα ο αγώνας του πρωτοπόρου, μέχρι εκείνη την στιγμή, οδηγού στο πρωτάθλημα των οδηγών.

Τραγικά άσχημη εκκίνηση για ακόμη μια φορά και από τις δύο RedBull αφού ο Sebastian Vettel από την 6η έπεσε στην 7η και ο Mark Webber από την 4η στην 9η. Εκπληκτική εκκίνηση και από τις δύο Mercedes αφού ο Michael Schumacher κέρδισε 4 θέσεις και από την 12η θέση βρέθηκε στην 8η, ενώ ο Nico Rosberg από την 7η ανέβηκε στην 4η. Κάπου εδώ τελείωσε και ο αγώνας του Kamui Kobayashi αφού το πρόβλημα που αντιμετώπισε με το κιβώτιο ταχυτήτων δεν λύθηκε μέσα στα πιτ.

Στους πρώτους γύρους τόσο ο Alonso όσο και ο Massa πίεζαν τον Button για προσπέρασμα αφού ο Βρετανός δεν μπορούσε να δημιουργήσει διαφορά. Στον 10ο γύρο ο Adrian Sutil μπήκε στα pit για αλλαγή ελαστικών βάζοντας την σκληρή γόμα ρισκάροντας έτσι ώστε να αντέξει μέχρι το τέλος.

Και φτάσαμε στον 14ο γύρο όπου όλοι πίστευαν ότι ο Button θα έμπαινε στα pit για αλλαγή ελαστικών λόγω διαφορετικού setup που είχε επιλέξει. Ο Βρετανός όμως αντί να πέφτει σε ρυθμό, ανέβαινε και κατάφερε μάλιστα να κάνει διαφορά από τον Alonso κοντά στο 1 δευτερόλεπτο. Στον 21 γύρο παρουσιάστηκε πρόβλημα στον κινητήρα του Vettel ο οποίος έχασε μία θέση (από τον ομόσταβλό του Mark Webber) αλλά εντελώς ξαφνικά στον επόμενο γύρο το λύθηκε… Team order με ωραίο τρόπο; Δεν ξέρω, δεν απαντώ …

Ο αγώνας κυλούσε με τους δύο πρωτοπόρους να κάνουν ο ένας μετά τον άλλο ταχύτερο γύρο και όλοι περίμεναν πότε θα έρθει η ώρα να μπούνε στα πιτ. Τελικά ο Jenson Button μπήκε πρώτος στα πιτ στον 37 γύρο με τον Fernando Alonso να μένει εκτός πίστας για ένα γύρο προσπαθώντας να καλύψει τα 7 δέκατα που είχαν διαφορά. Το πιτ στοπ του Βρετανού δεν ήταν πολύ γρήγορο (4.2 δευτερόλεπτα) και αμέσως στον επόμενο γύρο ο Alonso μπήκε και αυτός στα πιτ για αλλαγή ελαστικών. Με χρόνο 3.5 δευτερόλεπτα οι μηχανικοί του, του έδωσαν τα επιπλέον δέκατα που χρειαζόταν ώστε να βρεθεί στην πρώτη θέση και η Monza να πάρει φωτιά από τους πανηγυρισμούς των χιλιάδων tifossi. Στο ίδιο κομμάτι του αγώνα, ο Webber πέρασε τον Hulkenberg.

Με ελεύθερο το πεδίο, ο Alonso πήρε διαφορά ασφαλείας από τον Button ο οποίος πλέον ανησυχούσε για την 2η θέση μιας ο Felipe Massa τον είχε πλησιάσει αρκετά. Και εκεί που πιστεύαμε όλοι ότι τα μαλακά ελαστικά θα διαλυόταν μέχρι τα μέσα του αγώνα, είχαν απομείνει μόλις 4 γύροι από τους 53 και οι Sebastian Vettel και Vitaly Petrov δεν είχαν κάνει πιτ στοπ ώστε να αλλάξουν ελαστικά όπως υποχρεούνται. Ο Jarno Trulli κάπου εδώ εγκατέλειψε λόγω μηχανικού προβλήματος ενώ ο Alonso έχασε τα φρένα στο σικέιν αλλά συνέχισε τελικά χωρίς κανένα πρόβλημα. O Vettel μπήκε τελικά στα πιτ στον προτελευταίο γύρο και από την 4η θέση που βρισκόταν βρέθηκε ξανά στην 4η (!!!) δείχνοντας ότι η στρατηγική που ακολούθησε ήταν η κατάλληλη.

