Nissan GT-R. Ένα αυτοκίνητο που έβαλε τα γυαλιά στον ανταγωνισμό όχι μόνο με τις επιδόσεις του, αλλά περισσότερο με την οδική του συμπεριφορά, από μία εταιρία που δεν ασχολείται αποκλειστικά και μόνο με την κατασκευή supercars (βλέπε Porsche που είναι και ο άμεσος ανταγωνιστής του GT-R) αλλά στο ευρύ κοινό είναι πιο γνωστή από τα μικρά και οικονομικά της μοντέλα παρά από τα θηριώδη Skyline.


Ο άμεσος ανταγωνιστής του GT-R είναι το Porsche 911 Turbo S. Και τα δύο μοντέλα έχουν ίδια δύναμη, 530 άλογα (για την ιστορία ,στην περίπτωση του Nissan ο κινητήρας του είναι εξ’ολοκληρου χειροποίητος και κάθε ένας διαφέρει σε απόδοση από τον άλλο) , η κίνηση μεταφέρετε και στα δύο οχήματα και στους 4 τροχούς, έχουν twin turbo 6-κύλινδρους κινητήρες και σπορ διπλού συμπλέκτη κιβώτιο ταχυτήτων. Αλλά οι ομοιότητες σταματούν εκεί.

Και ενώ όλοι θα λέγαμε εξ αρχής πως ο νικητής θα είναι το 911 Turbo S, αφού πραγματοποιεί τις αλλαγές με το PDK διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο σε 8 μόλις χιλιοστά του δευτερολέπτου σε σχέση με τα 200 χιλιοστά του δευτερολέπτου του διπλοσύμπλεκτου κιβωτίου ταχυτήτων της BorgWarner που χρειάζεται το GT-R, με το 911 Turbo S να κάνει από στάση έως τα 100χλμ με 3.3 δευτερόλεπτα έναντι 3.5 δευτερολέπτων του κατά 150 κιλά βαρύτερου GT-R (3.0 δευτ. στο MY2012) σε σχέση με το 911 Turbo S, τα νούμερα στην πράσινη κόλαση του Nurburgring έρχονται να διαψεύσουν όλα αυτά τα μειονεκτήματα του GT-R και να το βγάλουν νικητή!

Πώς όμως η Nissan κατάφερε και έκανε σε ένα τόσο μικρό χρονικό διάστημα αυτό το τεχνολογικό άλμα και με το τελικό κόστος του αυτοκινήτου να είναι στο 1/3 της τιμής των άλλων ανταγωνιστών ,ενώ άλλες κατασκευάστριες εταιρίες supercars το έχουν καταφέρει με την εξέλιξη των μοντέλων τους όλα αυτά τα χρόνια;

Ρίξτε μια ματιά κάτω από το υπέροχο ”δέρμα” του GT-R (σε λευκό μπορώ να το έχω σας παρακαλώ;) και θα καταλάβετε τι εννοώ; Που κοιτάτε; Όχι στον κινητήρα αλλά λίγο πιο μέσα και προς τα πίσω. Σσσσςςς, το μυστικό λέγεται ATTESA E-TS AWD!

Είναι τα αρχικά των λέξεων Advanced Total Traction Engineering System for All-terrain with Electronic Torque Split, δηλαδή Προηγμένο Μηχανικό Σύστημα Συνολικής Έλξης Παντός Εδάφους με Ηλεκτρονική Κατανομή της Ροπής, δηλαδή ATTESA E-TS. Η έκδοση της ιδιαίτερης αυτής τετρακίνησης είναι εξελιγμένη αποκλειστικά για το GT-R από την μαμά Nissan και την αδελφή Infiniti.

Όταν το GT-R είναι σταματημένο, το ηλεκτρονικό σύστημα της τετρακίνησης αναγνωρίζει την θέση του οχήματος και στέλνει μόνο το 2% της ροπής στους μπροστινούς τροχούς και το 98% στους πίσω, κάνοντάς το ουσιαστικά πισωκίνητο. Με την βοήθεια παρά πολλών αισθητήρων που βρίσκονται παντού, σε κάθε τροχό, διαφορικό, και όπου αλλού μπορείτε να φανταστείτε και των συμπλεκτών των διαφορικών της τετρακίνησης, αλλά και σε μία τεχνολογία που η Nissan την αποκαλεί UFO (;) και δεν έχει αποκαλύψει τι ακριβώς είναι, το ποσοστό της ροπής μεταξύ του μπροστά και του πίσω άξονα μπορεί να αλλάξει σε χιλιοστά του δευτερολέπτου σε 50:50.

Σε αντίθεση με τα περισσότερα συστήματα τετρακίνησης, το ATTESA E-TS AWD χρησιμοποιεί δύο παράλληλους άξονες με ένα δεύτερο ημιαξόνιο που βρίσκετε δεξιά του κυρίου άξονα μετάδοσης να στέλνει αποκλειστικά και μόνο την κίνηση στους μπροστινούς τροχούς μέσω ενός ανοιχτού διαφορικού.

