Ο Fernando Alonso μπροστά σε χιλιάδες Tifossi κατάφερε και πήρε την νίκη στο Ιταλικό Grand Prix στην πίστα της Monza μετά από ένα συναρπαστικό αγώνα που είχε με τον Jenson Button. Στην 2η θέση ο Βρετανός που μέχρι τον 35 γύρο οδηγούσε τον αγώνα μετά από μια εκπληκτική εκκίνηση που έκανε ενώ το βάθρο συμπληρώθηκε από τον Felipe Massa ο οποίος έδωσε διαστάσεις θριάμβου στην Scuderia. Στην 4η θέση ο Sebastian Vettel, στην 5η ο , Nico Rosberg και στην 6η ο Mark Webber. Η 10αδα συμπληρώθηκε από τους Nico Hulkenberg, Robert Kubica, Michael Schumacher και Rubens Barrichello. Ας τα δούμε όμως τα πράγματα από την στιγμή που έσβησαν τα κόκκινα φώτα.
Με το που έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Jenson Button έκανε εκπληκτική εκκίνηση και πέρασε τον Fernando Alonso στρίβοντας πρώτος στην πρώτη στροφή. Ακριβώς από πίσω του έστριψε ο Alonso ο οποίος δεχόταν πίεση από τον Massa, με τον Βραζιλιάνο να προσπαθεί να περάσει και τους δύο από την εξωτερική του πρώτου σικέιν. Εκεί, και οι τρεις είχανε μια μικρή επαφή με τον Button να χάνει ένα κομμάτι από τον διαχύτη του αλλά δεν φάνηκε να του δημιουργεί κάποιο πρόβλημα.
Ακριβώς στις επόμενες στροφές ήρθε η τραγωδία για τον Lewis Hamilton αφού στην προσπάθεια του να περάσει τον Massa, κλείστηκε στην εσωτερική της αριστερής στροφής και βρήκε με τον πίσω αριστερά τροχό του Felipe Massa με αποτέλεσμα να καταρρεύσει η μπροστά ανάρτηση του και στην επόμενη στροφή να βγει στα χαλίκια αφού η ανάρτηση πλέον δεν υπάκουε στις εντολές του τιμονιού με αποτέλεσμα να τελειώσει έτσι άδοξα ο αγώνας του πρωτοπόρου, μέχρι εκείνη την στιγμή, οδηγού στο πρωτάθλημα των οδηγών.
Τραγικά άσχημη εκκίνηση για ακόμη μια φορά και από τις δύο RedBull αφού ο Sebastian Vettel από την 6η έπεσε στην 7η και ο Mark Webber από την 4η στην 9η. Εκπληκτική εκκίνηση και από τις δύο Mercedes αφού ο Michael Schumacher κέρδισε 4 θέσεις και από την 12η θέση βρέθηκε στην 8η, ενώ ο Nico Rosberg από την 7η ανέβηκε στην 4η. Κάπου εδώ τελείωσε και ο αγώνας του Kamui Kobayashi αφού το πρόβλημα που αντιμετώπισε με το κιβώτιο ταχυτήτων δεν λύθηκε μέσα στα πιτ.
Στους πρώτους γύρους τόσο ο Alonso όσο και ο Massa πίεζαν τον Button για προσπέρασμα αφού ο Βρετανός δεν μπορούσε να δημιουργήσει διαφορά. Στον 10ο γύρο ο Adrian Sutil μπήκε στα pit για αλλαγή ελαστικών βάζοντας την σκληρή γόμα ρισκάροντας έτσι ώστε να αντέξει μέχρι το τέλος.
Και φτάσαμε στον 14ο γύρο όπου όλοι πίστευαν ότι ο Button θα έμπαινε στα pit για αλλαγή ελαστικών λόγω διαφορετικού setup που είχε επιλέξει. Ο Βρετανός όμως αντί να πέφτει σε ρυθμό, ανέβαινε και κατάφερε μάλιστα να κάνει διαφορά από τον Alonso κοντά στο 1 δευτερόλεπτο. Στον 21 γύρο παρουσιάστηκε πρόβλημα στον κινητήρα του Vettel ο οποίος έχασε μία θέση (από τον ομόσταβλό του Mark Webber) αλλά εντελώς ξαφνικά στον επόμενο γύρο το λύθηκε… Team order με ωραίο τρόπο; Δεν ξέρω, δεν απαντώ …
Ο αγώνας κυλούσε με τους δύο πρωτοπόρους να κάνουν ο ένας μετά τον άλλο ταχύτερο γύρο και όλοι περίμεναν πότε θα έρθει η ώρα να μπούνε στα πιτ. Τελικά ο Jenson Button μπήκε πρώτος στα πιτ στον 37 γύρο με τον Fernando Alonso να μένει εκτός πίστας για ένα γύρο προσπαθώντας να καλύψει τα 7 δέκατα που είχαν διαφορά. Το πιτ στοπ του Βρετανού δεν ήταν πολύ γρήγορο (4.2 δευτερόλεπτα) και αμέσως στον επόμενο γύρο ο Alonso μπήκε και αυτός στα πιτ για αλλαγή ελαστικών. Με χρόνο 3.5 δευτερόλεπτα οι μηχανικοί του, του έδωσαν τα επιπλέον δέκατα που χρειαζόταν ώστε να βρεθεί στην πρώτη θέση και η Monza να πάρει φωτιά από τους πανηγυρισμούς των χιλιάδων tifossi. Στο ίδιο κομμάτι του αγώνα, ο Webber πέρασε τον Hulkenberg.