Κάπως έτσι ο Fernando Alonso είδε πρώτος την καρό σημαία, κάτι που είχε να δει η Ferrari στην Monza από το 2006 με τον Michael Schumacher. Σε ότι αφορά το πρωτάθλημα των οδηγών, ο Mark Webber, μετά την εγκατάλειψη του Lewis Hamilton, ανέβηκε στην πρώτη θέση με 187 βαθμούς, ενώ ο Βρετανός με 182 έπεσε στην 2η. Στην 3η ο Fernando Alonso με 166 ενώ στην 4η ο Jenson Button με 165. Στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών η Red Bull μεγάλωσε την διαφορά της από την McLaren κατά 2 βαθμούς (350 έναντι 347) ενώ στην 3η θέση βρίσκεται η Ferrari με 290 βαθμούς.

Επόμενος αγώνας στις 24-25-26 Σεπτεμβρίου με το βραδινό Grand Prix στην μακρινή Σιγκαπούρη. Αναλυτικά τα αποτελέσματα και οι βαθμολογίες τόσο στο πρωτάθλημα των οδηγών όσο και των κατασκευαστών στη συνέχεια.

P.S: Ο PascaL 425 (Γιώργος) έχει πάει διακοπές και έτσι μην περιμένετε το άρθρο “Ανάλυσε το” μετά το τέλος αγώνα. ;) Αναλαμβάνει ξανά από τη Σιγκαπούρη.

FORMULA 1 GRAN PREMIO SANTANDER D’ITALIA 2010

Pos No Driver Team Laps Time/Retired Grid Pts
1 8 Fernando Alonso Ferrari 53 Winner 1 25
2 1 Jenson Button McLaren-Mercedes 53 +2.9 secs 2 18
3 7 Felipe Massa Ferrari 53 +4.2 secs 3 15
4 5 Sebastian Vettel RBR-Renault 53 +28.1 secs 6 12
5 4 Nico Rosberg Mercedes GP 53 +29.9 secs 7 10
6 6 Mark Webber RBR-Renault 53 +31.2 secs 4 8
7 10 Nico Hulkenberg Williams-Cosworth 53 +32.8 secs 8 6
8 11 Robert Kubica Renault 53 +34.0 secs 9 4
9 3 Michael Schumacher Mercedes GP 53 +44.9 secs 12 2
10 9 Rubens Barrichello Williams-Cosworth 53 +64.2 secs 10 1
11 16 Sebastien Buemi STR-Ferrari 53 +65.0 secs 14
12 15 Vitantonio Liuzzi Force India-Mercedes 53 +66.1 secs 19
13 12 Vitaly Petrov Renault 53 +78.9 secs 20
14 22 Pedro de la Rosa BMW Sauber-Ferrari 52 +1 Lap 16
15 17 Jaime Alguersuari STR-Ferrari 52 +1 Lap 15
16 14 Adrian Sutil Force India-Mercedes 52 +1 Lap 11
17 24 Timo Glock Virgin-Cosworth 51 +2 Laps 24
18 19 Heikki Kovalainen Lotus-Cosworth 51 +2 Laps 18
19 20 Sakon Yamamoto HRT-Cosworth 51 +2 Laps 23
20 25 Lucas di Grassi Virgin-Cosworth 50 +3 Laps 21
Ret 18 Jarno Trulli Lotus-Cosworth 46 +7 Laps 17
Ret 21 Bruno Senna HRT-Cosworth 11 +42 Laps 22
Ret 2 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 0 +53 Laps 5
Ret 23 Kamui Kobayashi BMW Sauber-Ferrari 0 +53 Laps 13

Note – Glock qualified 21st but dropped five grid places due to non-regulation gearbox work. Petrov qualified 15th but dropped five grid places after blocking Glock during Q1.

