Rally Ακρόπολις 2011 – Ο Ogier νικητής!

Σχετικά άρθρα

O Sebastien Ogier ήταν τελικά αυτός που κέρδισε το Rally Ακρόπολις. Μετά απο 2 εναλλαγές, όπου τη πρώτη μέρα προηγείτο ο Solberg και τη δεύτερη ο Loeb, ο Ogier είναι ο μεγάλος νικητής. Η οδήγηση του Citroen DS3 WRC, απο τον Ogier τον έφερε 0.009s γρηγορότερα στο τερματισμό από το team mate του Sebastien Loeb, ο οποίος έλαβε τη δεύτερη θέση στη γενική κατάταξη.

Ήταν ένα πολύ καλό rally για μένα, δήλωσε ο Ogier.Είμαι πολύ χαρούμενος.

Ο Mikko Hirvonen τερμάτισε 3ος, και παρότι ήταν 0.5 δευτ. γρηγορότερος από ό,τι ο Ogier στο πρώτο μέρος, αλλά ένα κατεστραμμένο δεξί πίσω ελαστικό  του Ford Fiesta RS WRC τους καθυστέρησε. Ο Φιλανδός δήλωσε:

Πραγματικά προσπάθησα να πιέσω σκληρά και προσπάθησα σε όλη τη διαδρομή μέχρι το τέλος.

O Kimi Raikkonen δήλωσε είπε ότι έχασε πολύ χρόνο σε δύο σημεία του αγώνα. Ο Juho Hänninen κέρδισε το Super 2000 με το Red Bull Skoda Fabia του. Την καλύτερη θέση από ελληνικής πλευράς πήρε ο Λάμπρος Αθανάσουλας με Ford Fiesta RS που κατετάγη 19ος.

Αναλυτικά αποτελέσματα, η συνέντευξη τύπου και η βαθμολογία στο πρωτάθλημα οδηγών, συνοδηγών και κατασκευαστών στη συνέχεια.

Αποτελέσματα – Βαθμολογία

[tabs slidertype=”top tabs” fx=”slide”][tabcontainer] [tabtext]Κατάταξη αγώνα[/tabtext] [tabtext]Οδηγοί[/tabtext] [tabtext]Συνοδηγοί[/tabtext] [tabtext]Κατασκευαστές[/tabtext] [/tabcontainer] [tabcontent] [tab]

Rally Acropolis 2011 – Final Results

Pos Driver Group Class Total Time Diff Prev Diff 1st
1 S. OGIER M A0 4:04:44.3 0.0 0.0
2 S. LOEB M A0 4:04:54.8 +10.5 +10.5
3 M. HIRVONEN M A0 4:04:57.8 +3.0 +13.5
4 P. SOLBERG M A0 4:05:23.1 +25.3 +38.8
5 H. SOLBERG A0 4:10:09.0 +4:45.9 +5:24.7
6 M. WILSON M A0 4:11:39.0 +1:30.0 +6:54.7
7 K. RÄIKKÖNEN M A0 4:13:13.7 +1:34.7 +8:29.4
8 J. HANNINEN S A0 4:16:19.0 +3:05.3 +11:34.7
9 J. LATVALA M A0 4:17:53.1 +1:34.1 +13:08.8
10 D. KUIPERS M A0 4:19:54.4 +2:01.3 +15:10.1
11 B. SOUSA S A0 4:21:13.6 +1:19.2 +16:29.3
12 M. ØSTBERG M A0 4:22:01.7 +48.1 +17:17.4
13 F. TURÁN S A0 4:22:36.3 +34.6 +17:52.0
14 H. GASSNER JR S A0 4:23:27.7 +51.4 +18:43.4
15 M. PROKOP S A0 4:25:17.4 +1:49.7 +20:33.1
16 N. AL-ATTIYAH S A0 4:26:23.9 +1:06.5 +21:39.6
17 R. KUIPERS A0 4:35:56.7 +9:32.8 +31:12.4
18 E. BRYNILDSEN S A0 4:37:41.5 +1:44.8 +32:57.2
19 L. ATHANASSOULAS A0 4:40:08.7 +2:27.2 +35:24.4
20 E. NOVIKOV A0 4:46:31.7 +6:23.0 +41:47.4
21 N. KONDRAKHIN A0 4:46:46.6 +14.9 +42:02.3
22 D. PSILLOS A0 4:47:37.7 +51.1 +42:53.4
23 K. KRUUDA S A0 5:06:22.1 +18:44.4 +1:01:37.8
24 A. LLOVERA S A0 5:10:50.5 +4:28.4 +1:06:06.2
25 P. KONSTANTAKOS A0 5:12:38.6 +1:48.1 +1:07:54.3
26 P. NOBRE A0 5:13:33.0 +54.4 +1:08:48.7
27 H. KALTSOUNIS A0 5:15:42.2 +2:09.2 +1:10:57.9
28 I. ZOUNIS A0 5:34:10.1 +18:27.9 +1:29:25.8
29 TERRASINO A0 5:39:54.9 +5:44.8 +1:35:10.6
30 C. COVI A0 5:42:00.8 +2:05.9 +1:37:16.5
31 N. MOSCHOPOULOS A0 5:48:47.4 +6:46.6 +1:44:03.1
32 P. SEMERARO A0 5:49:25.4 +38.0 +1:44:41.1
33 E. WEISS A0 5:53:12.9 +3:47.5 +1:48:28.6
34 N. HALIVELAKIS A0 6:03:08.8 +9:55.9 +1:58:24.5
35 M. HONDA A0 6:06:56.1 +3:47.3 +2:02:11.8

