Ξέρεις ότι οι κορυφαίες ομάδες χρησιμοποιούν ειδικές χαρτογραφήσεις στους κινητήρες τους, έτσι ώστε αυτοί να παράγουν μεγάλες ποσότητες καυσίμων ακόμα και όταν ο οδηγός δεν έχει το πόδι του στο γκάζι. Επίσης, ξέρεις ότι αυτό θα ισχύσει για τελευταία φορά στο ευρωπαϊκό Grand Prix, στη Βαλένθια, καθώς από το Silverstone θα απαγορευθεί. Όπως είναι λογικό, αυτό θα κοστίσει περισσότερο χρόνο σε κάποιες ομάδες, με αποτέλεσμα να επωφεληθούν κάποιες άλλες.

Ο Martin Whitmarsh, πρόεδρος της McLaren, θεωρεί αρκετά πιθανό το όφελος της ομάδας του να είναι κοντά στο μισό δευτερόλεπτο, καθώς πιστεύει ότι αυτή τη στιγμή το μεγαλύτερο κέρδος το έχει με διαφορά η Red Bull.

Είναι αρκετά πιθανό να κλείσουμε τη διαφορά μισό δευτερόλεπτο στις κατατακτήριες.

Φυσικά, η Red Bull (όπως λογικά και οι άλλες ομάδες) χρησιμοποιεί αυτό το σύστημα μόνο στις κατατακτήριες και όχι στον αγώνα, καθώς βλάπτει πολύ τον κινητήρα. Το ίδιο επισημαίνει και ο Jenson Button.

Η Red Bull επιλέγει συνεχή ροή καυσαερίων μόνο στον γύρο των κατατακτήριων, αλλά όχι στον αγώνα.

Σε ρυθμό αγώνα, η McLaren δείχνει να είναι πολύ κοντά σε αυτόν της Red Bull, αλλά στις κατατακτήριες η διαφορά απόδοσης της RB7 από την MP4-26 είναι εμφανής. Αυτό γίνεται από την καλύτερη συνεχή ροή των καυσαερίων που έχει ο RS 27 του αυστριακού μονοθεσίου, αλλά και από το αποδοτικότερο DRS. Βέβαια, όπως έχω ξαναγράψει, μπορεί το DRS της McLaren να είναι από τα χειρότερα του grid σε απόδοση, ωστόσο, το κέρδος έρχεται στον αγώνα, καθώς το μεγαλύτερο φάρδος του άνω flap επιτρέπει στην πίσω πτέρυγα να παράγει μεγαλύτερα ποσά κάθετης δύναμης.

[Πηγή: motorsport | Photo Copyright: HOCH ZWEI]

  • parsik

    Ειμαι πολυ περιεργος να δω τι θα γινει στον πρωτο αγωνα χωρις τους “καυτους διαχυτες” Ελπιζω να ωφεληθουμε εστω και λιγο για μια καλυτερη θεση στο grid γιατι ενω το race pace ειναι πολυ καλο (αν δεν υπαρχουν στουκες δλδ) στα δοκομαστικα….. Go mclaren go

  • LJ

    2 ερωτησεις:

    1. Γτ ειναι χειροτερο το DRS της McLaren?
    2. Τι εγινε τελικα με τις ευκαμπτες εμπρος πτερυγες?

    • parsik

      1. Γιατι εχει πιο πολυ “φτερο” για να παραγει περισσοτερη καθετη δυναμη…
      2. Τιποτα εφ οσον αποδειχθηκαν νομιμες, φανταζομαι οτι ολοι προσπαθουν να τις αντιγραψουν

    • Διότι έχει πολύ μεγάλο άνω flap. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να είναι μικρότερο το κενό που δημιουργείται μεταξύ των δύο flap όταν η πίσω πτέρυγα ενεργοποιείται. Έτσι, ο αέρας που διαφέυγει είναι λιγότερος. Συνεπώς, η αντίσταση που “διώχνει” ο οδηγός να είναι μικρότερη, όπως και η συνισταμένη δύναμη, άρα και η επιτάχυνση. Όμως, στον αγώνα, όπου η χρήση της είναι περιορισμένη και όχι τόσο συχνή, όλη η πίσω πτέρυγα παράγει μεγαλύτερες ποσότητες κάθετης δύναμης.