Με ελεύθερο το πεδίο, ο Alonso πήρε διαφορά ασφαλείας από τον Button ο οποίος πλέον ανησυχούσε για την 2η θέση μιας ο Felipe Massa τον είχε πλησιάσει αρκετά. Και εκεί που πιστεύαμε όλοι ότι τα μαλακά ελαστικά θα διαλυόταν μέχρι τα μέσα του αγώνα, είχαν απομείνει μόλις 4 γύροι από τους 53 και οι Sebastian Vettel και Vitaly Petrov δεν είχαν κάνει πιτ στοπ ώστε να αλλάξουν ελαστικά όπως υποχρεούνται. Ο Jarno Trulli κάπου εδώ εγκατέλειψε λόγω μηχανικού προβλήματος ενώ ο Alonso έχασε τα φρένα στο σικέιν αλλά συνέχισε τελικά χωρίς κανένα πρόβλημα. O Vettel μπήκε τελικά στα πιτ στον προτελευταίο γύρο και από την 4η θέση που βρισκόταν βρέθηκε ξανά στην 4η (!!!) δείχνοντας ότι η στρατηγική που ακολούθησε ήταν η κατάλληλη.
Κάπως έτσι ο Fernando Alonso είδε πρώτος την καρό σημαία, κάτι που είχε να δει η Ferrari στην Monza από το 2006 με τον Michael Schumacher. Σε ότι αφορά το πρωτάθλημα των οδηγών, ο Mark Webber, μετά την εγκατάλειψη του Lewis Hamilton, ανέβηκε στην πρώτη θέση με 187 βαθμούς, ενώ ο Βρετανός με 182 έπεσε στην 2η. Στην 3η ο Fernando Alonso με 166 ενώ στην 4η ο Jenson Button με 165. Στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών η Red Bull μεγάλωσε την διαφορά της από την McLaren κατά 2 βαθμούς (350 έναντι 347) ενώ στην 3η θέση βρίσκεται η Ferrari με 290 βαθμούς.
Επόμενος αγώνας στις 24-25-26 Σεπτεμβρίου με το βραδινό Grand Prix στην μακρινή Σιγκαπούρη. Αναλυτικά τα αποτελέσματα και οι βαθμολογίες τόσο στο πρωτάθλημα των οδηγών όσο και των κατασκευαστών στη συνέχεια.
P.S: Ο PascaL 425 (Γιώργος) έχει πάει διακοπές και έτσι μην περιμένετε το άρθρο “Ανάλυσε το” μετά το τέλος αγώνα. ;) Αναλαμβάνει ξανά από τη Σιγκαπούρη.