[/tab] [tab]

FIA Drivers Championship Standings 2011

Pos Driver Total
1. S. LOEB 146
2. M. HIRVONEN 129
3. S. OGIER 124
4. J. LATVALA 76
5. P. SOLBERG 73
6. M. OSTBERG 48
7. M. WILSON 36
8. K. RAIKKONEN 24
9. H. SOLBERG 20
10. F. VILLAGRA 20
11. J. HANNINEN 12
12. D. SORDO 8
13. M. PROKOP 7
14. O. TANAK 7
15. P. ANDERSSON 6
16. K. AL QASSIMI 5
17. D. KUIPERS 4
18. H. PADDON 2
19. B. SOUSA 1
20. P. FLODIN 1
21. N. AL-ATTIYAH 0
22. K. KRUUDA 0

[/tab] [tab]

FIA Co-Drivers Championship Standings 2011

Pos Co-Driver Total
1. D. ELENA 100
2. J. LEHTINEN 93
3. J. INGRASSIA 81
4. M. ANTTILA 68
5. C. PATTERSON 46
6. J. ANDERSSON 38
7. S. MARTIN 24
8. K. LINDSTROM 18
9. I. MINOR 10
10. C. DEL BARRIO 8
11. J. PEREZ COMPANC 8
12. M. MARKKULA 8
13. J. TOMANEK 7
14. K. SIKK 7
15. E. AXELSSON 6
16. M. ORR 5
17. J. DIAZ 4
18. B. DEGANDT 2
19. F. MICLOTTE 1
20. A. COSTA 1
21. G. BERNACCHINI 1

[/tab] [tab]

FIA Manufacturers’ Championship Standings 2011

Pos Team Total
1. Citroen Total World Rally Team 250
2. Ford Abu Dhabi World Rally Team 195
3. M-Sport Stobart Ford Rally Team 87
4. Petter Solberg World Rally Team 61
5. Ice 1 Racing 34
6. Munchis Ford World Rally Team 32
7. Team Abu Dhabi 19
8. FERM Power Tools World Rally Team 14
9. Monster World Rally Team 8
10. Brazil World Rally Team 1
11. Van Merksteijn Motorsport 0

[/tab] [/tabcontent] [/tabs]

[learn_more caption=”3η Ημέρα – Στο νήμα!“]

Συναρπαστικό σε εξέλιξη αποδείχθηκε το Ράλλυ Ακρόπολις 2011, με τον τελικό νικητή να κρίνεται τη σημερινή τελευταία ημέρα του αγώνα. Τέσσερις οδηγοί ξεκίνησαν σήμερα με πιθανότητες για τη νίκη. Ο Sebastien Loeb ήταν εκείνος που άνοιγε και πάλι το δρόμο, με τους Sebastien Ogier, Petter Solberg και Mikko Hirvonen να ακολουθούν. Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2003 βρέθηκε εκτός μάχης από νωρίς, ενώ ο Hirvonen πλησίασε επικίνδυνα τους δύο οδηγούς της Citroen. Ο Loeb, αν και μειονεκτούσε λόγω σειράς εκκίνησης, παρέμενε στο παιχνίδι για την 1η θέση, τουλάχιστον μέχρι το ενδιάμεσο service. Από εκείνο το σημείο και μετά ο Ogier πίεσε και έχτισε μια διαφορά, την οποία και διατήρησε στη συνέχεια, με αποτέλεσμα στο τέλος να πανηγυρίσει την πέμπτη νίκη της καριέρας του και την τρίτη φετινή του. Μια νίκη που ήρθε έπειτα από την έξυπνη στρατηγική που ακολούθησε τις δύο προηγούμενες ημέρες, αποφεύγοντας με μαεστρία να… τεθεί επικεφαλής και μαζί το μειονέκτημα της σειράς εκκίνησης. Η σπουδαία νίκη του συνδυάστηκε με την επικράτησή του -με μόλις 9 χιλιοστά του δευτερολέπτου (!) να τον χωρίζουν από τον Loeb- και στην Power Stage, κάτι που σημαίνει ότι ο νεαρός οδηγός της Citroen φεύγει από την Ελλάδα με το απόλυτο των 28 βαθμών στις βαλίτσες του. Ο ομόσταβλός του, Sebastien Loeb, προσπάθησε στην αρχή του σημερινού σκέλους να μείνει στην κορυφή, κάτι που από ένα σημείο και έπειτα στάθηκε αδύνατο. Σε κάθε περίπτωση, οι βαθμοί της 2ης θέσης ήταν μια πολύ καλή συγκομιδή για τη διατήρησή του, και μάλιστα με σημαντική διαφορά, στην κορυφή της βαθμολογίας των Οδηγών. Επιπλέον, το 1-2 των DS3 δίνει στη Citroen ένα σημαντικό προβάδισμα (55 βαθμοί) απέναντι στη Ford στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.