Το κύριο ημιαξόνιο ξεκινά από τον κινητήρα και καταλήγει στο κιβώτιο ταχυτήτων που είναι τοποθετημένο στο πίσω μέρος του οχήματος μπροστά από την πίσω ανάρτηση και ενσωματώνει μαζί και το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης των πίσω τροχών το οποίο μπορεί να στέλνει διαφορετικό ποσοστό ροπής ανάμεσα στο πίσω δεξί και αριστερό τροχό. Ενσωματωμένο στο διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο ταχυτήτων βρίσκετε και ένας υγρός πολύδισκος συμπλέκτης που παίζει τον ρόλο του κεντρικού διαφορικού. Συμπτωματικά (ή όχι) ένα παρόμοιο αλλά υποδεέστερο τεχνολογικά σύστημα φορούσε και το Porcshe 959.

Αν νομίζετε πως ήταν πολύπλοκα τα μηχανικά μέρη του συστήματος διαφορικού-κιβωτίου ταχυτήτων, θα εκπλαγείτε από το πλήθος των ηλεκτρονικών που παρακολουθούν κάθε χιλιοστό του δευτερολέπτου όλα τα κινούμενα και μη μέρη του.

Πριν μιλήσαμε για το διαφορετικό ποσοστό ροπής ανάμεσα στον πίσω αριστερό και στον πίσω δεξί τροχό μέσω του διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης (LSD) που φορά. Όμως οι Ιάπωνες δεν σταμάτησαν μόνο σ’αυτό. Για να έχουν το κεφάλι τους ήσυχο, εφοδίασαν το ATTESA E-TS AWD με έναν δικό του, ξεχωριστό από το υπόλοιπο αμάξωμα, sport υπερυπολογιστή (ECU) που συλλέγει πληροφορίες από τους 4 αισθητήρες του ABS, από τους αισθητήρες του εμπρός και του πίσω άξονα και του άξονα του διαφορικού (three-axis G sensor ), από το κιβώτιο των ταχυτήτων σε συνεργασία με όλους τους αισθητήρες της ECU του κινητήρα, για τον καλύτερο έλεγχο της ισχύος σε πραγματικό χρόνο για κάθε τροχό, ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες που βρίσκετε εκείνη την δεδομένη στιγμή το GT-R.

Επίσης για τον μπροστά άξονα, μέσω των αισθητήρων του ABS, μπορεί να φρενάρει όποιον τροχό χάσει την πρόσφυσή του παίζοντας έτσι τον ρόλο ενός μηχανικού διαφορικού. Σε πραγματικές συνθήκες αυτό σημαίνει ότι το σύστημα της τετρακίνησης του GT-R ”δουλεύει” υπερωρίες από την στιγμή που θα κυλήσουν οι τροχοί μέχρι την επόμενη στιγμή που θα ακινητοποιηθεί, όπως ακριβώς γίνεται και με το xDrive της BMW.

Για παράδειγμα, όταν το αυτοκίνητο μπαίνει σε στροφή, η ECU της μετάδοσης θα φρενάρει τον τροχό με την περισσότερη ταχύτητα ενώ με την βοήθεια των αισθητήρων του ATTESA E-TS AWD θα κατανέμει συνεχώς την ροπή σε κάθε τροχό ξεχωριστά εμπρός και πίσω σε ποσοστό μέχρι 50:50 για κάθε τροχό σε κάθε άξονα μέχρι να κρίνει ότι δεν υπάρχει η παραμικρή απώλεια της δύναμης του κινητήρα στους τροχούς.

Δεδομένου ότι όλοι οι αισθητήρες που υπάρχουν στο αυτοκίνητο παίρνουν πληροφορίες χιλιάδες φορές ανά δευτερόλεπτο και τα περισσότερα από τα κινούμενα μέρη της τετρακίνησης είναι κατασκευασμένα από ελαφρά υλικά (τα ημιαξόνια για παράδειγμα είναι από ανθρακονήματα), το ATTESA E-TS AWD είναι κυριολεκτικά η ψυχή του Nissan GT-R.

Τώρα, φανταστείτε εάν η Porsche 911 Turbo S με PDK και τα 150 κιλά που έχει διαφορά απ το GT-R να εφοδιαζόταν και με το σύστημα τετρακίνησης ATTESA E-TS AWD τι θα γινόταν;

  • Πολλύ καλό το άρθρο μπράβο στον Πάνο225 που το εγραψε!!!!

    • Ευχαριστω πολυ, το χρωσταω στον AutoBlogger.