FORMULA 1 GRAN PREMIO SANTANDER D’ITALIA 2010
Pos | No | Driver | Team | Laps | Time/Retired | Grid | Pts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 8 | Fernando Alonso | Ferrari | 53 | Winner | 1 | 25 |
2 | 1 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 53 | +2.9 secs | 2 | 18 |
3 | 7 | Felipe Massa | Ferrari | 53 | +4.2 secs | 3 | 15 |
4 | 5 | Sebastian Vettel | RBR-Renault | 53 | +28.1 secs | 6 | 12 |
5 | 4 | Nico Rosberg | Mercedes GP | 53 | +29.9 secs | 7 | 10 |
6 | 6 | Mark Webber | RBR-Renault | 53 | +31.2 secs | 4 | 8 |
7 | 10 | Nico Hulkenberg | Williams-Cosworth | 53 | +32.8 secs | 8 | 6 |
8 | 11 | Robert Kubica | Renault | 53 | +34.0 secs | 9 | 4 |
9 | 3 | Michael Schumacher | Mercedes GP | 53 | +44.9 secs | 12 | 2 |
10 | 9 | Rubens Barrichello | Williams-Cosworth | 53 | +64.2 secs | 10 | 1 |
11 | 16 | Sebastien Buemi | STR-Ferrari | 53 | +65.0 secs | 14 | |
12 | 15 | Vitantonio Liuzzi | Force India-Mercedes | 53 | +66.1 secs | 19 | |
13 | 12 | Vitaly Petrov | Renault | 53 | +78.9 secs | 20 | |
14 | 22 | Pedro de la Rosa | BMW Sauber-Ferrari | 52 | +1 Lap | 16 | |
15 | 17 | Jaime Alguersuari | STR-Ferrari | 52 | +1 Lap | 15 | |
16 | 14 | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 52 | +1 Lap | 11 | |
17 | 24 | Timo Glock | Virgin-Cosworth | 51 | +2 Laps | 24 | |
18 | 19 | Heikki Kovalainen | Lotus-Cosworth | 51 | +2 Laps | 18 | |
19 | 20 | Sakon Yamamoto | HRT-Cosworth | 51 | +2 Laps | 23 | |
20 | 25 | Lucas di Grassi | Virgin-Cosworth | 50 | +3 Laps | 21 | |
Ret | 18 | Jarno Trulli | Lotus-Cosworth | 46 | +7 Laps | 17 | |
Ret | 21 | Bruno Senna | HRT-Cosworth | 11 | +42 Laps | 22 | |
Ret | 2 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 0 | +53 Laps | 5 | |
Ret | 23 | Kamui Kobayashi | BMW Sauber-Ferrari | 0 | +53 Laps | 13 |
Note – Glock qualified 21st but dropped five grid places due to non-regulation gearbox work. Petrov qualified 15th but dropped five grid places after blocking Glock during Q1.
Βαθμολογία Οδηγών
Pos | Driver | Nationality | Team | Points |
---|---|---|---|---|
1 | Mark Webber | Australian | RBR-Renault | 187 |
2 | Lewis Hamilton | British | McLaren-Mercedes | 182 |
3 | Fernando Alonso | Spanish | Ferrari | 166 |
4 | Jenson Button | British | McLaren-Mercedes | 165 |
5 | Sebastian Vettel | German | RBR-Renault | 163 |
6 | Felipe Massa | Brazilian | Ferrari | 124 |
7 | Nico Rosberg | German | Mercedes GP | 112 |
8 | Robert Kubica | Polish | Renault | 108 |
9 | Michael Schumacher | German | Mercedes GP | 46 |
10 | Adrian Sutil | German | Force India-Mercedes | 45 |
11 | Rubens Barrichello | Brazilian | Williams-Cosworth | 31 |
12 | Kamui Kobayashi | Japanese | BMW Sauber-Ferrari | 21 |
13 | Vitaly Petrov | Russian | Renault | 19 |
14 | Nico Hulkenberg | German | Williams-Cosworth | 16 |
15 | Vitantonio Liuzzi | Italian | Force India-Mercedes | 13 |
16 | Sebastien Buemi | Swiss | STR-Ferrari | 7 |
17 | Pedro de la Rosa | Spanish | BMW Sauber-Ferrari | 6 |
18 | Jaime Alguersuari | Spanish | STR-Ferrari | 3 |
19 | Heikki Kovalainen | Finnish | Lotus-Cosworth | 0 |
20 | Karun Chandhok | Indian | HRT-Cosworth | 0 |
21 | Lucas di Grassi | Brazilian | Virgin-Cosworth | 0 |
22 | Jarno Trulli | Italian | Lotus-Cosworth | 0 |
23 | Bruno Senna | Brazilian | HRT-Cosworth | 0 |
24 | Timo Glock | German | Virgin-Cosworth | 0 |
25 | Sakon Yamamoto | Japanese | HRT-Cosworth | 0 |
Βαθμολογία Κατασκευαστών
Pos | Team | Points |
---|---|---|
1 | RBR-Renault | 350 |
2 | McLaren-Mercedes | 347 |
3 | Ferrari | 290 |
4 | Mercedes GP | 158 |
5 | Renault | 127 |
6 | Force India-Mercedes | 58 |
7 | Williams-Cosworth | 47 |
8 | BMW Sauber-Ferrari | 27 |
9 | STR-Ferrari | 10 |
10 | Lotus-Cosworth | 0 |
11 | HRT-Cosworth | 0 |
12 | Virgin-Cosworth | 0 |
[Πηγή: Formula 1 | Photos Copyright: Mark Thompson/Getty Images]