Από την πλευρά της ομάδας του Malcolm Wilson, o Mikko Hirvonen προσπάθησε σήμερα να κάνει τη μεγάλη ανατροπή, χωρίς ωστόσο ουσιαστικό αποτέλεσμα. Πάντως, η 3η θέση της Γενικής τον διατηρεί στο κυνήγι του τίτλου των Οδηγών, αν και πλέον ο ίδιος αισθάνεται καυτή την ανάσα του Ogier, που ακολουθεί. Ο Petter Solberg ξεκίνησε εντυπωσιακά την Παρασκευή, αλλά το Σάββατο έχασε όλη τη διαφορά που έχτισε, μπαίνοντας πρώτος στις ειδικές διαδρομές. Πέραν αυτού, σήμερα δεν ακολούθησε το ρυθμό των τριών πρώτων, και έτσι έμεινε εκτός βάθρου, όχι όμως και εκτός βράβευσης. Ο Νορβηγός οδηγός ήταν εκείνος που οι φίλοι του Ράλλυ Ακρόπολις ανέδειξαν με την ψήφο τους στην ιστοσελίδα του αγώνα σε άνθρωπο του «Ράλλυ των Θεών» και που κέρδισε το βραβείο «Γιώργος Μοσχούς», το οποίο του απένειμαν οι γιοι του μεγάλου Έλληνα οδηγού, Μανώλης και Παύλος. Ο αδερφός του, Henning, μετά την απουσία του από το Ράλλυ Αργεντινής, επέστρεψε στο μπάκετ του Ford Fiesta WRC και κατάφερε να τερματίσει στην 5η θέση της Γενικής, μένοντας μακριά από προβλήματα. Ο ομόσταβλός του στη Stobart Ford, Matthew Wilson, βρέθηκε 6ος ύστερα από έναν αγώνα στο μεγαλύτερο μέρος του οποίου ταλαιπωρήθηκε από μηχανικά προβλήματα. Στην κατηγορία SWRC ο Φινλανδός περυσινός Πρωταθλητής του IRC, Juho Hanninen, σημείωσε την πρώτη του νίκη στο θεσμό, εκμεταλλευόμενος την εγκατάλειψη του Ott Tanak τη δεύτερη ημέρα ύστερα από έξοδο. Την ίδια ώρα, ο Λάμπρος Αθανασούλας με τον Νίκο Ζακχαίο, μετά την άτυχη πρώτη ημέρα και τους χρόνους 6άδας της δεύτερης, σήμερα επέλεξαν ένα σταθερό ρυθμό, χωρίς ρίσκο, βάζοντας ως στόχο την απόκτηση εμπειρίας πίσω από το τιμόνι του Ford Fiesta RS WRC και, φυσικά, τον τερματισμό. Μακάρι να τους δούμε ξανά στο Ράλλυ Ακρόπολις με μια αντίστοιχης ποιότητας συμμετοχή.

Το Ράλλυ Ακρόπολις για 57η φορά στην ιστορία του έδειξε το σκληρό του πρόσωπο σε εργοστάσια και ιδιώτες, όχι όμως και στους χιλιάδες θεατές που βρέθηκαν στα βουνά, οι οποίοι ύστερα από ένα χρόνο αναμονής αποζημιώθηκαν με τον καλύτερο και πιο θεαματικό τρόπο.

Ραντεβού σε ένα χρόνο στα ελληνικά βουνά!