      (Λογω δουλειας δεν μπορω να γραφω συνεχεια οπως παλαιοτερα εκανα καθημερινα)

  • Mika

    Yperoxo arthro ontws Pano..Congratulations!!!
    Ena mpledaki gia mena!!!!
    ;-)

    • Οχι μπλε ρε Mika,τραβαει πολυ ζεστη, χα χα χα

    • Mika

      Swpa kale, mia xara einai, afou exei kai A/C…. :lol:
      To mple einai kai kyrile,kai alhtiko, 2 se 1,ta kanei ola kai symferei…
      :D :D :D
       

  • Μαρια

    Ποσα Like να κανει κανεις στον Panos225 για να δειξει την ικανοποιηση του αναγνωστη διαβαζοντας το αρθρο αυτο….Η αμμεσοτητα στον λογο, η εμπεριστατωμενη αποψη επι του θεματος η σωστη και ουσιαστικη αναλυση αλλα και η τεχνογνωσια που διαθετει ο Panos225 ειναι μονο λιγα απο τα αυτα που χαρακτηριζουν ενα σωστο αρθρογραφο!!!!!!!! απλα λοιπον …ΣΥΓΧΑΡΙΤΗΡΙΑ Panos225….Keep going….

  • babinos1983

    me apla logia to ar8ro…. TRACTION pantou kai panta!!!!!!  :-) :-)
    best value for money supercar!!!!!
    y.g ta organa tilemetrias pou exei st esoteriko einai se sinergasia me sony(gt5) :-)

    • Με απλα λογια,traction παντου και παντα σωστα κατανεμημενο ομως,σωστα ρυθμισμενο και με λιιιιγο παραπανω επενδυση στην τεχνολογια για σωστοτερη αποδοση,παντου και παντα.
      Σωστα,εχεις δικιο για τα οργανα τηλεμετριας.

  • good job! poly endiaferon!

  • mixalis44

    Τώρα, φανταστείτε εάν η Porsche 911 Turbo S με PDK και τα 150 κιλά που έχει διαφορά απ το GT-R να εφοδιαζόταν και με το σύστημα τετρακίνησης ATTESA E-TS AWD τι θα γινόταν;στο ερωτημα σου..πιστευω πως δεν θα γινοταν κατι φοβερο..για τον λογω της κατανομης του βαρους και της ισορροπιας που προσφερει η διαταξη του nissan…μπορει να κανω και λαθος..

    • Ισως!!! Ομως κανεις δεν ξερει.Ισως να μην μπορουσε να κανει και πολλα περισσοτερα ,ισως και να εκανε.

  • george

    pragmatika aksizei ena mpravo ston arthografo para poli kalo artho.to gt-r se epipedo texnologias exei ksefigei gia ta kala apo ton poli akrivotero antagonismo.

  • mitsos21

    th quattro kai ma..kies ths audi , auto einai swsth tetrakinhsh

    • Δημητρης

      quattro??….ειχα ακουσει για κατι quattro την δεκαετια του 80….!!!! βγαινουν και σημερα?!!! :P

  • Euxaristoume file Pano gia auto to katapliktiko ar8ro! Panta tetoia! Apolausi to diavasma tou…

    • Μαρια

      ΑΚΡΙΒΩΣ…ΑΠΟΛΑΥΣΗ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ ΤΟΥ!!!!!

  • Δημητρης

    βλεπω το αρθρο περι GT-R,ATTESA,τελειωτητα κτλ..βλεπω 11 σχολια και λεω ξεκινησε παλι μαχη.!! :D
    ξεκιναω να διαβαζω και λεω, σε πρωτη φαση θα αφησω ενα κοπλημεντο για το αρθρο γιατι ειναι πολυ respect ο ποιητης….!
    κατεβαινω να αφησω το σχολιακι μου..και ολοι λενε για το αρθρο! ….θα ειμαι κλασικος αν και εγω με την σειρα μου πω στον Panos225 οτι το αρθρο ηταν απο την αρχη μεχρι και το τελος ΓΑΜΑΤΟ????!
    φιλε πανο συγχαρητηρια για την εξαιρετικη δουλεια που εχεις κανει! ;)
    …….αν και μεταξυ μας…αν δεν ειχε λιγο απο japan μεσα,δεν θα ηταν τοσο πετυχημενο!χαχααχα! :P

  • Ξέρετε πόσο καιρό τον ταλαιπωρώ με αυτό το άρθρο;;;;!!!! Άλλα δεν μπορώ να πω! το αποτέλεσμα είναι τέλειο! Στα έλεγα, δεν στα έλεγα Πάνο;; :D :D :D :D

  • Monder

    απλα Japan… δεν εχω λογια καποτε φανταζομουν και εγω 1 τετοιο συνολο να ελεγχετε απο τα ηλεκτρονικα και η nissan το εκανε πραγματικοτητα JDM rules…μονο αυτοι μπορουν να φτιαξουν τετοια αυτοκινητα κανεις αλλος καθε φορα που οδηγω κ διαφορετικο ιαπωνικο με τρελενει…