       

      Όσον αφορά τις εύκαμπτες αεροτομές, δεν υπάρχει κάτι νεότερο. Η πτέρυγα της RB7 είναι νόμιμη (https://www.autoblog.gr/2011/03/31/fia-red-bull-wing-flex-not-illegal/), με τις άλλες κορυφαίες ομάδες προσπαθούν να δημιουργήσουν τη δική τους. Φυσικά, αν υπάρξει κάτι νεότερο θα σας ενημερώσουμε!

      Ελπίζω να σε βοήθησα! :)

    • έλα ντε, τι έγινε τις μπροστά αεροτομές;;;

  • LJ

    Ευχαριστω πολυ και τους δυο παιδια!

    Δεν το ειχα προσεξει αυτο για το πισω πτερυγιο της McLaren. Τωρα ειδα την φοτο απο το αρθρο για την αλλαγη της ημ/νιας των χαρτογραφισεων και η διαφορα με RBR ειναι εμφανη!
    Ο μηχανισμος(σερβομηχανισμος φανταζομαι(?)) του DRS ειναι ο ιδιος για ολους, σωστα?

    • Αυτή τη φώτο θα σου έλεγα να δεις!

      Προφανώς, ναι!

    • stadi

      Δεν ξερω αν ειναι ιδιος για ολους αλλα αυτο που ξερω ειναι οτι το σερβο δουλεβει υδραβλικα για καλυτερη αξιοπιστια και ταχυτητα.

  • parsik

    ολους μας βοηθησες pascal

  • stadi

    Pascal έγραψες ποιο πάνω ότι η Redbull δεν χρησιμοποιεί στον αγώνα τόσο το blown diffuser με κλειστό γκάζι γιατί βλάπτει το κινητήρα. Πιστεύω επίσης ότι δεν μπορεί να το χρησιμοποιήσει στον αγώνα γιατί αυξάνεται η κατανάλωση καυσίμου. Δηλαδή αν θέλουν να το χρησιμοποιήσουν στον αγώνα θα πρέπει να έχουν περισσότερο καύσιμο κάτι που στα δοκιμαστικά δεν τους νοιάζει. Επειδή  ο κινητήρας της Renault καταναλώνει λιγότερο καύσιμο μπορούν και εκμεταλλεύονται καλυτέρα το blown diffuser, ειδικά με κλειστό γκάζι, με ποιο extreme χαρτογραφήσεις κάτι που στη McLaren και ειδικά στη Ferrari είναι ποιο δύσκολο να κάνουν λογο κατανάλωσης του κινητήρα. Σίγουρα σε αυτό που λες έχεις δίκαιο. Οι χαρτογραφήσεις αυτές ταλαιπωρούν τον κινητήρα, και επειδή αυτές τις καινοτομίες τις έχουν στη Redbull από περισυ σκεφτομαι την εγκατάλειψη προς το τέλος της χρονιάς από το vettel στην Κορέα. Είμαι βέβαιος ότι από το Silverstone και μετά η πρώτη σειρά θα έχει άλλο χρώμα στις κατατακτήριες εκτός βέβαια από κάποιες πίστες που απαιτούν υψηλή κάθετη δύναμη.

  • Risk

    Dhladh san na leme oti h redbull voleuetai pou exei kinhtira me xamhloterh apodosh . . ?

    • stadi

      Απλα εκμεταλλευονται την αδυναμια τους παραγωντας καθετη δυναμη.Τρελο μυαλο ο Neway.Kαι το κακο για τις αλλες ομαδες ειναι οτι οι καινοτομιες του neway δυσκολα γινονται αντιλυπτες και πιο δυσκολα αντιγραφονται ετσι ωστε να αποδιδουν τα μεγιστα.