[/learn_more] [learn_more caption=”Συνέντευξη Τύπου μετά τον αγώνα“]

Συνέντευξη Τύπου μετά τον αγώνα
Κυριακή 19 Ιουνίου

Παρόντες:

1st – Sébastien Ogier, Citroën Total World Rally Team
1st – Julien Ingrassia, Citroën Total World Rally Team
2nd – Sébastien Loeb, Citroën Total World Rally Team
2nd – Daniel Elena, Citroën Total World Rally Team
3rd – Mikko Hirvonen, Ford Abu Dhabi World Rally Team
3rd – Jarmo Lehtinen, Ford Abu Dhabi World Rally Team
Olivier Quesnel, Citroën Total World Rally Team

Ε:
Sebastien, συγχαρητήρια για την πέμπτη νίκη της καριέρας σου. Σήμερα το μεσημέρι κατάφερες να διευρύνεις την πρωτοπορία σου έναντι του team mate σου, Sebastien Loeb. Ήταν μια σκληρή μάχη σε όλη τη διάρκειά της.

SO:
Καταφέραμε να κερδίσουμε, ενώ πήραμε επιπλέον 3 βαθμούς στην Power Stage. Στην αρχή δεν ήταν εύκολα τα πράγματα. Την Παρασκευή δυσκολεύτηκα να βρω τον κατάλληλο ρυθμό, την ώρα που παράλληλα ήμουν άρρωστος, οπότε δεν μπορούσα να πιω πολλά υγρά. Στη συνέχεια του αγώνα άρχισα να αισθάνομαι καλύτερα, και πιέσαμε πολύ, για να επιστρέψουμε στην κορυφή. Χρησιμοποιήσαμε κάποια στρατηγική, αλλά αυτό είναι μέρος των κανονισμών και με βοήθησε.

Ε:
Ειπώθηκαν πολλά για τη στρατηγική που ακολούθησες. Πώς αισθάνεσαι γι’ αυτό;

SO:
Έτσι είναι οι κανονισμοί. Οι διαφορές είναι μικρές, και πρέπει να χρησιμοποιούμε ό,τι μπορούμε. Δεν είναι πολύ καλό για το σπορ, αλλά έτσι είναι τα πράγματα. Είναι φυσιολογικό. Ο καθένας στη θέση μου θα έκανε το ίδιο πράγμα. Την επόμενη χρονιά, με τους καινούργιους κανονισμούς θα είναι καλύτερα τα πράγματα.

Ε:
Το πρωί δεν κέρδισες όσο χρόνο περιμέναμε με βάση τη σειρά εκκίνησης, αλλά το απόγευμα η εικόνα ήταν τελείως διαφορετική. Έπαιρνες περισσότερα ρίσκα;

SO:
Η βασική διαφορά ήταν στον τρόπο οδήγησης. Το πρωί πίεσα, αλλά όχι στο όριο, όχι όπως ο Seb (Loeb). Και ίσως το καθάρισμα του δρόμου να μην ήταν τόσο πολύ. Το μεσημέρι έπρεπε να πιέσουμε όσο περισσότερο μπορούσαμε, για να τον πιάσουμε. Νομίζω ότι το απόγευμα η θέση του ήταν περισσότερο μειονεκτική, από τη στιγμή που ο δρόμος χρειαζόταν πιο πολύ καθάρισμα. Πιέσαμε πολύ και στην Power Stage για τους επιπλέον βαθμούς. Είναι ωραίο που επιστρέψαμε μετά την απογοήτευση στην Αργεντινή. Δεν μπορώ να το ξεχάσω. Θα μπορούσαμε να ήμασταν σε πολύ καλύτερη θέση.

Ε:
Αυτό το αποτέλεσμα σας φέρνει μόλις 5 βαθμούς από τη 2η θέση του Πρωταθλήματος και είναι μια πραγματική ώθηση στη μάχη για τον τίτλο.

SO:
Τα πράγματα δεν είναι ούτε πολύ καλά, αλλά ούτε και άσχημα. Σίγουρα είναι καλύτερα από ό,τι πριν ξεκινήσουμε τον αγώνα. Είμαστε 22 βαθμούς πίσω από τον Seb και, ναι, είμαστε πιο κοντά στον Mikko, αλλά o στόχος μας δεν είναι ο Mikko. Θα συνεχίσουμε να πιέζουμε και τους δύο.