  • Μαρια: Ποσα Like να κανει κανεις στον Panos225 για να δειξει την ικανοποιηση του αναγνωστη διαβαζοντας το αρθρο αυτο….Η αμμεσοτητα στον λογο, η εμπεριστατωμενη αποψη επι του θεματος η σωστη και ουσιαστικη αναλυση αλλα και η τεχνογνωσια που διαθετει ο Panos225 ειναι μονο λιγα απο τα αυτα που χαρακτηριζουν ενα σωστο αρθρογραφο!!!!!!!! απλα λοιπον …ΣΥΓΧΑΡΙΤΗΡΙΑ Panos225….Keep going….

     

    H είσαι φίλη του ή του την πέφτεις… :D :D Πλάκα κάνω έγραψε πολύ καλό άρθρο αλλά είχε και καλό θέμα να αναπτύξει!!!

    • Μαρια

      ΝΑΙ,…ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΕΊΧΕ ΚΑΛΟ ΘΕΜΑ…ΟΜΩΣ ΤΟ ΒΑΣΙΚΟ ΣΤΗΝ ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΝΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΣ-ΑΝΑΛΥΤΗΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΥΤΟ ΚΑΘ’ΑΥΤΟ ΤΟ ΘΕΜΑ! ΑΝ Η ΠΕΝΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΗ ΟΠΩΣ ΛΕΝΕ…ΤΟΤΕ ΤΟ ΜΕΛΑΝΙ ΧΑΝΕΤΑΙ ΣΤΟ ΧΑΡΤΙ…..

  • dimitris

    Τελειο,θελουμε και αλλα παρομοια αρθρα

  • navar

    και πόσο στοιχίζει ένα τέτοιο τουτού ? πόσο είναι αυτό το 1/3 ?

    • georgeiapwnas

      ενα τετοιο τουτου στην ελλαδα αυτο με τα 485 γτ δνε προκειτει να φερουν και κανα αλλο παει φουλ εξτρα 160.000…εξω ενα τετοιο αστο καλητερα ι μιση τιμη 56χιλιαρικα περιπου ξερω για αγγλια!εε τωρα αυτο με τα 530αλογα θα κανει καμια 70αρα εξω!!!εδω αν ερθει αστο θα το πανε ουτε και εγω ξερω ποσο παντος πανω απο 200.000 και βαλε!!!

  • ΙΑΠΩΝΑΣ

    AYTA NA TA BΛΕΠΟΥΝΕ ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ ΤΟ ΤΙ ΜΠΟΡΟΥΝΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝΕ ΟΙ ΙΑΠΩΝΕΣ ΟΤΑΝ ΘΕΛΟΥΝΕ ΣΕ ΤΙΜΕΣ ΑΣΥΝΑΓΩΝΙΣΤΕΣ,ΑΠΛΑ ΜΙΑ 10 ΚΑΙ ΒΑΛΕ ΧΡΟΝΝΙΑ ΕΦΥΓΑΝ ΜΠΡΟΣΤΑ ΟΙ ΙΑΠΩΝΕΣ,ΜΠΡΑΒΟ ΦΙΛΕ ΤΕΛΕΙΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ.

  • georgeiapwnas

    εχω μινει εκπληκτος φιλος το αρθρο ξεσκιζειιι απλα!!!!ειμαι τζαπανακιας και μου εχουν φυγοι τα δαχτυλα να γραφω για το τι ειναι και τι φοραει το gt-r…..οσον αφορα το gt-r ειναι η τελειοτητα ολη η σειρα skyline ειναι θρυλικα αμαξια και ολα κριβουν απο κατι διαφορετικο..!!!οσοι ξερουν ξερουν..;)….παιδια μετραει και η αεροδυναμικη που ειναι σχεδον τελεια στο gt-r  αλλα και η porsche εχει καλει αεροδυναμικη!!τωρα σε αυτο που υπερτερει η porsche ειναι οτι ειναι πισομοτερες και ειναι πολυ καλα ζιγισμενες…αλλα ο ιαπωνας ιαπωνας παντα θα σπαν το κεφαλι τους για να περασουν τα συστηματα του που ειναι χρονια μπροστα και αμαξι σαν το gt-r τοσο βαρη 4θεσιο v6 3,8 twin-turbo και τοσο φθηνο θα αργυσουν πολυυυυυ να βγαλουν και να χτυπησουν τους χρονους του….και παλι εσκισε φιλε Πανο το θεματακι…;)

    • έρχονται και άλλα τέτοια θέματα ;) απλά όπως καταλαβαίνετε θα γίνονται με αραιό ρυθμό αφού θέλουν πολύ ψάξιμο ;)