Βαθμολογία Οδηγών

Pos Driver Nationality Team Points
1 Mark Webber Australian RBR-Renault 187
2 Lewis Hamilton British McLaren-Mercedes 182
3 Fernando Alonso Spanish Ferrari 166
4 Jenson Button British McLaren-Mercedes 165
5 Sebastian Vettel German RBR-Renault 163
6 Felipe Massa Brazilian Ferrari 124
7 Nico Rosberg German Mercedes GP 112
8 Robert Kubica Polish Renault 108
9 Michael Schumacher German Mercedes GP 46
10 Adrian Sutil German Force India-Mercedes 45
11 Rubens Barrichello Brazilian Williams-Cosworth 31
12 Kamui Kobayashi Japanese BMW Sauber-Ferrari 21
13 Vitaly Petrov Russian Renault 19
14 Nico Hulkenberg German Williams-Cosworth 16
15 Vitantonio Liuzzi Italian Force India-Mercedes 13
16 Sebastien Buemi Swiss STR-Ferrari 7
17 Pedro de la Rosa Spanish BMW Sauber-Ferrari 6
18 Jaime Alguersuari Spanish STR-Ferrari 3
19 Heikki Kovalainen Finnish Lotus-Cosworth 0
20 Karun Chandhok Indian HRT-Cosworth 0
21 Lucas di Grassi Brazilian Virgin-Cosworth 0
22 Jarno Trulli Italian Lotus-Cosworth 0
23 Bruno Senna Brazilian HRT-Cosworth 0
24 Timo Glock German Virgin-Cosworth 0
25 Sakon Yamamoto Japanese HRT-Cosworth 0

Βαθμολογία Κατασκευαστών

Pos Team Points
1 RBR-Renault 350
2 McLaren-Mercedes 347
3 Ferrari 290
4 Mercedes GP 158
5 Renault 127
6 Force India-Mercedes 58
7 Williams-Cosworth 47
8 BMW Sauber-Ferrari 27
9 STR-Ferrari 10
10 Lotus-Cosworth 0
11 HRT-Cosworth 0
12 Virgin-Cosworth 0

[Πηγή: Formula 1 | Photos Copyright: Mark Thompson/Getty Images]

  • Χαίρομαι για τη νίκη του Alonso, κρατήθηκαν ζωντανές οι λιγοστές ελπίδες για τίτλο και έτσι αν κάνει μια καλή συνέχεια με συνεχόμενα βάθρα και νίκες τότε το μπορεί! ;)

  • Sound_Of_Madness

    Άντε να δούμε τι θα δούμε…. πάντως πλέον σχεδόν όλα γίνονται.
    Άσχετο, αλλά η Virgin καλύτερη νέα ομάδα! Yay! :)

  • Αναμενόμενο το αποτέλεσμα, το μόνο που έμενε να δούμε ήταν σε ποιές θέσεις θα τερμάτιζαν οι McLaren και οι Ferrari. οι Red Bull δεν είχαν ελπίδα στο συγκεκριμένο GP. Τώρα να δούμε πόσο δυνατότερες απο τον ανταγωνισμό είναι στους επόμενους αγώνες…

  • johnnyxp64

    φοβερος ο αγωνας! και δεν τα σκατωσε πολυ αυτη τη φορα ο Αλφα με τις διαφημησεις δοξα το θεο (βεβαια κατεβαζω ΤΩΡΑ BBC)

    καταπληκτικο το αρθρο!
    αλλα ρε παιδι μου
    “Ο PascaL 425 (Γιώργος) έχει πάει διακοπές”
    ποσο καιρο κανει διακοπες το παλικαρι? τι δουλεια κανει να μας παρει και μας!!!! :P

    • Sound_Of_Madness

      Εγώ έχω βρει ρώσικο site που τους δείχνει σε on demand streaming :]

  • δεν μου ειπε που θα πάει ο γιώργος αλλά πιστεύω ότι θα γυρίσει ορεξάτος!

  • johnnyxp64


    Sound_Of_Madness:

    Εγώ έχω βρει ρώσικο site που τους δείχνει σε on demand streaming :]

    στα αγγλικα?

    • Sound_Of_Madness

      Ναι, από BBC. Θέλεις το λινκ?

  • BBC iPlayer τους βλέπω κι εγω…!!!

  • johnnyxp64


    Sound_Of_Madness:

    Ναι, από BBC. Θέλεις το λινκ?