Ε:
Με την τακτική να παίζει σημαντικό ρόλο και τα δύο βράδια, πόσο δύσκολο ήταν να κανονίζετε τους ενδιάμεσους και τους ιδανικούς χρόνους που θα έπρεπε να κάνετε;

JI:
Δεν είναι ποτέ εύκολο να αντιδράς την τελευταία στιγμή. Μαθαίναμε τους χρόνους που θα έπρεπε να κάνουμε ενώ βρισκόμασταν μέσα στην ειδική. Ακόμα και με την τακτική, όμως, ήταν ένας καλός αγώνας. Όλα ήταν πιθανά το πρωί, και τα πράγματα ξεκαθάρισαν στις τελευταίες δύο ειδικές. Ο Peter Solberg ήταν 1 λεπτό μπροστά την πρώτη ημέρα και όλοι έλεγαν «ΟΚ, τα έχει καταφέρει». Δεν ήταν έτσι, όμως. Νομίζω ότι είχαμε τέσσερις αγώνες σε έναν. Δεν ξέρω τι πιστεύετε, όμως μέσα στο αυτοκίνητο ήταν συναρπαστικά. Ελπίζω να ήταν έτσι και για εσάς.

Ε:
Δύο φορές φέτος σας είδαμε να κάνετε λάθος στο τέλος του αγώνα, ενώ ήσασταν υπό πίεση. Το είχατε αυτό στην άκρη του μυαλού σας. Υπήρχαν τέτοιες στιγμές σήμερα;

JI:
Όχι, όχι. Αυτά τα αφήνεις πίσω σου. Προσπαθείς να κάνεις το καλύτερο. Σου θυμίζουν, ωστόσο, πως τίποτα δεν έχει τελειώσει μέχρι να φθάσεις στο τελευταίο Σ.Ε.Χ. Οπότε πρέπει να προσέχεις μέχρι το τέλος. Το σίγουρο είναι ότι δε μιλάμε γι’ αυτά.

Ε:
Seb, συγχαρητήρια για τη 2η θέση και τον 100ό τερματισμό σου στο πόντιουμ. Είχατε μια πολύ δυνατή μάχη σε αυτόν τον αγώνα. Πώς αισθάνεσαι στο τέλος του;

SL:
Ήταν πραγματικά μια πολύ σκληρή μάχη. Προτιμώ να κερδίζω, αλλά αυτό δεν είναι πάντα εφικτό. Ήταν ένα δύσκολο τριήμερο. Καθαρίζαμε το δρόμο δύο ημέρες, και αυτό ήταν σαφώς μειονέκτημα. Προσπάθησα πάρα πολύ, τελικά δεν τα καταφέραμε όμως.

Ε:
Ήσουν πρώτος στο δρόμο σήμερα, ξεκινώντας με μια πρωτοπορία 2,2 δλ. Έχασες ελάχιστο χρόνο στο πρώτο σκέλος, όπου καθαρίζατε το δρόμο, αλλά πάρα πολύ στο δεύτερο σκέλος. Ήταν πιο σκληρές οι ειδικές τη δεύτερη φορά;

SL:
Το ερώτημα δεν είναι εάν ήταν πιο σκληρά. Το πρώτο πέρασμα είχε πολύ μπόσικο χώμα και καθαρίζαμε τις γραμμές, με αποτέλεσμα οι υπόλοιποι να γλιστρούν λιγότερο. Στο δεύτερο πέρασμα οι γραμμές είναι πιο καθαρές, όμως και πάλι υπάρχει χώμα από τα τελευταία αυτοκίνητα, που δε χρησιμοποιούν τις ίδιες γραμμές με εμάς. Πρέπει, λοιπόν, να καθαρίσεις ξανά το δρόμο, και το πρώτο αυτοκίνητο αρκεί για να κάνει κάτι τέτοιο. Το μεσημέρι κινούμασταν στο όριο. Είμαι ευχαριστημένος όμως. Στην αρχή του αγώνα λέγαμε πως αυτό είναι το Ακρόπολις και πως θέλουμε να είμαστε στον τερματισμό. Τα λάστιχα δούλεψαν καλά, το αυτοκίνητο δούλεψε καλά και πήραμε ικανοποιητικούς βαθμούς.

Ε:
Ο επόμενος αγώνας είναι η Φινλανδία. Ποια είναι τα σχέδιά σας για αυτόν;

SL:
Ειλικρινά, δεν ξέρω. Θα δούμε πώς μπορούμε να προσεγγίσουμε αυτό το Ράλλυ. Πάντως, θα πρέπει να πιέσω. Η διαφορά (στο Πρωτάθλημα) είναι σημαντική και κάθε βαθμός που κερδίζουμε είναι επίσης πολύ σημαντικός. Πρέπει να βάλουμε τα δυνατά μας εκεί.

Ε:
Εκνευρίστηκες με την τακτική που ακολούθησε ο team-mate σου κατά τη διάρκεια του τριήμερου. Έχουμε ξαναδεί τακτικές πολλές φορές στο παρελθόν, γιατί λοιπόν αυτήν τη φορά ήσουν τόσο ενοχλημένος;

SL:
Ναι, ήμουν χτες το βράδυ. Ήξερα ότι θα υπάρξουν τακτικές και ήξερα ότι δε θα ετίθετο θέμα για εμένα. Επίσης, δεν υπήρχαν ενδιάμεσοι χρόνοι στην τελευταία ειδική (από τον Ogier), οπότε η ομάδα του έδωσε το χρόνο που θα έπρεπε να πετύχει. Και έτσι αναρωτήθηκα: «Γιατί δίνετε σε εκείνον το πλεονέκτημα, και όχι σε μένα;». Ήξεραν (η ομάδα) ότι δε θα κατάφερνε να πάρει τα 5 δλ. Έπρεπε να έχει 20 δλ. για να παραμείνει 1ος. Εκείνη τη στιγμή εκνευρίστηκα. Δεν ήθελα να του καθαρίσω το δρόμο. Όταν βλέπεις πως η ομάδα παίζει τακτικές σχεδόν εναντίον σου… Αυτό είχαμε συμφωνήσει προηγουμένως. Εάν ήμουν σ’ αυτήν τη θέση, θα ήταν το ίδιο και με εμένα. Ξέρουμε ότι αυτός είναι ο κανόνας. Δε θεωρώ ότι αυτές είναι οι οδηγίες από την ομάδα. Κάθε οδηγός ακολουθεί την τακτική που θέλει. Εάν είσαι 1ος στο Πρωτάθλημα, δεν μπορείς να το κάνεις, αλλά, εάν βρίσκεσαι πιο πίσω, τότε έχεις τη δυνατότητα, και αυτό είναι ΟΚ. Το έκανε σωστά.

Ε:
Daniel, πόσο δύσκολος ήταν ο αγώνας;

DE:
Για μένα ήταν πολύ δύσκολος. Είμαι, όμως, χαρούμενος που τερματίσαμε, αφού το 2009 είχαμε ένα πολύ μεγάλο ατύχημα. Όταν περάσαμε από τη συγκεκριμένη στροφή, ο Loeb είπε ευτυχώς τα καταφέραμε. Είναι πολύ δύσκολος αγώνας. Πολύ ζεστός για το αυτοκίνητο, αλλά και για τα σώματά μας. Είμαι χαρούμενος που φτάσαμε εδώ.

Ε:
Πώς ήταν η νυχτερινή ειδική;

DE:
Ήταν πολύ ενδιαφέρουσα. Το πρόβλημα είναι με τη σκόνη. Όταν μιλάμε για Ράλλυ Μεγ. Βρετανίας, είναι ΟΚ. Όλα είναι βρεγμένα, δεν υπάρχει σκόνη και μπορείς να πιέσεις. Εδώ, όμως, ακόμα και ύστερα από 3 λεπτά υπάρχει σκόνη. Η ιδέα είναι καλή, αλλά όχι για την Ελλάδα, όπου η σκόνη μπορεί να επηρεάσει τους πάντες.

Ε:
Mikko, 3η θέση με εξαιρετικούς χρόνους σήμερα, που σας έφτασαν σε απόσταση αναπνοής από τη νίκη. Πού ήταν αυτοί οι χρόνοι την Παρασκευή και το Σάββατο;

MH:
Δεν ξέρω. Προσπάθησα πολύ σήμερα και πήρα πολλά ρίσκα. Κάναμε αλλαγές στο αυτοκίνητο, για να έχουμε περισσότερη πρόσφυση, και ίσως αυτό να βοήθησε. Στο τέλος ήμασταν κοντά. Δεν ήταν η θέση που θέλαμε, αλλά οι βαθμοί ήταν καλοί.

Ε:
Ανέφερες ότι κάνατε αλλαγές στο αυτοκίνητο. Ποιες ήταν αυτές;

MH:
Κάναμε το αυτοκίνητο πιο μαλακό. Δεν είναι το ίδιο εύκολο στην οδήγηση, όμως θα πρέπει να κάνουμε κάποιες δοκιμές για να δούμε εάν είναι καλύτερο έτσι.

Ε:
Ο Ogier είναι μόλις 5 βαθμούς πίσω σας τώρα. Πόσο σημαντικό είναι να ξεκινήσετε να κερδίζετε αγώνες;

MH:
Σίγουρα πρέπει να δουλέψουμε σκληρά. Τα πάντα είναι πιθανά, αλλά είναι εκνευριστικό το ότι φτάσαμε πολύ κοντά στη νίκη σε τρεις αγώνες, και δεν τα καταφέραμε στο τέλος. Αυτό πρέπει να αλλάξει.