    και το ρωτας? το θεμα ειναι να μην ζητα ip UK και δεν γουσταρω να ατρεχω παμλι με τα προγρμματακια που κολανε και δεν δινουν IP…

  • Sound_Of_Madness

    Καμία σχέση. Take it: http://f1.f-e-n.net.
    Έχει ένα αρκετά καλό αρχείο από το 2006 κ μετά (πλήρες 2009), και σκόρπιους αγώνες πριν από αυτό, όποτε θέλεις nostalgy dose.

  • johnnyxp64

    se euxaristo para poly, vevai voulgarika-rosika den katalaveno alla o Chrome kanei kali metafrasi :P to thema einai den mporo me mia syntomi matia pou erixa na do poy einai ta streaming videos…. kana poio specific link mipos paizei?

    kai pali tnx

  • φοβερό λινκ…

  • Mika

    Blakeia tou Ham na xwthei etsi..Den eixe ypomonh..Tha xtypietai gi ayto pou ekane,ton Massa ton eixe,exase mia pithanh ki eykolh 3h 8esh..
    O Button odhghse alan8asta,ton prodwse to pistop..Pragmatika gia 8/10 tha ebgaine prwtos…Krima,tou aksize h 1h 8esh..Ki an den eixe pesei panw tou o blammenos Vettel,endexomenws tha htan poly konta stous 2 prwtous..
    Dynates oi Ferrari sth Monza,menei na apodeixtoun an htan pyrotexnhma apla gia na xaroun oi tifozi..O Alo eixe fresko kinhthra,kai ton aksiopoishse katallhla..Na doume sta ypoloipa,pws tha paei..Opou mallon meionektei logw mh yparkshs allou freskou kinhthra..
    Apagoreyontai ta la8h dia ropalou,apo dw kai pera..

    • johnnyxp64

      οπα κατσε, ο Αλονσο δεν εχει κανενα αλλο μοτερ νεο που μπορει να αλλαξει? ποτε τα εκανε χρήση όλα?


  • johnnyxp64:

    οπα κατσε, ο Αλονσο δεν εχει κανενα αλλο μοτερ νεο που μπορει να αλλαξει? ποτε τα εκανε χρήση όλα?

    ο κανονισμός λέει οτι μπορείς να αλλάζεις μοτέρ κ χωρίς να έχουν σπάσει. δηλ. ένα μοτερ χρησιμοποιημένο, μπορείς να το αντικαταστήσεις με νέο κ μετα να ξαναβάλλεις το παλιό σε άλλο αγώνα. αν χαλασουν όλα (6 ή 8 μου φαίνεται), τότε εχεις ποινή στην εκκίνηση…

    αλόνσο…η τύχη σου τελειώνει…

    • Mika

      Pes ta Re Sofocle!!!
      Etsi!!!!Xaxaxa
      Den exei allo fresko moter gia fetos..Kata boulhsh h omada tha krinei pou tha balei poio moter….Apo ayta pou exei hdh xrhsimopoihsei…

    • johnnyxp64

      auto rotao re paidia, ton kanonismo ton xero ta moter einai 8 per driver, O allonso pote evale 8 nea den katalava?

  • mika

    Akribws, einai 8 per driver per year…O Alonso ta exei xrhsimopoihsei ola mexri twra,opote stous allous 5 agwnes,tha exei kapoio xrhsimopoiohmeno sth plath tou…An anagkastei na parei 9o,logw astoxias kapoiou,tha parei 10 theseis poinh.

    • johnnyxp64

      και ξανα ερωτω, ποτε και για τι λογους γνωριζουμε εφαγε κι ολας και τους 8??? ολο αλλαζαν μοτερ στην φερραρι?

      και να ρωτησω και το αυτονοητο πως ακριβως μπορει καποιος να ελεγξει αν μια ομαδα αλλαξε μοτερ και εβαλε νεο??? :)

  • Mika

    Ola exoun serial number panw pou to elegxei h FIA…
    :-)
    Exw diabasei pws exei kanei xrhsh olwn twn moter pou to analogoun..Den exei dikaiwma gia kainourio..Mporei periodika,h omada na tou edine neo moter wste na kalypsei me freskia dynamh,oti meionektouse h Ferrari se sthsimo se pollous agwnes…Den shmainei pws ekapse ta moter,apla oti isws na mhn ekane swsth xrhsh tou pote tha ta baloun kai pou..
    O Domenicalli pantws leei den exoun anhsyxia.O kairos tha deiksei..