Ε:
Πώς θα το αλλάξετε αυτό; Η Φινλανδία είναι ο επόμενος αγώνας, αλλά ακολουθούν τρία ασφάλτινα ράλλυ…

MH:
Πρέπει να κάνουμε πολλές δοκιμές. Η Φινλανδία είναι ακόμα ένα από τα εναπομείναντα ράλλυ του ημερολογίου, και το καθένα από αυτά έχει την ίδια βαρύτητα. Δεν μπορούμε να χάσουμε άλλο.

Ε:
Είχατε μια δύσκολη στιγμή στην Ε.Δ. 10 χθες. Πες μας λίγο γι’ αυτό.

MH:
Δεν ήταν τόσο δύσκολο. Νομίζω φάνηκε χειρότερο απέξω. Βγήκαμε λίγο έξω από το δρόμο και κατευθυνθήκαμε προς ένα δέντρο, αλλά είχα ήδη δει ένα μικρό δρόμο στα αριστερά ως διαφυγή. Ήθελα να σας διασκεδάσω. Ελπίζω να το πέτυχα!

Ε:
Πόσο πιέσατε σήμερα;

MH:
Πρέπει να περάσαμε πάνω από όλα τα βράχια, αλλά αυτή η τακτική δεν απέδωσε στο τέλος…

Ε:
Jarmo, συνεχώς μαζεύετε βαθμούς. Πότε πιστεύεις ότι θα αρχίσουν να έρχονται και νίκες;

JL:
Έπρεπε να έχουν έρθει δύο αγώνες πριν! Είναι εκνευριστικό να χάνεις ολόκληρο αγώνα για 2 ή 10 δευτερόλεπτα. Αν το δεις σε βάθος τριών ημερών, η διαφορά αυτή δεν είναι απολύτως τίποτα. Πιέζεις δυνατά, το αυτοκίνητο ανταποκρίνεται, η οδήγησή σου είναι καλή, κι όμως κάθε μέρα χάνεις κάποια δευτερόλεπτα από την κορυφή. Εκνευρίζεσαι και θυμώνεις. Σήμερα, πάντως, απέδειξε (ο Hirvonen) ότι ο θυμός μπορεί να βγει σε καλό.

Ε:
Επόμενος αγώνας στη Φινλανδία. Αυτό προκαλεί περισσότερη πίεση;

JL:
Στη Φινλανδία δε θα έχουμε πίεση, παρά μόνο ενθουσιασμό της στιγμής. Δε χρειάζεται μεγάλη αυτοσυγκέντρωση στον αγώνα της πατρίδας μας. Πραγματικά ανυπομονώ.

Ε:
Olivier, η Citroën πέτυχε το 1-2 στην Ελλάδα. Ο Loeb αύξησε το προβάδισμά του στο Πρωτάθλημα και o Ogier πλησίασε κι άλλο τη 2η θέση. Στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών προηγείστε με 55 βαθμούς διαφορά. Με τους αγώνες που απομένουν, πιστεύεις ότι τουλάχιστον το Κατασκευαστών έχει σχεδόν κριθεί;

OQ:
Όχι, δεν το νομίζω. Λογικά θα το πάρουμε, αλλά πρέπει να κάνουμε υπομονή. Αυτό είναι το 22ο 1-2 που κάνουν τα Citroen, το πρώτο μας στην Ελλάδα και είμαστε πολύ ικανοποιημένοι. Ήταν ένας δύσκολος αγώνας, παρ’ όλα αυτά πήγε καλά, και μόνο ευχαριστημένοι μπορούμε να είμαστε.

Ε:
Είδαμε μάχη μέσα στις ειδικές. Έγινε μάχη και μέσα στην ομάδα; Εσωτερικά;

OQ:
Ναι, αλλά οι οδηγοί είναι εξίσου πρώτοι, οπότε ξέρουν πότε να πιέσουν και πότε όχι. Ό,τι κάναμε για τον Ogier θα το κάναμε ακριβώς έτσι και για τον Loeb. Το γνωρίζουν ότι τα αυτοκίνητά τους είναι ακριβώς τα ίδια. Θέλουμε οι διαδικασίες να είναι διαφανείς για όλους, τα ΜΜΕ και τους θεατές.

FIA SUPER 2000 WORLD RALLY CHAMPIONSHIP

1st – Juho Hanninen
1st – Mikko Markkula

Ε:
Συγχαρητήρια για τη νίκη, που σας φέρνει στην κορυφή της κατάταξης του SWRC. Πώς νιώθεις;

JH:
Ήταν ένα δύσκολο τριήμερο, με σκληρές ειδικές και πολλή ζέστη, αν είσαι Φινλανδός! Παρ’ όλα αυτά, πήραμε 25 βαθμούς και είμαι χαρούμενος.

Ε:
Ο αγώνας σαν να είχε δύο σκέλη για εσάς: τη σκληρή μάχη με τον Tänak και τη μεγάλη σας διαφορά μετά την εγκατάλειψή του. Δύσκολο να μείνετε συγκεντρωμένοι;

JH:
Ναι, ήταν δύσκολο. Το απόλαυσα περισσότερο όταν μονομαχούσαμε με τον Tänak. Αφότου εγκατέλειψε, το μόνο που σκεφτόμασταν ήταν να μη χαλάσουμε το αυτοκίνητο και τα λάστιχα. Καλύτερα ήταν την Παρασκευή, λοιπόν.

Ε:
Ήταν το Ακρόπολις ένα από τα δυσκολότερα Ράλλυ που έχετε κάνει;

JH:
Σίγουρα. Αυτές οι δύο ειδικές χθες ήταν οι σκληρότερες που έχω δει ποτέ.

Ε:
Juho, το αυτοκίνητο πήγαινε καλά;

JH:
Ναι, μια χαρά, χάρη στην ομάδα. Είχαμε δύο κλαταρίσματα και μια μικρή διαρροή υδραυλικού υγρού από το τιμόνι, αλλά υπολογίσαμε τα χιλιόμετρα σωστά!

Ε:
Είχατε καμιά δύσκολη στιγμή;

JH:
Παραλίγο να βρισκόμασταν στο ίδιο μεγάλο χαντάκι με τον Tänak. Ούτε που ξέρω πώς καταφέραμε να μείνουμε στο δρόμο.

Ε:
Πάτε στη Φινλανδία τώρα. Πρέπει να είναι το καλύτερό σας.

JH:
Σίγουρα θα είναι ευκολότερο για εμάς εκεί, ναι, αλλά το να πάρεις βαθμούς είναι άλλο πράγμα. Ο αγώνας είναι πιο ήπιος, όμως ο Tänak και τα παιδιά της Ford θα μας δυσκολέψουν πολύ. Ο στόχος είναι να κερδίσουμε εκεί, αν και, για να γίνει αυτό, θα πρέπει το σαββατοκύριακο να εξελιχθεί τέλεια.

Ε:
Απόλαυσες τη νυχτερινή ειδική;

MM:
Μου αρέσει να οδηγώ νύχτα. Δεν έχω πρόβλημα. Η ατμόσφαιρα είναι καλή και μου αρέσει να πηγαίνω με τα φώτα αναμμένα.

Ε:
Πόσο δύσκολη είναι η… διαβίωση μέσα στο αυτοκίνητο;

MM:
Δεν είχα πρόβλημα με τη ζέστη, αλλά στη διάρκεια των αναγνωρίσεων έβρεχε πολύ και η ειδική γέμισε λάσπη. Έτσι, πήγαμε αργά στις αναγνωρίσεις και πιο γρήγορα στον αγώνα. Έπρεπε να έχει κανείς συνέχεια το μυαλό του σε αυτό. Στο τέλος όλα πήγαν καλά, αφού μας βλέπετε εδώ.

Ε:
Πώς αντιδρά ο Juho εντός του αυτοκινήτου σε τέτοιες καταστάσεις; Είναι ήρεμος ή σου δυσκολεύει τη δουλειά;

MM:
Όχι, η δουλειά μου είναι αρκετά εύκολη

[/learn_more]

[Πηγή: Rally Acropolis]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

WRC: Ο Ogier νικητής στο Rally Κροατίας

Ο Sebastien Ogier άρπαξε την νίκη στο Rally Κροατίας, αφού κατάφερε σήμερα από την τρίτη θέση να ανέβει στην πρώτη, αφήνοντας στην δεύτερη θέση...

WRC: Ο Rovampera νικητής στο Rally Κένυας

Ο Kalle Rovanpera κέρδισε για δεύτερη φορά το Rally Κένυας αφήνοντας στη δεύτερη θέση τον Takamoto Katsuta, κάνοντας έτσι το 1-2 για την Toyota....

Δες την Michele Mouton να αντιδρά στη νίκη της στο Rally Ακρόπολις

Η Michele Mouton είναι η πιο επιτυχημένη γυναίκα που συμμετείχε ποτέ στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι και φέτος συμπληρώνονται 50 χρόνια από τον πρώτο της...

WRC: Το Rally των Καναρίων Νήσων στο ημερολόγιο του 2025

Ακολουθώντας τα βήματα του Rally Λετονίας και του Rally Πολωνίας, τα οποία χρησιμοποίησαν το μονοπάτι του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλι (ERC) για να συμμετάσχουν στο...